/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon IXUS 900Ti
Fra : Nordsted1
Vist : 808 gange
100 point
Dato : 04-09-07 10:03

Vi har kik på Canon IXUS 900Ti..

Er her nogen her der kan fortælle om det er et godt eller skidt kamera???

Skal vi hellere kikke på et andet?? Og i så hvilket??

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 04-09-07 10:34

Canons IXUS-serie er generelt god. Jeg kender ikke den model du taler om, men alle de modeller jeg har prøvet er gode. Billederne er okay og betjeningen er til at have med at gøre. Hvis du vil kigge på andet er Sonys og Panasonics kameraer også rigtig gode.

Kommentar
Fra : nollerik

Dato : 04-09-07 10:48

Jeg har lige købt et ixus950 i Bilka til 2.099 kr. Jeg tror, at de stadig tager mod bestilling af apparater, som leveres 12. september. Jeg er begejstret over kvaliteten - især den optiske billedstabilisering er guld værd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-07 10:48

Alle Canon iixus modellerne er knaldgode kamerer, så det er et fornuftigt valg du har lavet.

Du finder sikkert ikke noget bedre, og de er nemme at betjene, så nej, der er ingen grund til at kigge på noget andet.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 14:29

Husk lige at der forskel på efterbetejnelsen TI og IS - men jeg kan ikke huske forskellen.
(Dova har fortalt det til mig en gang)

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 04-09-07 14:33

Ved ikke hvad TI står for, men IS står for billedstabilisator.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 14:40

Fra mit eget spørgsmål
Citat
Jeg har kigget på bl.a. Canon PowerShot SD850 IS / Digital IXUS 950 IS flere steder, men jeg kan ikke se hvor hurtigt opstarthastigheden er.
Mit eget S50 er temmelig længe om at være klar til optagelse og emnerne forsvinder ud af billedet før billedet er taget.
Derfor er det vigtigt med disse to hastigheder.
Så mit spørgsmål er:
1. Hvor hurtigt er disse camera til at starte.
2. Hvor hurtigt exponerer de efter tryk på knappen.
3. Hvor kan det læses.

Her er svaret fra Dova
Citat
Tak for svaret dova.
Jeg fandt lige de oplysninger jeg skal bruge.

http://www.akam.no/test/digitalkamera/test_av_canon_ixus_850_is/32409#

OBS....................950 er den nye betejnelse for 850
http://www.dpreview.com/news/0705/07050702canonsd850is.asp

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-07 18:05

E.C. nu har jeg godt nok ikke fået læst det hele igennem fra dine links, men i korte træk vil du hellere anbefale mig et kamera der hedder IS til efternavn istedet for Ti ???

Dette her er godt nok for teknisk for mig, så jeg håber lige du/eller en anden kan svarer

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 04-09-07 18:13

Som tidligere nævnt kan jeg ikke huske hvad TI står for. Mit gær er titanium. Altså at kameraet er lækkert og holdbart. Hvor IS/billedstabilisator går direkte ind og giver dig mulighed for at tage skarpe billeder i dårligere end ellere, sa kameraet "modryster" og dermed neutraliserer dine rystelser.
Je har kigget hos en grossist, og den aktuelle næststørste IXUS model hedder 950 IS, og har altså billedstabilisator. Det koster omkring 2500,00 og må betegnes som et godt køb og et lækkert kamera.
OG: Ligemeget hvad du køber. HUSK at købe ekstra akkumulator og MINDST 2 stk. 2 GB kort.
Når tinge er så billige som nu er det mere end surt at løbe tør for strøm eller plads.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 04-09-07 18:15

Såvidt jeg kunne se hos grossisten er 900 Ti udgået. Det skal du nu ikke lade dig skræmme af, hvis det er den du må eje. Der bliver skiftet modeller hele tiden, og den gamle model bliver ikke dårligere af at der er kommet en ny.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 04-09-07 18:30

Nordsted1 - jeg er altid længe - meget længe om at købe fotoudstyr.
Jeg har en udgået S50 som fotograferer godt.
Jeg har kigget meget på Ixus 950IS som har næsten alle funktioner som mit camera, dog er der en klar fordel ved 950 IS (billedstabilisator og hurtigt aftræk) samt billige memorykort.
Der er et lille men, og det er størrelsen, som synes lidt lille. Dog må det helst ikke fylde noget.

Mit nye camera skal fylde som et Ixus og tage billeder som et rigtigt spejlreflex.

Mit køb af nyt camera bliver nok Ixus 950 IS. (når bossen er overbevist tilstrækkeligt )

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-09-07 18:42

Jeg kender ikke prisforskellen på de to modeller 900Ti og 950 IS, men klart nok at det er en stor fordel med billedstabilisatoren på 950 IS...den har også mere optisk zoom

Det tekniske kan sammenlignes her på de to modeller

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=642&IDB=751&B1=%3E%3E

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-09-07 18:53

Tak for svaret e.c. Nu har manden været med og kikke over skulderen og han siger at så er der ingen tvivl længere, det nye kamera skal da hedde 950IS

Tak til jer alle for hjælpen, det er jo noget af en jungle at finde rundt i

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 18:53

950TI......950IS
1/1.8" ...1/2.5" (hvad betyder det i praksis)

10,4 megapixels ..... 8 megapixels (jeg har rigeligt i 5 Mpix)

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-07 18:57

Selvtak - og jeg glæder mig til at høre om det camera i det virkelige liv.

Rapport forventes.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-09-07 14:49

e.c. jeg har fundet kameraet til kr. 2.120,00 og kører lige om lidt, jeg kan næsten ikke vente med at få kameraet i hus

http://www.platan.dk/product_info.php?products_id=519&osCsid=c0d6d20fdcb4a5a4551f0da9595a3fb1

Du skal nok få en rapport, men jeg skal først lige finde ud af funktionerne