/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
valg af lommeregner
Fra : CCjunior
Vist : 762 gange
100 point
Dato : 29-08-07 16:30

Jeg står og skal til at vælge ny lommeregner. Jeg har kig på 2 modeller

Texas TI-Nspire : http://ef.dk/?pagetype=book&vareid=250050
eller den klassiske Ti 89 titan : http://ef.dk/?pagetype=book&vareid=250026

hvis jeg tager ti 89 er der flere imin klasse som kender den og kan hjælpe med brugsanvisning.

til gengæld har Nspire et større display, mere gejl ( har ikke brug for det ) og en menu på dansk..

nogen der kender lidt til de 2 lommeregnere og har en ide om hvad man skal vælge ?

Kan man få menu på dansk til TI89

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-07 16:42

Det kommer jo også an på dit behov??

Min søn går på gymnasiet på matematisk linje, der blev de anbefalet TI 89 Titanium, for at være den bedste - selvfølgelig efter vi havde købt en brugt, TI 89, som vi selvfølgelig ikke bare kunne komme af med igen

Hvis du vælger TI 89, så skal det være Titanium, da den anden er forældet (på vores gym)

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 29-08-07 20:22

Hvad anbefaler skolen??
Rådet herfra må være:
køb den du synes passer bedst til dig.
Udseende, måden du bruger den på, skærmbillede, genvejstaster, menuer osv.
Du skal hurtigt få lært den at kende, selv om det ikke er den samme som kammeraternes!
Og køb endelig nyt, i denne it-tid, kan det ikke betale sig at spare på en ældre model!!
Den er yt, og vil ikke kunne hamle op med tempoet på de krav der bliver stillet undervejs i f.eks. en gymnasieuddannelse!!
(Selvfølgelig kan man klare sig med en sipel lommeregner, men....)

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-07 20:24

Du har jo selv løst dit problem....................Texas TI-Nspire har mere geil og de andre kender
TI 89 titan - og der er en regnemaskine du skal bruge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-07 21:46

Hov glemte at svarer på om TI 89 kunne få et dansk program..... nej det kan den ikke, da den er lavet som international model - engelsk-

Udover at TI89 titan, af skolen blev anbefalet som den bedste, sagde læreren også at han ikke ville undervise udfra to forskellige regnemaskiner, så hvis du går på en skole, vil jeg anbefale dig at vælge regnemaskine udfra flertallet, det gør det lettere for alle parter

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 29-08-07 21:56

vi har nok i en TI30 men jeg har hørt at det godt kan blive svært at følge med senere hen. for mange indtastninger osv.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 03-09-07 18:40

Tak for svaret e.c.