/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
er jeg blind???
Fra : lineaaenjensen
Vist : 982 gange
100 point
Dato : 06-09-07 09:52

hej alle sammen

jeg har været i et forhold i 7½ år nuog alt er som det skal være selvfølgelig kører det op og ned med sådan gør forhold jo... men for godt 2 år siden fik jeg en besked fra en kvinde som skrev at mikael (min kæreste) skrev til hende at han savnede hende og ville gerne mødes, så jeg konfronterede ham med den sms fra hende og han benægtede alt... men jeg kunne så helle ikke finde noget på hans telefon som var mistænktsom, og heller ikke hvem han havde skrevet til så det gik lidt i glemmebogen...... men så igår aftes fik jeg en besked fra en gammel klassekammerat som skrev at mikael skrev til hende at han miss you og sådan noget, jeg spurte så hvornår hun sidst havde hørt fra ham o det var den 25 aug kl 02, ja så blev jeg noget mistænksom for der var han til vinsmagning den aften og kom hjem omkring ved 02,30 tiden..... jeg legede så rigtig dum i går og sagde at min telefon skabte sig en del og jeg havde mistede en del nummere og om jeg lige kunne låne hans telefon så kode de nummere ind igen, men nej det kunne jeg ikke da den lå nede hos hans forældre og ladede op...men blev så ening om at han skulle tage den med hjem i dag så jeg kunne kode de nummere over på min igen, men det eneste jeg vil det er at tjekke om han har wendys nummer på hans....har prøvet at ringe til hans teleselskab for at få en udskrift om hvem han har skrevet til men det kan jeg ikke da de skal bruge en konto kode og den har min svigerfar jo da det er hans firma telefon... hvad gør jeg??? skal jeg tro på ham??? jeg er lidt i syv sind da det er anden gang det her sker.... jeg er også ked af at komme med falske beskyldninger.... jeg vil jo ikke miste ham hvis det ikke passer.....

kærlig hilsen den fortvivlede

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-09-07 10:08

Snak med ham igen, konfronter ham med din mistanke, hør på hans forklaringer og giv di så god tid til at tænke over om du kan leve med tingene som de er.

Der findes i den slags spørgsmål ingen facitliste, nogen kan leve med utroskab og løgn andre kan ikke. Måske det bare er en flirt, måske det bare er lidt sex for sjov. Det der betyder noget er om du holder af ham og om du føler det gengældt.

Men se at få en afklaring og gør så det der er rigtigt for dig uden at vente for længe.

VH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 06-09-07 10:13

Hvis jeg nu gætter rigtigt....så har han altså slettet de mistænkelige numre inden han overlader sin telefon til dig

Jeg ved ikke helt hvad jeg ellers skal svare, men du har et problem nu som går ud på, at din mistanke er vakt m.h.t. om du fortsat kan stole på din fyr.....og det kan jeg sådan set godt forstå.

En ting er, at han måske ikke (endnu da) har fiflet rundt med de andre piger, men er holdt sig til SMSerne......men ingen, udover ham selv, kan jo vide hvad det ville udvikle sig til, hvis nogen af de "meget savnede" unge damer bed på krogen.

Jeg synes du kort og godt skal sætte ham stolen for døren, at det gider du fandme ikke finde dig i, for du gider ikke have en fyr hvor du skal gå og spekulere på hvad han foretager sig når han ikke lige er sammen med dig.

Og hvis han ikke vil acceptere at stoppe med den slags "smiden mading til andre", så ud med ham, for ellers bliver din tilværelse ulidelig på et tidspunkt, med mistanker og mistro, og hans bliver det sådan set også fordi han føler sig kontrolleret.....selv om det måske er berettiget at han bliver det fordi du ikke vil føres bag lyset.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 10:41

- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 4
- Slettede 0
Ialt 5

Har svarene nogen betydning ??????

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-09-07 11:18

@Refi stop dit point klynkeri

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 06-09-07 11:48

Du vil ikke miste ham - hvis det ikke passer, siger du. Nej men tænk over om du vil miste ham fordi han skrev et par ord til en gammel flamme, en aften han nok var lidt fuld.
Hvor meget flirt er der ikke rundt i krogene på din arbejdsplads. Hvor meget betyder det?
Skal vi alle finde bedemandsansigtet frem når vi er udenfor hjemmet?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 11:56

Citat
@Refi stop dit point klynkeri

Mener du DU skal bestemme HVAD jeg "klynker" over

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 06-09-07 12:36

@Refi jeg forsøger ikke at bestemme over dig, det var bare en høflig anmodning

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 12:43

Nå nå......

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-07 16:13

Hvad er i grunden problemet?

Selv om man lever i et parforhold, kan man da sagtens have venner af det modsatte køn.

Og nej, der behøver ikke være tale om fælles venner. Et parfold er ikke ensbetydende med, at man skal være sammen om alt. Man kan sagtens have et liv hver for sig sideløbende med livet i parforholdet.

Sådan fungerer det faktisk bedst.

Kommentar
Fra : myes

Dato : 06-09-07 16:36

Rellom det er da ikke noget problem at have venner af modsat køn, problemet kommer når man en gang konfronterer vedkommende med det og han så benægter

Men altså jeg synes helt klart du skal tage en snak med ham om det, stille og roligt ikke noget med at rive ørerne af ham med det samme. Og hvis det ikke er konkrete beviser at andre piger kontakter dig, så ved jeg da snart ikke hvad er.
Der er jo ikke noget galt i at spørge ind til det og sige du altså ved han har fået de og de beskeder, så der jo altså er noget. Samtidig med kan du jo bare gøre ham det klart, at du ikke har noget imod han har pigevenner, men at du ikke mener det skal holdes hemmeligt..
Giv ham evt. besked om at du har noget du gerne vil snakke med ham om senere, så ved han der er noget, så giver du ham mulighed for at forberede sig på der altså kommer noget, nogle mænd (ingen kritik overhovedet) kan godt føle man angriber dem ved bare at begynde at konfrontere dem og så går de i forsvarsposition lige med det samme.

Men lad os da høre hvordan det går og så held og lykke med det

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-07 16:45

Citat
Rellom det er da ikke noget problem at have venner af modsat køn, problemet kommer når man en gang konfronterer vedkommende med det og han så benægter

Det skyldes jo tydeligvis, at venner af det modsatte køn ikke akcepteres.

Noget andet er, at Mikael åbenbart ikke er særlig heldig med sit valg af kvindelige venner, siden de føler sig foranlediget til at kontakte hans kæreste, fordi han sender dem en sms om, at han savner dem.

Men mange kvinder har desværre en noget svinsk tankegang. Som regel er den ganske vist camoufleret som det modsatte - forsvar for den borgerlige dyd - men det bliver den jo ikke mindre ulækker af. Snarere tværtimod.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 06-09-07 17:15

Før du gør andet, synes jeg du skal tænke over hvad konsekvensen er for dig, hvis han er løs på tråden.

Lad være med at nedværdige dig selv til numre som bare er med til at få mistænksomheden og uærligheden i forholdet til at vokse.

Tanker som dem du har kommer kun ud af det blå, hvis man er ekstremt mistænksomt anlagt - der er en intuition der siger dig han er utro og måske føler du dig ikke god nok til ham, men sansynligheden for at du faktisk har fat i noget kan være reel.

Måske er i vokset fra hinanden efter så mange år (hvor i fandt sammen i en ung alder?).
Måske går jeres forhold skævt og han "ordner" følelsen på en umoden måde.
Måske er han bange for at livet løber forbi ham i et forhold han endte i for længe siden.

Ja motiverne kan være mange og er formodentlig ikke bevidste - en ting er sikkert, der er noget at tale om i jeres "familie" og det er kun dig der kan tage ansvaret for at få det bragt på banen. Jo flere udefra du involverer, jo værre bliver det faktisk - for det handler om jer og nærhed imellem jer.

Hvem orker leve i et uærligt forhold resten af livet?
Nok ikke mange når de får tænkt over det, men gud hvor er der mange der gør det...

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-09-07 18:18

hej lineaaenjensen..

Jeg kan se, at du har stillet 4 spørgsmål før og der er RIGTIG MANGE, der har svaret dig.
Alligevel er spørgsmålene blevet annuleret.. Jeg tror, det er fordi du ikke har været opmærksom på, at hvis du ikke accepterer et svar inden 3 mdr. så vil kandu annulere spørgsmålet.

Årsagen til at jeg gør dig opmærksom på det er, at man ikke kan se, om DU SELV har annuleret et spørgsmål eller om det er kandu, der har gjort det, -f.eks. hvis du har været bortrejst eller syg i længere tid og derfor ikke har været på kandu.

Og så kan der være nogle brugere, der tror at DU bare har lukket spørgsmålet fordi du blev træt af os.. Det er lidt som at få en spand koldt vand i hovedet, hvis man har siddet og brugt tid på at svare dig..

--Jeg er næsten sikker på, at du ikke selv har annuleret spørgsmålene. Det var bare det, jeg ville gøre de andre brugere opmærksomme på.

Det ER faktisk lidt bøvlet, at kandu annulerer et spørgsmål efter 3 mdr. selv om der er fuld gang i debatten...

Men hvis du accepterer et svar, så kan debatten faktisk fortsætte i det uendelige. Især hvis der ikke er ret mange points på spil. For så er det ikke ret dyrt for de brugere, der er interesserede, at lukke spørgsmålet op igen.

Angående dit spørgsmål, så synes jeg du skulle overveje om ikke du ville have godt af en pause?
Du er fortvivlet og usikker og mistror din samlever? DET lyder ikke som et forhold der er godt for dig.. Og det har været sådan i flere år? Har I børn sammen?

Hvis du IKKE gør noget, så mister du ham da helt sikkert.
Men hvis du giver dig tid til at finde ud af dig selv og dine egne problemer, så er det da muligt, at I igen får øjnene op for, hvad det oprindelig var at I faldt for hos hinanden.

At elske er ikke at binde, men at sætte fri...

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 18:50

Citat
jeg er lidt i syv sind da det er anden gang det her sker.

Kære lineaaenjensen
2 gange på 7 år....
Grund til mistanke...???????????????

Flere skriver at du ikke skal finde dig i en utro kæreste.

Næ.. Men..
Har du nogen sinde skrevet til et hankønsvæsen,
at du havde lyst til at se vedkomne igen????

Jeg har, heldigvis, flere mandlige venner..
Min mand har venner af hunkøn!!
Det fungere godt..
Det er det indbyrdes forhold, kærester/ægtefolk i mellem, det kommer an på..

Vigtigst er:
STOL PÅ HINANDEN

Konfrontér ham, med din mistanke..
Giv ham gerne lidt tid, som én her foreslår..
Og sig at du gerne vil tro på ham...

Hvis du altså vil??!!

Held med det!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 06-09-07 21:03

Jeg tror ikke du er blind, men du har et rimeligt styr på hvad din "mand" foretager sig.

Tror du ikke, at han bliver træt af det.

Men glæd dig nu til ferien

Citat
rejser vi fra billund den 16-9, klokken 6,30 om morgen så får vi jo næsten en hel dag mere der nede.., det er bare skøndt

"Venindesladder" det kan du da

http://www.kandu.dk/Spg105058.aspx

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 07-09-07 09:40

Du bliver da nødt til at snakke med ham og fortælle om de oplysninger du har fået.
Ellers vil det ødelægge dig mentalt hvis du hele tiden skal tænke på det.
Gør det klart for ham - een gang for alle, at det er DIG ham bor sammen med, og at du ikke bryder dig om at han ser andre. (med mindre det er fælles venner)
Vil han ikke høre på det, så bed ham skride - eller gå selv.

Kommentar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 07-09-07 09:42

hej alle sammen

mange tak for jeres svar, jeg kan se der er en der spørger om jeg selv har anuleret mine spørgsmål, mne nej det har jeg ikke jeg har ikke været kandut længe så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg undgår det????
vi har begge 2 mange mande og kvinde venner det har vi altid haft også inden vi kom sammen, nej vi har desvære ingen børn, men det er kommet på tale....
det der er problemet er ikke han skriver med andre det er jeg helt med på også at jeg ikke lige ser hvem han skrivet til, men når der så er en der skrivet tilbage til mig som vi ikke har noget med at gøre, om jeg gerne vil få mikael til at lade være med at skrive til hende, om sådan noget som han savner hende bliver jeg mistænksom......jeg har´aldrig selv været utro og kunne heller ikke finde på det, for man skal også tænke på konsekvenserne bagefter....jeg søgte i han telefon igår aftes efter det nummer som hun skrev fra til min telefon, jeg fik en stor klump i halsen da jeg opdagede han havde det men det stod under et drenge navn..... jeg har ikke konfronterede ham med dette da jeg lige skulle falde lidt ned igen for at det hele ikke kommer over gevind og man får sagt noget man fortryder....jeg stoler på ham inderst inde men det her gør det svært at stole på ham, også med hvornår han skrev beskeden til hende/ham..... jeg er jo også ked af at splitte forholdet af på grund af bare mistanker....ja det er rigtigt vi skal på ferie i næste weekend vi rejser en uge til Korfu, så det ville også være synd vi skulle være uvenner der nede, derfor skal vi også have snakket om det inden....

hej begitta hvordan kan jeg undgå at mine spørgsmål bliver anulleret???jeg er ikke så fingernæm med computere....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-07 11:45

Citat
men så igår aftes fik jeg en besked fra en gammel klassekammerat som skrev at mikael skrev til hende at han miss you og sådan noget,

Besøg din klassekammerat, så kan hun jo vise dig, om det er sandt.

Det kan jo være at hun vil sætte splid i forholdet.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 07-09-07 11:59

Jeg tror ikke det er for, at gøre nogen godt ,at de skriver til dig. Hvordan ved du det var en pige der skrev og ikke en af hans kammerater, der ville lave "gas" lidt utidigt ja.
Eller en tidligere kæreste der vil lave ballade, for at få ham igen, eller som hævn for et eller andet?
Jeg kan kun gætte.
Der var kun ½ time melllem hans påståede okald til den der måske pige, nu ved jeg ikke hvor langt der er hjem derfra; men han skal da vøre lidt kaninagtig for at nå noget der! Ok! han/hun påstår at hun/han afviste ham
Såldan som jeg ser det er det meget løst grundlag og jeg synes slet ikke du er blind snarere lidt for sjalu.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-07 14:30

Hej, line. Du skal bare acceptere et svar. Det kan f.eks. være den første, der har svaret eller et svar som du synes er særlig godt. Du kan bare kun vælge et.
Ved hver svar er der en knap, -jeg tror, den hedder "accepter".
Derefter kan du vælge antal stjerner efter hvor godt du syntes at svaret var.

Spørgsmålet bliver så lukket efter en time, men det betyder ikke så meget. For det koster kun 10% for interesserede at lukke det op igen. Altså, hvis du lukker spørgsmålet, så vil det koste mig 10 points at komme ind og følge den videre debat. Det er ikke så meget. --Det koster ikke noget for dig. Og det koster ikke noget for den hvis svar du har accepteret.

Og SÅ kan man fortsætte debatten i lige så lang tid man gider. Spørgsmålet bliver ikke annuleret af kandu, og efter en tid, -jeg tror, det er en måned- så bliver det åbnet igen af kandu så det ikke mere koster at læse tråden.

En anden tråd har du brugt til "venindesnak". Du skal måske lige være opmærksom på, at I kan også sende "private" meddelelser til hinanden. Så er der ikke andre, der blander sig og ikke andre, der kan se hvad I skriver.
Private mails skriver du ved at gå ind i venindens profil og klikke på "skriv til...."

Det lyder dejligt at I skal til Korfu om en uge.
Tror du ikke, at du skal prøve bare at glæde dig til turen og så lade problemerne ligge til I kommer hjem igen? Måske er det ikke så stort problem hvis I begge får Danmark lidt på afstand..
....Jeg tænker på, at du lyder mest som en usikker kvinde, med behov for at blive bekræftet af kæresten. Måske får I en god tur. Og så kan det være, at du får mere tro på dig selv, så du kan se, at det kun er et lille problem.

Hvis du stadig synes, det er et stort problem når I kommer hjem, så synes jeg virkelig, at I skal gå fra hinanden for en tid. Det handler ikke "kun" om hvorvidt han er tro eller ej. Det handler også om at du er så usikker at du klamrer og kræver at vide hvem han snakker med ---og om hvad..
Det går altså ikke......... De to ting FORSTÆRKER hinanden. Så du ender med at miste ham HELT.
En pause, hvor DU prøver at arbejde med dig selv og dit eget selvværd kunne måske få dig til at se helt anderledes på tingene.

At elske er ikke at binde, men at sætte fri...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-09-07 14:47

Citat
jeg søgte i han telefon igår aftes efter det nummer som hun skrev fra til min telefon, jeg fik en stor klump i halsen da jeg opdagede han havde det men det stod under et drenge navn.....

Kunne du så også læse det han havde skrevet !!!

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 07-09-07 17:04

Ja det virker da i mine øjne en smule skummelt, men det kan være han tror du ville flippe ud, hvis du vidste han havde en pige-ven (altså bare som ven). Du bliver da nødt til at konfrontere ham med at du ved han kender hende (måske en RIGTIG dårlig idé at sige du har rodet i hans telefon) enten for at få klaring på om du synes det er ok at han har en pige-ven eller ej, men det er da synd at han skal gå og skjule det for dig fordi han er bange for din reaktion (hvis det vitterligt bare er en ven - hvis det er en bolle-udenom-veninde, så fortjener han et spark i bollerne i stedet

Godkendelse af svar
Fra : lineaaenjensen

Dato : 08-09-07 13:21

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-09-07 14:19

Tak for accepten af mit svar, Line.

Hvis du ønsker at fortsætte tråden så skal du bare skrive flere indlæg. Folk vil stadig få besked pr. mail når der er nye indlæg. Og så kan debatten fortsætte, --også ud over de 3 mdr.

Og ellers håber jeg, at I får en rigtig god ferie på Korfu. Og at I får snakket ud om tingene.

Skriv og fortæl hvordan det går, når du kommer hejm igen.

Kommentar
Fra : Kit1986

Dato : 22-12-07 22:35

.. Folk der laver noget udenom sletter selvfølgelig alle spor.. Telefonnumre, beskeder, ud- og indgående opkald..
Du ska ta den uden han lægger mærke til det.. Imens han er i bad eller noget.. Hvis der er mystiske numre kan du gå ind på de gule sider og slå numrene op.. Heh..

.. Sådan noget kommer ikke for sjov.. Enten er hende der ude på at lave fuck i den, ellers er det desværre rigtigt hvad hun skriver..

Måske laver han lidt udenom, måske flitre han bare.. Måske er hende der syg i hovedet...

Snak med ham.. Han ville sikkert gøre det samme hvis det var omvendt..!?