/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Fest - hvor skal det holdes
Fra : jeb3
Vist : 3381 gange
100 point
Dato : 06-09-07 10:58

Hej.

Vi skal holde konfirmation næste år.

De ledige steder der er, kan man først få nøgler til kl 9 om morgenen - konfirmationen er kl 10!!!

Jeg kan jo ikke nå hverken det ene eller det andet.
Vi overvejede så telt i haven, der er plads til et 3x9 telt, men til ca. 50 mennesker?

Vi kender desværre ingen, der lige har en udbygning eller andet vi lige kan låne.

Har overvejet at rydde 2 stuer (de hænger sammen med en dobbelt glasdør, og så dække flere små borde. Men vil faktisk helst holde det et andet sted.
Pga diverse allergier, sukkersyge mm, og drengens ønske vil vi gerne selv lave maden, så kro/restaurant dur nok heller ikke lige.

Har nogen en idé?

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 06-09-07 10:59

Jeb3.. Er det på Grønland du skal holde fest??

Kommentar
Fra : myg

Dato : 06-09-07 11:08

Har I prøvet alle forsamlingshusene i de små landsbyer rundt omkring. Det er da absolut en mulighed.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-09-07 11:12

Det er i Sønderjylland Men det er måske nemmere at finde et egnet sted på Grønland. Tror familien ville nyde det - hvis jeg betaler turen

Vi har prøvet alt i 20 km radius.

Kender heller ingen, der har pladsen, hvor vi evt. kunne leje os ind privat. Snøft

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-07 11:14

Det er da også tosset at du ikke kan få nøglen dagen før.

Vi havde samme problem for to år siden, men fik lavet en aftale med dem der holdt fest dagen før, at de ville rydde op lige efter deres fest, så vi kun skulle dække bord efter vi havde været i kirke, vi fik så aftalt med vores køkkenhjælp, at de ville dække op imens vi var i kirken. Vi syntes godt nok at det alligevel kunne blive noget rod, når vi ikke selv kunne være med til bordækning mm, så vi afmeldte lokalet, og endte med at holde festen hjemme.

Det blev nu også vellykket, vi var ikke afhængige af at skulle rydde op sent på natten for at næste hold kunne overtage, vi behøvede heller ikke bekymre os, om vi nu havde husket at medbringe alt til lokalet/huset, nu viste vi at vi bare kunne gå i køkkenet hvis vi manglede noget

Så sådan som jeres situation er nu, syntes jeg ikke ideen med at holde hjemme i stuerne er så dum endda, hellere flytte rundt end være i et telt, men det kommer jo an på årstiden og vejret, dette har ikke nogen indflydelse hvis i er inde i huset.

Rigtig god fest

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-07 11:16

jeb3, mange campingpladser har pænt store tv-stuer, jeg ved ikke om det var en ide, at undersøge muligheden??

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 06-09-07 11:17

Nååå okay.

I det dejlige Sønderjylland. Det er jo nemmere at hjælpe dig, hvis man altså kan, når man ved hvor i landet det skal være. Grønland er fin og ubeskrivelig flot, men ret dyrt med transport frem og tilbage. Til gengæld kan maden holde sig længe hehe

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-09-07 11:23

Hvorfor ikke leje et telt med den fornødne plads.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 11:23

Citat
Vi overvejede så telt i haven, der er plads til et 3x9 telt, men til ca. 50 mennesker?

Det var en meget lille have - bor i inde i en by.... ????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-07 11:25

http://www.selskabslokaler.dk/advancesearch.php prøv at se under alle de former i kunne tænke jer

Kommentar
Fra : vith

Dato : 06-09-07 11:28

Har du prøvet de lokale sejlklubber? De har ofte velegnede lokaler og køkkenfaciliteter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-09-07 11:31

Eller spejderklubber??

Du kan også prøve at kikke på dette link om der skulle være hjælp at hente

http://www.hyttefortegnelsen.dk/

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-09-07 11:46

Kan du måske bruge et tidligere og ret stort pejseforretningslokale i Spanget,
så skal jeg formidle kontakt. - Eller hvad med en nyindrettet ridehal, eller en stor have,
samme sted?

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 06-09-07 11:53

Skrivefejlen : Spanget skal rettes til Spandet,
mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 06-09-07 14:06

Måske er der en danseskole, som lejer lokaler ud...? Det er jo sket før - og der er det nok ikke umuligt at få lov til at lave maden selv.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-09-07 17:02

Hvad med at leje lokalet i to dage?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-09-07 17:36

Ja, --lej lokalet en dag ekstra. I forhold til alle de andre udgifter der er med en konfirmation, så er det næppe ret meget ekstra.

Og det giver jer meget mere ro til forberedelserne.
På alle andre måder bliver det bare vildt stresset.. Eller endnu dyrere..

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 18:59

Hej jeb3
nordsted1 skriver om campingpladser..
Vi har, for år tilbage, holdt mine forældres sølvbryllup på en campingplads..
Vi lejede et telt i passende størrelse, borde, stole, service osv.. Alt hvad man har brug for..
Vi havde en superdag..

Har lige holdt min brors kobberbryllup på campingplads..
I en lejet fællesstue..
Også en kanondag!!

Og som du skriver i din profil så er I jo til camping!!

Som regel er der også rimeligt med køkkenfaciliteter på pladserne..
Men snak med ejerne.. de har sikkert prøvet det før!!

Og flere steder er der også hytteudlejning..
Læs: ikke dit problem med overnattende gæster!!!!

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 06-09-07 19:22

Hej...

Efterhånden er der også flere af husene i Indre Mission der lejer deres sal ud til fester. Det er da en mulighed - der er både køkken, toilet og service. Og masser af borde og stole.

karenD

Kommentar
Fra : myes

Dato : 06-09-07 20:44

Mange har jo i forvejen hyret et par piger som man kender gennem familie og venner som gerne vil tjene lidt ekstra, ved da selv fra min familie at mange gange så har de piger været der til at dække op og gøre klar til gæster kommer, men også til at tage imod eventuelle telegrammer der måtte komme når man selv er i kirke. Så har man også nogle der er klar med velkomstdrinken og man skal ikke selv spekulere så meget over hvad der foregår i køkkenet men nyde dagen med sit barn..
Hvad ellers med en evt spejderhytte?
Opslag oppe om at i mangler et sted til en fest evt. og der måske var nogle i kunne leje jer ind hos?
Jeg er oprindeligt fra Sønderjylland, så ved det med spejderhytten var en mulighed i den by jeg kommer fra.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 06-09-07 20:51

Jeg kommer da lige til at tænke på.. Konfirmationen er klokken 10, men det er vel der i skal være i kirken? Så går der jo også noget tid med det. Man behøvede jo ikke invitere gæsterne lige med det samme. De kunne jo gost være inviteret til klokken halv et i stedet, eller klokken 12. Som regel har man jo ikke alle sine gæster med i kirken alligevel. Der er det den nærmeste familie der tager med, forældre, søskende og bedsteforældre. (Selvfølgelig alt efter pladsen i kirken)
Men altså det er jo bare at sige det i kirken er klokken 10 og festen er så det senere, det giver jo en del tid til den sidste klargøring..
Men mange ting kan lade sig gøre.
Min konfirmation blev holdt i en lejlighed på omkring 80 kvm, hvoraf borde og stole stod i en stue på omkring 25 kvm. Der var omkring 25 gæster inviteret.. Lidt rykken rundt, så kan mange ting lade sig gøre og det blev da en hyggelig fest... Så kunne i jo evt stadig have teltet udenfor til velkomstdrinken og gaverne....

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-09-07 08:41

Der er mange træer i haven, og da vi bor til leje, kan vi ikke lige fælde dem. Ellers havde de skam fået øksen
Den campingplads vi er på, der er der kun plads til ca. 30.
Vi inviterer både min, hans fars og min mands familie.
Det er at par gode links, som jeg gemmer. Tak skal i have. Men forsamlingshuse mm, er udlejet, og spejderhytterne må man ikke bruge til fester. Har undersøgt det. Vi havde ellers overvejet Åbæk hytten, fordi vi ved den er så dejlig. Mht at leje i 2 dage. SÅ er det immervæk 1600 pr dag jeg skal betale. Det synes jeg faktisk er dyrt, at skulle give 3200. Det har jeg også forhørt mig om. Der er inge, der giver rabat på dag nr 2.
Men overvejer meget muligheden med at invitere til senere. Den vil vi lige diskutere i weekenden.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-07 08:52

Argh.. kan godt være din udlejer vil lurer lidt hvis du gik igang med øksen

I mit tidligere link http://www.hyttefortegnelsen.dk/ er der flere steder hvor der også bliver lejet ud til fester, men jeg kan ikke søge for dig, da jeg ikke kender dit postnummer. Jeg tror også de primært skriver ingen fester, pga ungdomsfesterne, hvis du forklarer hvilken slags fest det drejer sig om, kan det da også være de ændrer holdning.

Prøv dog at finde en anden campingplads der er jo mange i det skønne Sønderjylland

Jeg kender godt til jeres problem, vores venner i Fredericia bookede allerede til deres konfirmationsfest der skal holdes i 2008 for tre år siden...

Hva med skydeselskaber, de har også gerne klubhuse??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 08:57

Citat
Mht at leje i 2 dage. SÅ er det immervæk 1600 pr dag jeg skal betale. Det synes jeg faktisk er dyrt, at skulle give 3200. Det har jeg også forhørt mig om. Der er inge, der giver rabat på dag nr 2.

Hvis det er dit eneste problem - såååå....

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-09-07 08:59

Det lyder somom det skal være billigt hele vejen igennem?
Så spørg pedellen på barnets skole om der kan lånes/lejes en gymnastiksal el. lign.
Lav tag selv bord med kold mad.
Stil det hele op i forvejen så i sparer servering.

Hvis ovenstående lyder for skrabet, så overvej at lægge et budget og undlad at tale med barnet om hvor dyrt osv det hele er. Det er i hvert fald synd at det allerede nu er et problem - det skulle jo gerne blive en festdag.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 07-09-07 09:00

ps du får nok ikke et telt til haven for 3200kr...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-09-07 13:53

Jeg tror altså osse, at den billigste løsning alligevel bliver at leje i 2 dage...

--Hvis I skal låne/leje lokale et andet sted, så vil problemet jo være det samme.. Det kan dårlig nås at gøre klar til fest om morgenen når man skal være i kirke kl. 10. Det ville jo kræve ekstra -måske fremmed (betalt) hjælp med borddækning o.lign. Og DET er altså også dyrt.

Hvis I har lokalet fra dagen før, så kan I i ro og mag dække bord, pynte op og gøre klar aftenen og eftermiddagen før. Så er der meget mere ro på om morgenen på den store dag.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 07-09-07 14:49

Refi: Hvis det er dit eneste problem - såååå....
Jomfruane: Det lyder somom det skal være billigt hele vejen igennem?

Mærkelige kommentarer.

Det er ikke et spørgsmål om at det skal være billigt hele vejen igennem.
Men om hvad jeg vil bruge pengene til.

Hans far kan ikke hjælpe, selvom jeg inviterer hele den side af familien. Han døde nemlig i Januar.
Min drengs 2 ældste søskende fik en rejse af deres far i gave, og det skal den yngste da heller ikke "snydes" for. Det er bare mig, der også skal betale det.
Konfirmationshjælp, som andre kan søge fra faren, kan man ikke søge, når han er død!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 15:00

Nu er du urimelig

Du har selv bedt om hjælp til at løse problemet....

Hvad i himlens navn skulle det hjælpe hvis det alligevel så bliver for dyrt....

Det hjælper jo ikke vi finder andre lokaler hvis de så koster det dobbelte...

Da du allerede HAR ET der så blot skal betales 1 dag mere bliver det under alle omstændigheder det billigste....

Alle de oplysninger burde du have skrevet sammen med spørgsmålet...

Du tager da bare en avisrute resten af året - så er de skide 1600 hjemme....

Vorherre bevares.....

Du kan IKKE leje "Kronborg" for 10 kr.....

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-09-07 15:19

...Det må være hårdt...

Så er det også som om konfirmationen skal være en festdag, der er med til at I bedre kan lægge sorgen bag jer...

Har du prøvet at kontakte Mødrehjælpen?

http://www.mhj1983.dk/default.aspx

Måske har DE et forslag til hvor du evt. kunne søge økonomisk støtte...
Projektet skulle jo helst ikke ruinere dig selv om du under din søn det bedste....

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-09-07 18:47

Citat
Konfirmationshjælp, som andre kan søge fra faren, kan man ikke søge, når han er død!

Det passer heldigvis ikke....!

Mine børns biologiske far døde, da de var små, og han efterlod sig derfor penge via sin fagforening, som blev forvaltet til de fyldte 18 år. Men det var muligt at søge om de penge via (dengang) Statsamtet. Og jeg søgte til begge pigers konfirmation, og fik det.

Jeg vil gerne hjælpe dig lidt senere med at finde ud af noget ad den vej - hvis ikke der er kommet andre svar, mens jeg spiser. Kanu'erne kan jo være meget hurtige på aftrækkeren!

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 07-09-07 20:41

Måske var jeg alligevel lidt for hurtig...!? Jeg kender jo ikke dine forhold, men prøv at læse her:

http://www.familiestyrelsen.dk/6/generelt/saerligt-boernetilskud/

http://www.statsforvaltning.dk/site.aspx?p=562

Det er jo efterhånden nogle år siden, at mine egne blev konfirmeret, men jeg er 100 % sikker på, at jeg fik nogle af pengene via statsamtet.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-09-07 08:29

Ysseven.

Jeg har skam talt med statsamtet. Det er dem, der siger, der ikke er noget at gøre.

Deres far var gift med en anden, så der er åbenbart ikke noget derfra, og de penge, der var fra ATP, dem låste jeg jo fast med det samme, til de blev 21. Tænkte ikke lige på konfirmations-økonomi dengang.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 08-09-07 08:54

At faderen gifter dig igen fritager ham som udgangspunkt ikke for børnebidrag. Og hvis han dør - som hos os - så overtager staten. Så vidt er vi nok enige...

Hos mig var der penge fra hans fagforening, og de blev "låst" i Danske Forvaltning og styret af (dengang) statsamtet, som i særlige tilfælde frigav mindre beløb. Var dit barns far også i fagforening? For så må der være noget dér.

Jeg kan ikke læse mig frem til, om din nuværende mand har adopteret barnet, men jeg går ud fra, at du har søgt, hvad der kan søges af faste bidrag, jfr. mit link?

Jeg tør jo næsten ikke spørge ind til "Deres far var gift med en anden"... Men I har vel også været gift/har boet sammen på et tidspunkt? Og han betalte vel børnebidrag?

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-07 09:23

Ja. Han betalte skam børnebidrag.
Boet er gjort op, og der har åbenbart ikke været noget fra fagforeningen.
Vi hørte i hvert til fælde aldrig noget om at der skulle være noget der.
De fik "kun" det fra ATP, og nogle ting fra hjemmet, der havde været deres fars.

Nej min mand har ikke adopteret børnene.

Jeg har ringet til familiestyrelsen, og de vil melde tilbage til mig.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 19-09-07 11:28

Okay.

Vi har simpelthen flyttet datoen til d 18 april. Det er en fredag, og her kan vio få et forsamlingshus, hvor vi får nøgler aftenen før, fordi det sjældent bruges om torsdagen

Problemet er løst.

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 19-09-07 11:38

Og god fest....!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 19-09-07 11:59

Py ha, så faldt der en sten fra dit hjerte, tillykke med det.

Rigtig god fest

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 19-09-07 18:54

Med at I har fundet et sted at være.
Ikke at jeg skal gøre alting sort igen, men jeg er nødt til at skrive følgende:
Jeg håber for sønnikes skyld at det ikke "kun" er festen der er flyttet,
men også konfirmationen!
Bare et lille hjertesuk,
med håb om at det ikke er tilfældet!
God fest..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-09-07 19:01

Bertlov.... disse tanker gjorde jeg også, da jeg hørte om nogle i familien der også flyttede festen, men da det kom til stykket gjorde overhovedet ikke noget. Familien valgte at de efter selve konfirmationen tog en tur i Tivoli, og holdt så en superfest ugen efter

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 21-09-07 09:10

Det er begge dele.
Det var faktisk et tilfælde.
Den første dag til forberedelse, bad præsten ungerne fortælle, hvad dag, det nu var de skulle konfirmeres, og min dreng huskede forkert, sagde d. 18 i stedet for d 19

Men tak til jer.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-07 09:12

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 01-11-07 11:41

Tak for svaret Nordsted1.