/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
min hjemmeside
Fra : tigerlover
Vist : 626 gange
20 point
Dato : 05-09-07 03:46

jeg er i gang med at lave en hjemmeside om store katte og håber den igang kommer til at virke som et af de der hjælpe sider hvor du doner til beskyttelse af storekatte jeg er ikke så godt til det i nu så har i nogle råd i kan give mig hvor dan jeg kommer vider

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 05-09-07 03:46

ops jeg klemte at srive min hjemmeside www.thebigcats.dk

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-07 04:10

Har kun haft et lille besøg på siden, hvis du vil være international og skrive på engelsk, så få lige en engelsk kyndig til at hjælpe dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-07 04:12

Jeg læser mere senere, men der kommer sikkert mange andre forslag end mine

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-09-07 08:53

Hvordan du kommer videre....jeg synes du før du tænker på at komme videre, skal få styr på det du har lavet:

Få en der kan tale og skrive engelsk til at hjælpe dig.

Bare siden man kommer ind på ved at klikke på linket, er skrevet på et meget gebrokkent engelsk, der ikke rigtigt ville give nogen mening at læse , for en kun engelsktalende person

Så er der billederne rundt om på siden.

Nu ved jeg ikke om du har styr på det lovlige i det eller om du selv har taget billederne, men det er altså sådan, at man ikke bare må finde billeder rundt omkring og sætte på sin hjemmeside.

Det kræver tilladelse fra den der har ophavsret til billederne....enten fotografen der har taget billedet eller fra den der evt. har købt rettigheden til billedet.

Det ved jeg selvfølgelig heller ikke om du har, men ville bare gøre opmærksom på det.

Det samme gælder for øvrigt for tekster, dem må man heller ikke bare kopiere, jeg tænker her på de engelske tekster der beskriver de forskellige store kattedyr

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 05-09-07 13:03

Mit første spøgsmål, jeg spørger mig selv om: Hvad er det du vil ???

Hvis du vil lave en god hjemmeside om stor katte, så deltag i et kursus om hjemmesider.

Hvis du vil gøre noget godt for de store katte, doner (eller deltag i arbejdet), men hold dig væk fra at lave hjemmesider, hvis det skal være seriøst.

Ikke kun for at kritisere dit arbejde (og gode intentioner), men nogle gange skal man begrænse sig selv, til det man er bedst til.
Det tjener den gode sag bedst.

MVH

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 05-09-07 16:10

Gode intentioner er ikke nok!!
Vil du overhovedet lave en hjemmeside??
Så gør som -viskinge- skriver.. (se ovenfor!)
Positiv kritik......
Din hjemmeside er ikke på forståeligt engelsk.. og der er også alt for mange danske ord!
Så du skal bestemme om du vil lave en dansk eller international side..
-dova- skriver om, at du ikke bare må kopiere tekst og billeder..
Man må gerne "låne" til opgaver, hvis man skriver hvor det kommer fra, men ikke når det skal ud i offentligheden!
Der er også nogle tekniske problemer med video, gæstbog og "skriv til mig".
-viskinge- siger det meget klogt..
Tag på et kursus om hjemmesider..
Eller giv nogle penge direkte til steder der gør noget godt for "kattene".
Du kunne jo også nøjes med at henvise/linke til hjemmesider om de store katte.

Arbejd mere med det!!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-07 17:49

ALDRIG spørg om du vil ind på en side.
______________________________________
Siden skal begynde med det samme, ellers tror brugeren
at der er FUSK, eller andet på siden.

1. Aldrig have links, der ikke virker, det er forvirrende.
Lav en side færdig, før du går videre.

2. Dit forum er IKKE til at komme du af /tilbage/, sæt linket til BLANK

3. Brug ikke frames, og lav din sidestørrelse i % ikke pixels.
Og så er der det med COPYRIGHT`S
hvis IKKE du har rettigheder til de billeder du har
lagt ud, kan du hurtigt blive FATTIG.
Ved ikke hvor stor ''andel'' du risikere at skulle betale,
men regn med et sted mellem 100 - 1000.- pr billede =
ganget med antallet af besøgende, de tager antallet af besøgende
du har haft på siden.
så bare denne tur på nettet, kan hurtigt rende op.
Har selv været turen igennem. PAS PÅ.
Der er mange anmeldere herinde.

Har du RETTIGHEDER, burde dette oplyses, så andre IGEN ikke bruger dine
//rettigheder.
Hvilket du BURDE have vidst, hvis du har rettigheder.

Dette gælder også for teksten du har udgivet.

Ville bare komme med dette indlæg, da du hurtigt, kan havne i RKI:

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-07 18:41

Hvis du endelig vil bruge en side for, at komme ind på din side,
så lav det så at der er noget at vælge mellem,
F.eks = SPROG DK eller UK.
Ville personligt holde mig til DK,
når du alligevel, har DK adresse.

Angående billeder, kan de være digitalt vandmærket.
Dog kan jeg ikke se at de billeder, du har lagt ud, har det.
Men rettigheder til billeder STOPPER ikke DER, = derfor.
Se mere her.
http://www.digimarc.com/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-07 20:59

Kom lige til at se at du også deaplinker___

Kommentar
Fra : disken

Dato : 05-09-07 21:00

Var det ikke ABBA ? der sang noget med Monye___

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 06-09-07 02:31

Sry med de deaplinker der er og biliderne er mine og de er ikke kommet op og køger fordi jeg har lige fortiden maget at lave jeg har to hjemmesider jeg er igang med at lave og jeg har abejde ved siden af så der er ikke maget tid jeg har. Jeg ved godt at jeg ikke må copy text fra ander sider men der er nu også bare midertidlig jeg tror også jeg holder mig til DK da jeg ikke behøver nogle til af over sætte for mig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-07 03:11

Giv lyd når du ændrer på siden, så vil jeg gerne komme med mine bemærkninger, hvis du gerne vil have både engelsk og dansk, så kan du muligvis få hjælp her på Kandu, bare stil et spørgsmål

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-07 03:15

Disken skriver i et indlæg, at du ikke bør have forsiden som den er nu, hvis man skal klikke for at komme videre, så kan du eventuel på forsiden, lade brugeren vælge om sproget skal være engelsk eller dansk, hvis der ikke er den mulighed, så bør man komme direkte ind på siden

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 06-09-07 14:06

-(brugeren vælge om sproget skal være engelsk eller dansk)

det lyder som en godt ide det vill jeg så prøve at gøre

jeg skal nok give lyd fra mig nå den er lave om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-09-07 14:36

Mulighed for sprogvalg, noget lignende som på denne side: http://www.bennyweb.dk/

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 07-09-07 23:51

Mulighed for sprogvalg
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
jeg er i gang med det jeg kan ikke få info på dansk det ville tag mig fleder månder at lave for jeg har ikke den tid der skal til ellers skal jeg stjæle det som jeg har gjort med den eng info jeg har
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 08-09-07 00:18

Hvis du har point til at oprette spørgsmål, så prøv at stille et nyt spørgsmål under kategorien Hjemmesider: http://www.kandu.dk/newquestion.aspx?grpid=30306 vi har mange som kan hjælpe med hjemmesider her på Kandu, men jeg er ikke en af dem

Kommentar
Fra : tigerlover

Dato : 08-09-07 01:22

tak det hadet jeg ikke sedt af der hvar et sted for hjemmesider så sender jeg mit spørsmål vider der til
Link :http://www.kandu.dk/QuestionHist.aspx?qid=109294

Godkendelse af svar
Fra : tigerlover

Dato : 08-09-07 01:23

Tak for vider sendelsen af spørsmål til et mere passne sted

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-09-07 01:47

Selv tak nu får de rette hjælpere øje på din side