/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Fjernundervisning / Spørgsmål
10  jensalexa.. 300
Matematisk ligning
Fra : zeken
Vist : 526 gange
20 point
Dato : 28-08-07 19:56

Jeg er stødt på en ligning, som hedder 2x^4 - 4x^2 - 4 = 0

Jeg er selv kommet frem til hvad x er ved hjælp af min lommeregner og "solve" funktionen, men da jeg også selv skal skrive ligningen for hvordan jeg har fundet løsningen, har jeg brug for en hånd, da jeg ikke lige selv kan overskue hvordan det skal tackles.

Tak på forhånd

Accepteret svar
Fra : Klojs

Modtaget 20 point
Dato : 28-08-07 22:42

Her kan du se et løsningsforslag til en 4. grads ligning

http://staff.aabc.dk/dso/filer/mat/noter/polynomier0506.doc

Godkendelse af svar
Fra : zeken

Dato : 29-08-07 19:20

Tak for svaret Klojs.
fandt dog selv ud af det efter lidt roden med, men er stadig taknemmelig for svaret

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 29-08-07 19:33

Velbekomme og tak for point