/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Rep. af Mexicansk hængekøje
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 780 gange
500 point
Dato : 28-08-07 14:02

Har en dejlig Mexicansk hængekøje hvor der nu desværre er gået 6 tråde i stykker i midten af den

Hvordan får jeg pænest og mest holdbart repareret den

VH

Thomas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:04

Mit bedste bud....

Prøv en møbelpolstrer/sadelmager..... - de kan lidt af hvert....

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 28-08-07 14:12

@Refi hvis jeg får problemer med at slå op i en telefonbog eller anvende en søgemaskine skal jeg nok henvende mig til dig.

Når jeg stiller et spørgsmål i Kandu så er det fordi jeg håber at møde nogen der har noget viden indenfor det område jeg efterspørger.

Før du sender et svar prøv så lige selv at kontroller brugbarheden. Svar der ikke kan bruges til noget som helst er bare fyld der ødelægger rigtigt mange tråde, at du gør det i den bedste mening fjerner ikke det spam agtige indtryk mange af dine indlæg har

VH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:14

Tror du har misset lidt vedr. brugen af Kandu - men dig om det....

Fjerner flueben

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-08-07 17:19

Så vidt jeg husker er den vævet af meget tykke uldtråde?
I så fald ville jeg anskaffe tynd tråd i samme nuance og så lappe som en uldsok. Hvis det skal være rigtigt fint så skal hele området nok udskiftes af en proffesionel.

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 28-08-07 19:30

>Så vidt jeg husker er den vævet af meget tykke uldtråde?
Nej hvis den er ægte er den mest sandsynligt lavet af meget fine tråde fra en kaktusplante.
Tror den bliver svær at reparere - mit bud er at forsøge at binde den sammen med noget tyndt husholdningssnor - altså hvis den er hvid.
Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 29-08-07 08:58

- indtil nu har refi's bud været det bedste...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 09:21

Pas på hvad du siger "Stouenberg"

Kommentar
Fra : vith

Dato : 29-08-07 09:57

Hvis det er en af de hængekøjer der består af lange langsgående tråde (dvs ikke vævet med tværgående) ville jeg nok vælge at tage nogle af trådene ude i siderne og flytte dem ind på midten.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 29-08-07 19:14

Tror måske jeg ville tjekke hvem der havde vævekurser på den lokale aftenskole (eller nærmeste storby) AOF, FOF, eller lignende og så forhører mig hos vedkomne!
Der går faktisk rigtigt mange dygtige folk rundt derude i DK!
Det er nok nemmere at hjælpe når man kan se fejlen.
Ellers er refi's bud om en møbelpolstre altså ikke så dumt; - de er ret dygtige!!

Accepteret svar
Fra : Ysseven

Modtaget 500 point
Dato : 29-08-07 21:18

Er det denne her?

http://www.haengekoeje.nu/

På denne side har de en reparationsservice - for det er nok tvivlsomt, om du kan fikse det selv, hvis det skal holde...

http://www.haengematten.de/hladen/index.asp?userid=&lang=2&id=1_4_5

Men du kan jo ringe dem op eller sende en mail og spørge...!

Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 29-08-07 23:17

Tak for svaret Ysseven. Lige hvad jeg skulle bruge

VH

Thomas

Kommentar
Fra : karus

Dato : 29-08-07 23:21

Citat
Refi hvis jeg får problemer med at slå op i en telefonbog eller anvende en søgemaskine skal jeg nok henvende mig til dig.

Det behøver du da ikke nu - der er flere der kan bruge google

Citat
Tak for svaret Ysseven. Lige hvad jeg skulle bruge

Kommentar
Fra : refi