/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Aprilia rally
Fra : pjuske74
Vist : 564 gange
100 point
Dato : 06-09-07 20:55

Har et problem med min 45 scooter.
der sidder en standart 12mm dell'orto karburator på.
den kunne ikke holde tomgang fordi
chocker kablet var iret fast og skulle skiftes.
nu kan jeg sagtens holde tomgang, men den dør lige så snart man giver den bundgas(kører 2-3 m)
har prøvet at justere den efter bogen, men den kører bedst når der er lukket helt for luften.
gas og chocker kablerne sidder okay og vacum og olie slangerne er også i orden.
ovenover tomgangsskruen sidder der en lille studs som der ikke er noget på(ligner at der skal sidde en eller anden form for slange derpå)og på bagsiden af karburatoren er der et hul med gevind, men heller ingen skrue(ved ikke om der skal sidde noget i det skruehul).
er der nogle som har et foreslag til hvad der er galt med karburatoren.
mvh pjuske74

Accepteret svar
Fra : Spotbot

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-07 15:22

er du sikker på at der ikke kommer falsk luft ind et sted?

Godkendelse af svar
Fra : pjuske74

Dato : 10-09-07 10:30

hej har ikke været i nærheden af pc'en, de sidste par dage, har derfor ikke set dit svar.
fik løst problemet, det var luft filtret som gik fra hinanden på bagsiden(fra karburator til luftfilter)
men tak for hjælpen.