/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
hvilken bil???
Fra : troldenesdhb
Vist : 1146 gange
500 point
Dato : 01-09-07 16:18

Renault Laguna 1,8 Authentique 2002 kørt 101.000 km til 125000.-

eller

Toyota Avensis VVT-i Terra 1,8 2002 kørt 98.000 til 155.000.-

jeg skal købe en af dem imorgen, men er i dyb bilrede.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-09-07 16:25

Toyota plejer er være utrolig robust, men nu ved jeg ikke:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=276
Men Renault Laguna, bliver ikke bedre?
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt_modeller.asp?BilmodelId=231
Ingen af dem.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 16:31

Hvis du har de 155.0000 skulle du købe en mindre bil NY det tror jeg du får mere glæde af, også brændstofmæsisk

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 01-09-07 16:33

jeg ville aldrig vælge en fransk bil. hos fdm kan de berette om, at det er franske biler der står mest på værksted, mens toyota er en af dem der står mindst på værksted.
desuden har jeg en bekendt der købte en 6-cyl. renault. det kostede 24000 kr at skifte tandrem fordi hele motoren og gearkassen skulle ud for at komme til.
og så er franske biler efter min smag heller ikke ret pæne.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 510 point
Dato : 01-09-07 16:39

Uden at kende særlig meget til nogle af de to,ville jeg lynhurtigt vælge Toyota`en.Jeg har en bekendt,der har kørt Renault,i mange år.Sidst har han haft to Renault Laguna.Men han siger selv nu at de er for dyre i drift.Haft en masse bøvl med dem.Så han er færdig med Renault.Toyota har jo et godt ry,og for det meste lever de nok op til den.Så jeg tror de 30.000,er givet godt ud.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-07 16:39

Mandagsbil.dk kan kun bruges til at fortælle hvilke problemer nogen har oplevet da der jo er sammenhæng mellem antallet af solgte biler og rapporterede fejl.

De skal selvfølgelig begge have 5 stjerner som du jo ynder.

Toyota er som regel altid godt.
Holder i øvrigt med dr_dem

Kommentar
Fra : jop...

Dato : 01-09-07 16:53

Helt klart også toyota anbefalet herfra. Jeg har selv fransk bil, hvilket har overbevist mig om at købe toyota næste gang.

Toyota har de sidste mange måneder ligget nr. 1 på listen over tilfredse købere. Over bl.a. Audi, VW, mazda osv.

Jeg ville ikke være i tvivl

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-09-07 17:06

Ville ikke være i tvivl om at jeg for de penge ville købe en ny lille brændstoføkonomisk bil men eller så Avensis. At franske biler skulle være specielt fejlbehæftede er noget gammel overtro. De franske dieselmotorer er noget af det mest pålidelige og driftsikre der findes men Corolla og Avensis er bare modeller der er bygget til at holde i det uendelige og de er altid lette at skaffe dele til.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 01-09-07 17:12

De lyder begge for dyre i forhold til de nye afgifter på nye.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-09-07 17:26

jeg ville også vælge toyotaen. vi har franske biler på arbejdet ca. 30-40 stykker og jeg skal aldrig selv ha en fransk bil, da jeg syntes tit der er noget i vejen med dem. men smag og behag er jo forskelligt.
jeg kører selv i nissan primera og syntes de japanske biler er gode derfor mit bud på toyotaen.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 17:31

Citat
de japanske biler er gode

TV erklamer SUZUKI wwwaauuv

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-09-07 17:52

Citat
Toyota Avensis VVT-i Terra 1,8 2002 kørt 98.000 til 155.000.-

Ville jeg vælge.. Hvis jeg ikke var så nærig
Om det er dyrt har jeg ikke forstand på, men ville ALDRIG selv købe fransk
Kender en del mekanikere og laver en del biler i fritiden, toyota er klart den bedste af de to. Som de fleste her jo er enige om

Citat
Hvis du har de 155.0000 skulle du købe en mindre bil NY det tror jeg du får mere glæde af, også brændstofmæsisk

Hvis han nu har brug for en bil i den størrelse, så er det jo det han skal købe

- Anden

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 01-09-07 17:59

Toyota har klart det bedste ry (også jvf. de andre indlæg), men jeg vil nu ikke være så betænkelig ved at købe en renault. Jeg vil anbefale dig at sætte dig ind i dem begge, og forestil dig du skal sidde der i et par lange timer, i kø, i frustration osv. Hvilken er bedst rustet til sådan en tur?
Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke hvor mange timer du skal sidde i bilen, og om du kommer til at køre i kø, men jeg ved selv hvor irriterende det er at sidde i en bilkø og sidde ubekvemt, eller mangle et godt radioanlæg, klimaanlæg, sæde, KOPHOLDER? Ja alle de små ting tæller med...

Find ud af hvilken bil der passer dig bedst... Den du føler dig bedst tilpas i... Den du har det beste udsyn i... Den du sidder bedst i... Den der føles mest behageligt...

Kort sagt, glem alt om hvilken bil der har det bedste rygte... Chancen for der går noget galt er alligevel næsten den samme...

Det er bare min mening, og sådan JEG personligt ville vælge (jeg har selv en peugeot 309 1,3 fra 89... Og den har der sku aldrig været problemer med i de 2½ år jeg har haft den i).

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 18:00

Citat
Hvis han nu har brug for en bil i den størrelse, så er det jo det han skal købe

Jamen så køb en ny de to andre skal til syn om et år

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 01-09-07 18:18

glem alt om en ny "lille" bil

Det er en bil i den størrelse jeg skal have. Tak for de mange svar, de går vist mest i retningen af Toyota. Men jeg venter lige og ser et par svar mere.

Men tak indtil videre

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-09-07 18:22

Citat
Jamen så køb en ny de to andre skal til syn om et år

Helt rigtigt. OG?? Så syner han vel bilen ligesom os andre

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 18:34

Citat
Helt rigtigt. OG?? Så syner han vel bilen ligesom os andre

Ja men der går fire år før den skal til syn og hvis det går som min som er fire år gamel er der intet galt, hvorfor tror du at folk vil sælge efter seks år???

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-09-07 19:07

Citat
hvorfor tror du at folk vil sælge efter seks år???

Fordi deres behov for bil har ændret sig, eller evt fordi de tror at bilen begynder at gå i stykker hele tiden
Der er sgu mange grunde til at skifte bil, nogen tror at folk KUN sælger deres bil fordi der er noget i vejen med den..

Avensis'en skal nok holde mere end 10 år til, ihvertfald skal den nok runde de 3-400.000km uden store problemer

En stor fejl her i DK er at alle køber nyt hele tiden.. Tit billige ting af dårligere kvalitet.. DERFOR har vi så store affalds problemer, det vælter ind på diverse autoophug med 15 år gamle biler der nemt kunne synes igen.. Mange af dem er pæne og velholdte, kun skrottet fordi der bliver købt nyt..

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-09-07 19:30

Citat
Toyota har klart det bedste ry (også jvf. de andre indlæg), men jeg vil nu ikke være så betænkelig ved at købe en renault.

Jeg læser en del af fejlstatestikker ang.biler,i forskellige blade og magasiner.Tyske,svenske,norske og ikke mindst FDM.Der får man syn for sagen.Toyota og Renault,ligger simpelthen i hver sin ende.Gæt selv hvem der ligger bedst.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-09-07 19:50

Jeg gætter selfølgelig på Toyota i den gode ende

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-09-07 20:51

Vores nr 2 bil er Renualt. vi er ovenud til fredse med den.

Du får også meget mere bil for pengene, desværre mister den også hurtigt værdi..hehe. så det skal du jo gøre op med dig selv.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 01-09-07 20:54

Citat
at bilen begynder at gå i stykker hele tiden

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 01-09-07 22:04

HMMMM.
Ville helst ikke købe nogen af dem!!
Næh....
En god gammel VOLVO, det ved man hvad er!!
Kald det bare en traktor; jeg er ligeglad, den VIRKER!!!!!
Men okay..
Skal det være så klart Toyota!!
Men jeg har jo også

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-09-07 23:31

Så helst en Volvo Amazon eller en 164'er, det er sgu kram

Kommentar
Fra : myg

Dato : 01-09-07 23:42

Har haft 2 Renault'er -skal ALDRIG have flere.
Har lige nu Toyota nr. 4 og 5 - køber meget gerne flere fremover. De er bare ved at blive lidt dyre efterhånden, men de 112% er ikke bare en salgs-floskel!

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 01-09-07 23:47

Du skriver, at du skal købe den i morgen......men husk, det haster aldrig med at købe brugt bil, for du kan altid få et godt tilbud, anytime. Et af svarene siger: "så hellere en gammel Volovo". Ja, hvorfor ikke, jeg kører ej 10 år gl. Volvo S40, har kørt 140.000 km, den går glat igennem synene, og 15,.000 km eftersyn klarer den som en mis med små udgifter. Brugtbilprisen for sådan en er vel ca. 70-80.000 kr. ( i salgssituationen), så hvis du finder en, der vil sælge privat, koster den dig måske 100.000 eller 100.000 i klargjort og nysynet stand. Og så kan den kre 10 år til med små bvedligeholdelsesudgifter. Kørte Renault for en del år siden, dejlig bil med køreglæde, men den rustede væk, desværre. Volvo er måske lidt kedelig, vil noegn synes, men ufattelig driftsikker.

Kommentar
Fra : TheNico--xD

Dato : 05-09-07 17:46

Toyota Avensis VVT-i Terra 1,8 2002 kørt 98.000 til 155.000.-

Den skal du helt klart vælge den er 100 gange federe en renualt.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 06-09-07 20:13

Hvad fik du købt?

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 06-09-07 22:16

Også mig..
Jeg har spekuleret, som en gal,
over hvad du kunne finde på at købe...

Men måske du slet ikke vil dele det med os?????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-09-07 23:34

Kunne jo være han ikke har tid, fordi han reparerer.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 07-09-07 00:00

ikke hvis han købte en VOLVO.....

Kommentar
Fra : myg

Dato : 07-09-07 15:50

Så har han købt en Renault og er ved at skifte tændspoler

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 07-09-07 16:32

så er den købt

ENDELIG

Toyota Avensis, er dog den laveste bil i lofts højde jeg nogle sinde har kørt i...........

Men idag så jeg så en Pegeut 406 HDI stationcar. Ufattalig flot holdt, med service og undervognsbehandlet. Den har kørt 125.000 km. er fra år 2000. Det er et stort lokum af en bil.

Pris
145.000.- det var 13.000.- under det han forlangte.

Jeg har hørt rygter om at der er nogle additiver man skal tilsætte i nogle Pegeut. Noget med noget væske der koster 9000.- at få fyldt op????? Det blander sig så med benzinen og giver en bedre forbrænding. Er der nogle der ved om det er på denne?

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-09-07 20:14

Du er, stort set, sikker på at få en god bil i mange år, hvis du vælger Toyotaen. Der er meget få problemer med dem. Prøv at se hvad der kører af tussegamle biler på gaderne. Over halvdelen hedder enten Toyota eller Mazda. Mon det er et tilfælde? Tror det ikke.
Men prøv at kigge på Kia Rio. Her får du rigtig meget (og rimelig stor) ny bil for 135000,-
og som diesel for 155000,-
Overvejer selv den sidste løsning. Har kørt koreaner med rigtig god økonimi i mange år; MEN du får ikke bedre driftsikkerhed end i Toyota!

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 09-09-07 20:16

Pøjgot?
Tillykke...

Godkendelse af svar
Fra : troldenesdhb

Dato : 09-09-07 20:20

Tak for svaret Mosebaek.