/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Krebsefiskeri
Fra : Bowie112
Vist : 5853 gange
100 point
Dato : 27-08-07 17:04

Hey derude...

Er der nogle der kender nogle gode steder, hvor man kan fange krebs her på sjælland. Helst så tæt på København som muligt. Fortæl gerne om egne erfaringer, eller hvis i har hørt nogle rygter.

På forhånd evt. tak.

BoWie

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 27-08-07 17:36

det er da ellers den slags oplysninger, man normalt vil holde meget tæt ind til kroppen

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 110 point
Dato : 27-08-07 17:50

Skodsborg Dam

Kommentar
Fra : Bowie112

Dato : 27-08-07 18:02

Okay jeg er ikke så kendt i det der fiskerimiljø, men kunne godt forestille mig at der var nogle der ikke ville ud med det ;)

Personligt er jeg bare ude på at få en hyggelig oplevelse med nogle venner, og forhåbentlig fange nogle krebs. Hvor ligger Skodsborg Dam?

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-08-07 18:58

Du kan fange krebs i Furesøen nord for København.
Jeg gik for nogle år siden tur med min hund sent om aftenen i skoven ved Furesøen (Nørreskoven).
Her hilste jeg på nogle mænd, der havde slået lejr med deres kanoer og sad om en bålplads. De viste mig en stor kurv fuld af krebs, som de havde fanget, og de bød mig på krebs og whisky!
Det var tidligt om foråret, marts eller april, for jeg kan huske at det var så koldt, at jeg tænkte godt det ikke er mig, der skal overnatte i min kano udendørs i nat, kun dækket af en lille teltdug. Det var så koldt, at man kunne se sin egen ånde.
Og det undrede mig jo....årstiden altså. For jeg forbinder ellers krebsefiskeri med sommeren og svenske krebsegilder.
Men hvad ved jeg, - jeg har absolut ikke forstand på fiskeri

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-08-07 20:34

Det er en der sagde til mig at i søerne Peblinge sø sortedam sø osv.er fulde af krebs.Ved ikke om det er lovlig at krebse der.
Tættere på København kommer du ikke.
alimak

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 27-08-07 20:36

Man må ikke fiske i søerne i København

Kommentar
Fra : ch1quita

Dato : 27-08-07 21:37

Ellers så kør til amager. Det er ikke ret langt, og jaa, du har jo vand rundt om dig.. Fangede engang en krappe ved amager strand.. :) Good hunt!

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 28-08-07 00:25

Tja - hvor ligger Skodsborg Dam? Formodentlig i Skodsborg.

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 28-08-07 14:41

Her skal du helt sikkert være i suså å.. Det er ulovligt, men der e meget at fange....

Og det smager pisse godt....

Godkendelse af svar
Fra : Bowie112

Dato : 05-09-07 00:00

Tak for svaret Stouenberg.