/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
rensning af flueline
Fra : CCjunior
Vist : 1873 gange
100 point
Dato : 07-09-07 20:32

Hvad skal jeg rense min flueline med ???
har engang hørt om madolie meeeen

Accepteret svar
Fra : pømske

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-07 21:37

Scierra Line speed Flyline conditioner and cleaner.
Lade være brug madolieen du odelager din flueliner og det er durt endnok til købes liner.

pømske( Fluefisker)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 07-09-07 23:35

Køb en lillebitte flaske FlyLine Cleaner med tilhørende svamp (eller er det filt?). Spænd linen op mellem et par birketræer (de reneste, jeg kender) og kør svampen/filten hen over alle 30 yards, så den får fedtelse hele vejen rundt, lad det sidde lidt og tør det så af igen med køkkenrulle eller toiletpapir eller Kleenex, til det føles tørt.
Så er linen blevet strakt ud, den er blevet renset og tørret og fit for fight!
Tight lines
pbp

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-07 12:45
Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 22-10-07 22:10

Tak for svaret pømske.

Kommentar
Fra : step1955

Dato : 09-06-09 18:52

Kan jeg fjerne noget maling på en gummibåd med rensebenzin uden at gummibåden tager skade?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-06-09 08:13

jeg kender ingen maling, der hurtigt går af med benzin, så svaret er NEJ. Derimod skulle der være gode chancer, hvis du bruger brun sæbe og dækker med vitawrap eller lignende. Det bødgør de fleste malinger og skader hverken naturgummi (tværtimod), syntetgummi eller PVC.
mvh
pbp
Og er dette mon det rette sted at spørge?