/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
mår på loftet
Fra : CCjunior
Vist : 1976 gange
100 point
Dato : 08-09-07 08:08

Vi har mistanke om en mår på loftet. Der er begyndt at stinke meget fælt inde i vores soveværelse.
og nej.. det er ikke mine sure sokker , de har ellers været under mistanke..hehe..

jeg henter noget menneske hår idag hos frisøren, da de ikke er meget for den slagt, men hvad gør jeg lige forsikrings mæssigt ??
Dækker de en oprydning/genopbygning?
vi er igang med at renoverer og er da lidt trætte af det hvis det viser sig den har ødelagt isolering,dampspær og vores nye lofter.

Junior

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 08-09-07 08:57

Citat
Dækker de en oprydning/genopbygning?

Det vides ikke, du har forsikringen med hvad der gælder.
Men læg en kopi ind, så kan vi læse den for dig.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 08-09-07 09:06

Mår stinker altså ikke, de larmer bare og skider ikke der hvor de bor.....og så kan de ødelægge isoleringen.

Hvis du havde en mår på loftet ville du slet ikke være i tvivl, for den ville larme så du tydeligt kunne høre det (om natten især)

Jeg tror mere du skal overveje muligheden for at der gemmer sig et dødt dyr et eller andet sted, en mus under gulvet, en mus der ved en fejl er kommet ind i soveværelset og ligger under et skab eller noget....en fugl på loftet eller lign........for det lugter fælt.......især mus/rotte der ligger og rådner.

Kommentar
Fra : sushjer

Dato : 08-09-07 10:39

Hvis det er en mår, kan du stille en transistor der op, (Musik) det gjorde vi, og den forsvandt igen.

Du kan osse lægge et råt æg samme sted i en uge, så anskaf en mårfælde, og læg så et råt æg ind i fælden, (et råd fra rottefængeren).

Men rigtigt at døde mus/rotter lugter meget slemt, så hvis du har et hulrum under gulvet kan de sagtens ligge der.

En tin er sikkert hvis du har en mår på loftet, så har du hverken mus el. rotter, for dem ta`r måren

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 08-09-07 12:01

Jeg var ude for en mus der havde lagt sig til at dø op af et varmerør. Det lugtede forfærdentligt! Men lugten forsvandt af sig selv igen after et par uger, så er den tørret ind.
Det var så min straf for at have stillet gift frem til musene på loftet

- Anden

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 08-09-07 12:23

Tak for svaret dova.
åndsvage kat.. den må lærer at spise op

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 08-09-07 12:28

her er et link til en skadedyrsbekæmper:http://www.mortalin.dk/1
Men er det en mår, så er den nok død, og du kan ikke skræmme den med meneskehår, eller lokke den i fælden med rå æg

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-09-07 13:07

Citat
åndsvage kat.. den må lærer at spise op

God weekend...