/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Se dine digitale fotos på TV
Fra : foxterrier
Vist : 642 gange
100 point
Dato : 07-09-07 20:10

Min Svigersøn, har Canon ixus 800 digitalt kamera
Er det muligt, at købe et kabel til dette, så de kan se digitale foto og film på deres TV`?
Og hvad skal man købe`?

Fåes der et lidt længere kabel, så man kan sætte i sofaen med kameraet ( mange kabler er jo så korte, at man skal sætte ved siden af TV )

Hjælp og gode råd modtages gerne
Han skal have det i fødselsdagsgave..........
Hilsen og TAK

Anne

Kommentar
Fra : severino

Dato : 07-09-07 20:35

Kablet kan naturligvis forlænges til en vis grad før der er for meget signal tab i det.
Alternativet er at få en kortlæser med TV udgang eller lægge billederne ud på en CD, som så kan vises fra DVD maskinen.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-07 21:58

A/V -kabel hedder det du skal bruge, det er sådan et med et lille "bananstik" i den ene ende og så et gult og hvidt stik i den anden ende, og så skal du have en scart-adapter, altså et scartstik uden kabel på hvor det gule og hvide stik stoppes i og scartstikket skal bag i TVet og bananstikket i stikket på kameraet.

Lige hvilket nummer kablet skal have ved jeg ikke, men spørg hos fotohandleren eller også står det et eller andet sted i instruktionsbogen til kameraet under ekstra tilbehør.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-09-07 22:02

Jeg kan forresten ikke forstå, såfremt de ikke har fået det med sammen med kameraet, det plejer at være standardtilbehør til Ixus 800, og det var også med da jeg købte begge mine Canon.

http://www.photoshop.dk/products/productinfo.aspx?ProductID=2697

Godkendelse af svar
Fra : foxterrier

Dato : 08-09-07 00:00

Tak for svaret dova.