/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
terrorpakke dyr og nyttesløs
Fra : miritdk
Vist : 669 gange
10 point
Dato : 04-09-07 11:48

http://www.version2.dk/artikel/3821

HVAD tænker regeringen på - udover at skrabe pengene ud af folk ?????

Kommentar
Fra : Jenspeter0504

Dato : 04-09-07 12:06

At skrabe til sig selv og til deres egne venner i erhvervslivet. Privatiseringen af den offentlige service er en stor malkeko for private interesse. Hvornår har brugerne fået bedre forhold gennem privatiseringer.

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 20 point
Dato : 04-09-07 12:11

Et desperat og dumt forsøg på at virke handlekraftig og dermed sikre sig stemmer. I stedet for at gå ud og se på hvilke mekanismer der er der gør at der er terror

Kommentar
Fra : Jenspeter0504

Dato : 04-09-07 12:19

Jeg er enig med Thomas om den føste del af hans svar. Men forstår vist ikke det sidste om terror.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-07 14:10

Vorherre bevares en gang gøjemøj

Vil der overhovedet være ressourcer til rådighed, hvis endelig der skulle blive opdaget noget som helst??

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-09-07 15:02

Hvis jeg forstår TH ret, mht mekanismer.
Terror startes i reglen af fanatikkere, men standses let, hvis de ikke kan rekrutere medløbere. Sultenede eller forurettede kan være potentielle medløbere.
Det jeg tror, TH ønsker, er at ikke bare vor, men alle vestlige regeringer skal undersøge og agere ud fra er:
Hvorfor løber nogle fanatikkerenes ærinde; hvilke foranstaltninger kan ændre medløbernes vilkår, så de ikke har behov for at få afløb for deres afmagt og vrede gennem terror.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-09-07 16:57

Fint formuleret hjkofoed

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-07 18:36

jeg synes artiklen - og referende link til jp virker totalt bloppeliblop - det var egentlig artiklens indhold og regeringens totale mangel på fornemmelse for hvad der virkelig kunne hjælpe jeg bøvsede over. penge der trækkes op af lommerne på os der skal betale gildet - og ikke om jeg tror på det kan løses uden problemer og mer-omkostninger .

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-09-07 23:56

Godkendelse af svar
Fra : miritdk

Dato : 19-09-07 09:58

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-07 07:41

Citat
Terrorlovens logningsbekendtgørelse, som ifølge flere eksperter vil være virkningsløs overfor terrorister, påfører telebranchen ekstraudgifter på 200 millioner kroner.

og hvem er det lige der skal betale for en lappeløsning til så mange penge

http://comon.dk/index.php/news/show/id=32789