/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problem med logitech mus
Fra : Desmersnaps
Vist : 841 gange
200 point
Dato : 04-09-07 17:57

Hej Folks
Jeg har et problem med min Logitech Pilot® Optical Mouse. Den er helt ny, og lige installeret. Cursoren laver nogen gange nogle underlige hop. Lige pludselig hopper den ud i et af hjørnerne af skærmen, eller bare nogle centimeter, uden jeg har bevæget musen i den retning. Er der nogen der har haft samme problem, og/eller har et bud på hvad man kan gøre?

Mvh Kasper

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 210 point
Dato : 04-09-07 18:13

Nogle mus er "Springmus"
Visse typer af mus kræver et bestemt underlag for at være stabile. Andre mus køre uden problemer.
Hvis du kan skifte kanal på mussedyret, så prøv det, og se om det skulle tæmme krabaten lidt!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-07 18:19

Jeg tror du skal skifte underlaget "musemåtten" den skal helst være ensfarvet.

Jeg har ikke haft problemer med min mus, men jeg har også brugt en musemåte købt i Nette for 20 kr.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-07 18:28

Er det på en bærbar computer, så kan problemet være at de 2 mus ikke er kompatible.
Er batterierne opladede?
Du er ikke i nærheden af stærke magnetfelter, som højtalere?

Have you checked the properties of the mouse to make sure it's being recognized? Go to Control Panel > System > Hardware > Device Manager. If it's recognized it will be listed. Right-click and select Properties to check the driver it's using - you also get the option to "Update driver" which may or may not help.

If all else fails, use an old bog-standard wired mouse if you have one to uninstall Logitech and try again. Remember to disconnect from the net and disable your anti-virus and firewall to prevent them from possibly interfering with the installation. After installation, turn off the PC and connect the new mouse.
PS: If it's cordless, you may need to press the Connect button which should be on the underside of the mouse.

http://logitech-en-emea.custhelp.com/cgi-bin/logitech_en_emea.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=45&p_created=1083857155&p_sid=OyAx9TKi&p_accessibility=0&p_redirect=&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9MTYyLDE2MiZwX3Byb2RzPTg0NCw4NDYmcF9jYXRzPSZwX3B2PTIuODQ2JnBfY3Y9JnBfc2VhcmNoX3R5cGU9YW5zd2Vycy5zZWFyY2hfbmwmcF9wYWdlPTE*&p_li=&p_topview=1
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 04-09-07 18:29

Skift kanal? Mht. underlag er det en fuldstændigt sort icemat....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 04-09-07 18:36

Det er ikke en bærbar computer og der er ingen magnetfelter i nærheden. Den er med ledning, så ingen batterier. Jeg ved ikke om den er recognized. Det er den eneste mus der har været sat til (har lige geninstalleret WinXP), men i Enhedshåndtering vises to. Den ene hedder HID-kompatibel mus, og den anden ps/2-kompatibel mus. Der står virker korrekt ved dem begge, og jeg kan ikke opdatere driver.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-07 18:43

Er det en ps2 eller en usb mus du har (begge mus)

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 04-09-07 19:23

Det er en usb-mus som sidder i ps/2-stikket med en omformer.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 04-09-07 21:58

Jeg ville nu sætte musen i usb - stikket.

Prøv det, jeg tror det vil hjælpe.

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 04-09-07 22:05

Fejlen er underlaget...

Kommentar
Fra : ME.alexander

Dato : 04-09-07 22:09

ved godt det er utvivlsomt det er en fejl i en icemat, men min icemat er altså ubrugelig, har samme problemer med den...

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 05-09-07 11:29

Hmmm....Jeg skal prøve at køre på et andet underlag, men Icematten er helt sort og fuldstændigt jævn. Har aldrig haft problemer med at bruge optiske mus på den. Prøver også forslaget med at connecte den via USB, selvom jeg ikke er meget for det. Har sgu kæmpe USB-stik mangel i forvejen. Men vi får se

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-07 12:13

Så prøv først det ene. Du skal ikke afprøve begge dele på samme tid.

Men held og lykke med forsøget

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 08-09-07 14:16

Tak for svaret severino - og alle andre.Der skulle nyt underlag til. Ret irriterende, for jeg er glad for min Icemat