/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hvad er det galt med denne PC?
Fra : Franksp
Vist : 719 gange
100 point
Dato : 06-09-07 10:26

Jeg har en tidligere kollega, hvis PC pludselig er gået helt grassat. Skærmen flimrer helt vildt og nogle pixels er alt for store. (Jeg har ikke selv set det, men fået det beskrevet).
Når han "går" i KONTROLPANEL/SKÆRM, viser skærmopløsningen 640 x 480 og farvekvaliteten står på 4 bit.
Han kan ikke ændre dem. PC'en er en MEDION fra Aldi.

Han har prøvet at skifte fladskærmen ud med en anden. Det hjalp ikke.

Er der nogen der har et godt bud på hvad der kan være i vejen.

Mvh
franksp

Kommentar
Fra : kj

Dato : 06-09-07 10:31

Genindlæs driverne til grafikkortet

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-09-07 10:34

Jeg glemte at skrive, at han har prøvet genindlæse med den medfulgte RECOVERY CD. Det hjalp ikke.

Mvh
franksp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 10:35

Ja - der mangler skærmdrivere eller dem der er er defekte......

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 06-09-07 10:38

Citat
Jeg glemte at skrive, at han har prøvet genindlæse med den medfulgte RECOVERY CD. Det hjalp ikke.

Tror der er lavet en fejl ved den recovery - det burde genindlæse alle drivere.....

Men den er måske bare "kaput"....

Kommentar
Fra : ST_KuTaIsO

Dato : 06-09-07 11:00

Det lyder mere som om at det er selve skærmkortet og ikke driveren den er gal med...Prøv evt. en opdatering af firmwaren eller et nyt graffik kort

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-07 12:18

Tror også på den med en hardware fejl = nyt grafikkort

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 06-09-07 14:15

nogle gule advarsels tegn i enhedshåndteringen ???

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-09-07 20:57

Til miritdk

Så vidt jeg har fået fortalt, kan han slet ikke læse noget på skrærmen. Opløsningen er helt forkert. Jeg hælder mest til at skifte grafikkortet eller skærmkortet.
Jeg ved ikke, hvad er forskellen, i forhold til dette problem?

Mvh
franksp

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 06-09-07 22:37

Jeg kan forstå, at han slet ikke kan læse noget på skærmen, da opløsningen er helt forkert, så han kan ikke gøre noget.
Jeg har foreslået ham, at han køber en ny PC, men vil alligevel foreslå, at han køber et nyt grafikkort, men hvordan finder vi ud af hvilket han skal købe?

Se ovenfor.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-07 22:39

Har han været inde og rode i bios fornyligt?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-07 22:41

vis skærmkortet Pci/onboard får for meget strøm så kan det generere omtalte problem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-07 22:43

ups,prøv at sætte bios til default settings(fabriks indstillinger)

Godkendelse af svar
Fra : Franksp

Dato : 25-09-07 22:09

Tak for svaret refi.

Jeg tror stadig du har ret. Han vil nu sende computeren ind til Aldi's service, som nu er gået konkurs. De har godt nok fået at vide at der er en ny mulighed, for service. Det fatter jeg ikke. De kan risikere at vente i mange uger. Et nyt grafikkort koster under kr. 500,00 Det ville jeg ikke vente på. Han er meget nærig. Fik over en Million kroner, hvilket jeg ikke ønsker at uddedatere.

MVH

franksp