/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Rulledør foldedør skydedør????
Fra : lilleli
Vist : 9462 gange
300 point
Dato : 05-09-07 09:36

Vi skal i gang med et nyt badeværelse - og i den forbindelse skal vi have ny dør... Men pga. pladsmangel rtænkte vi på om der mon findes en rulle eller soldedør - der kan skydes væk og ind i en foprm for kasette ( så den ikke fylder i døråbningen) - sådan lidt som en jalousidør???? Jeg har søgt på nettet .. men måske findes det ikke - og ja så må tømreren selv i gang....
Er der nogen der kan hjælpe????
PFT

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 09:43

Citat
og ja så må tømreren selv i gang

Snakker du trædør i en brusekabine ??????

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 05-09-07 09:43
Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 09:44

Eller er det døren til badeværelset...... ?????

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-07 09:45

Vi havde samme problem da vi skulle have nyt badeværelse.

Manden købte en alm. fyldningsdør, som så bliver skubbet ind i væggen, denne væg er to gipsplader, hvor afstanden lige er til at døren kan komme ind imellem.... ehm gav det nogen mening

Døren kører på en tophængt skinne indkøbt i et byggemarked

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 05-09-07 09:49

Hej - Ja det er døren ind i nadeværelset - og pga. placeringen kan vi ikke bruge en alm. skydedør der kører ind i vægen - idet døren er placeret på skrå... Så hvis der finden en foldedør der kører ind i en form for kasette el lign. vil det være det ideelle...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 10:08

Du kan sagtens få foldedøre (de vil jo så bruge lidt af dørbredden hvis de ikke kan gå ind i væggen)

Men det er da noget "tyndt" skidt at bruge til et badeværelse....

Skal døren have en vis "tykkelse" vil den jo automatisk fylde en del da "massen" jo fylder....

Så jeg er ikke helt med på hvad du mener skulle være fidusen.....

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 05-09-07 10:34

en foldedør af en vis kvalitet - fylder netop - som du siger - og derfor vil jeg finde en løsning der kombinerer en foldedør og en skydedør. Problemet er at vi ikke har en hel dørs bredde til at skyde en dør ind i - men der er sagtens plads til en kasette på eks 30 cm til et rulle en foldedør ind i... ligesom en jalousilåger der ruller sammen....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 10:54

Det må blive noget "hjemmefusk" - den slags kan du garanteret ikke købe færdigt - da alle mål vil være forskellige fra hus til hus....

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 05-09-07 10:56

Hej lillili.

Der stå noget om foldedøre i link nr. 2.

Hilsen

Carner.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 05-09-07 18:40

en foldedør giver absolut ingen lyddæmpning, hvilket mange finder ubehageligt. men der kan laves en to-delt dør der knækker på midten. det kræver et par specielle skinner, men det fungerer udmærket. det kræver dog, at du har en halv dørbreddes plads ind i rummet i den side hvor den er hængslet.

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 06-09-07 09:54

Helt enig med trimare, fold en alm. dør i to dele, har det magen til på min båd, altså en fin teakdør der er delt på midten, lodret, selvfølgelig . Tror ikke at du kan få en foldedør i en ordentlig kvalitet, bliver noget campingskrammel ! ! God jagt. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : lilleli

Dato : 06-09-07 13:30

Hej både trimare og annette - det er helt perfekt - men nogen ide om hvor jeg kan købe en sådan herhjemme??? for jeg går udfra at den skal køre i en skinne for oven og for neden eller????
mvh
lilleli

Accepteret svar
Fra : annette-sejr

Modtaget 300 point
Dato : 06-09-07 22:55

Tror at du skal købe en dør magen til boligens andre døre, også henvende dig til en snedker. Døren på min båd løber ikke i en skinne men i en træfals. Lidt ligesom not / fer. Døren er i øvrigt samlet lodret med et pianohængsel ( tror jeg det hedder ). Men for at vende tilbage til dit spørgsmål, så tror jeg ikke at du kan købe noget færdigt. Du bliver nok nødt til at finde en dygtig håndværker. Vil gerne høre hvordan projektet skrider frem. Mvh. Annette

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 08-09-07 08:30

Jeg vil gerne tage nogle detaljerede billeder på min båd og sende dem til dig hvis det vil hjælpe noget. Annette

Godkendelse af svar
Fra : lilleli

Dato : 19-09-07 10:17

Tak for svaret annette-sejr.