/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Harddisk optager
Fra : fatterfit
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 05-09-07 20:08

Vi har lige investeret i en Amitech hdd/dvd recorder,men blev noget skuffet over at skulle trykke på subtitle knappen (tekstknappen) hver gang maskinen havde været slukket for at få tekst på.Vi glemte det faktisk ret tit når maskinen skulle optage en film og så fik vi jo ingen under tekster på.Troede faktisk det var en fejl så maskinen blev byttet med en DLG optager (phillips),Men ak og ve den virker på samme måde.
Så spørgsmålet er findes der ikke en optager hvor instillingerne kan gemmes? Kravet er samtidig at den skal have en digital tuner så den ikke allerede er forældet.
Hilsen Lars

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-09-07 20:16
Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 05-09-07 20:25

Jeg er ikke sikker på at jeg forstår dit problem. Det kommer vel an på om der er undertekster på det signal du optager. Er det noget satellit?

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 100 point
Dato : 05-09-07 21:25

hvor har du dit signal fra antenne eller via Scart ?

under tekst kan du indstille i optagerens menu.
sæt favorit text til Dansk.

det burde løse dit problem.
er det via Scart skal denne enhed selvfølgelig også vise undertekst hvis det skal virke.

mvh Mad-Nuser

Kommentar
Fra : cityman4life

Dato : 05-09-07 21:57
Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 06-09-07 07:07

Jeg havde en billig Eltax for et par år siden. Den gjorde automatisk optagelserne "så danske som muligt" efter den var sat op til det ved opstarten. Jeg ved ikke om de nyere modeller kan det samme, men du kan da undersøge det. Prøv evt. i Bilka. Der har jeg selv, meget mod forventning, flere gange oplevet medarbejdere der vidste noget om produkterne og også en ordentlig service.
Beklager reklamen, men det kan jo være svært at anbefale noget, uden at blive kvalmende.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 06-09-07 07:29

Jeg har en Pioneer, den optager automatisk de danske undertekster.

Kommentar
Fra : fatterfit

Dato : 06-09-07 15:43

Vi har kun en udendørs antenne og kan kun modtage DR1 -DR2 og TV2.
Paperboy hvilken model er det du har ?

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-09-07 18:23

min philips optager altså også automatisk danske undertekster......
Det lyder lidt underligt..
Hvis der er undertekster på under udsendelsen, så burde maskinen da også optage dem..

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 06-09-07 20:30

Min nye Amitech tager også teksterne med.

Godkendelse af svar
Fra : fatterfit

Dato : 07-09-07 13:34

Tak for svaret Mad_Nuser.Når alt andet mislykkes er instruktions manualen et godt valg !