/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Rydning af ARP-cache
Fra : dims
Vist : 3305 gange
200 point
Dato : 01-09-07 15:31

Min søn kan pludselig ikke komme på det trådløse internet. Når vi prøver at reparere det kommer der en meddelse om, at ARP-cache ikke kan rydes. Min datter er på samme trådløse forbindelse og det fungerer fint. Vi har stofanet, signalet ser ud til at være højt nok.

Er der nogen der ved hvad man lige gør ved det.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-09-07 15:45

Gå ud i dos prompt og prøv at skriv:
klik på Start > kør
Skriv cmd
nu kommerder en dos vindue op skriv der.

ipconfig -release
ipconfig -renew

Hvis det ikke hjælper så gør det.

Eller hvis du skal clear arp manuelt skal du bruge:

arp -d *

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-07 16:24

svaret findes sikkert i denne tråd. Her blev ptoblemet da løst.

http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=11729

Kommentar
Fra : dims

Dato : 01-09-07 16:28

Det har jeg så prøvet, men det hjalp ikke så meget. Den kan stadig ikke logge på og jeg får stadig samme besked

Kommentar
Fra : dims

Dato : 01-09-07 16:30

Jeg havde selv fundet den side på spywarefri men det hjalp mig ikke så meget

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 01-09-07 16:38

Prøv at gå ind i kontrolpanel

Netværksforbindelser

Klik på din netværksforbindelse

Ude til højere er der en ikon Reparer denne forbindelse.

så skulle den gerne virke igen ;)

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 200 point
Dato : 01-09-07 16:45

Det er jo afprøvet så det hjælper jo nok ikke.

Hvad med lige at slette driveren til netkortet og genstarte pcen så bliver det installeret igen og måske det virker igen. Eller lav en systemgendannelse til før det drillede.

Godkendelse af svar
Fra : dims

Dato : 01-09-07 16:57

Tak for svaret Fijala. Det hjalp at geninstalerer drivern til vetkortet

Kommentar
Fra : dims

Dato : 01-09-07 16:58

ups Netkortet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-09-07 17:21

godt nok.

Iblandt ved man ikke lige hvad det er der sker og man sal såmænd nok heller ikke bekymre sig om det.