/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Tv-kort og lydkort
Fra : Sveskeboy
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 30-01-03 22:46

Jeg har her for nylig købt den stationære medion pc der var at finde i Aldi, da der var lyd onboard ville jeg hellere have noget ordentlig lyd og købte derfor Sb live 4.1 men problemet herefer er at jeg ikke kan høre noget som helst lyd når jeg skal se TV.
Jeg håber på et hurtigt og fyldigt svar.
Morten Nielsen

Kommentar
Fra : joker

Dato : 30-01-03 22:54

kan måske skyldes at du ikke har deaktiveret dit onboard lyd kort

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 30-01-03 22:55

bruger du forstærker?

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 30-01-03 22:55

kan du godt høre musik hvis du ikke bruger tv?

/Steffan

Kommentar
Fra : Sveskeboy

Dato : 30-01-03 22:59

Ja jeg kan sagtens høre musik, jeg bruger ikke forstærker..... Og hvordan deaktiverer jeg eventuelt onboard lyd ??

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 30-01-03 23:03

Jeg skal lige have forstået det rigtigt, altså der er ingen lyd når du bruger tv-out?

Kommentar
Fra : Sveskeboy

Dato : 30-01-03 23:05

Nej det er ikke tv-out på grafikkortet, men derimod når jeg ser tv på min computer via mit tv-kort

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 30-01-03 23:09

ok, men kan det ikke være noget med det program du bruger at gøre:

Der kan også være komfligter mellem det gamle og det nye kort. Har du fjernet det gamle lyd-kort fra enhedshåndtering?

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 30-01-03 23:10

Har du installeret dit TV-kort rigtigt hvis man kan installere det. (ved ikke så meget om tv-kort)

/Steffan

Kommentar
Fra : Sveskeboy

Dato : 30-01-03 23:10

Nej jeg har ikke fjernet det, men kan jeg ikke nøjes med at deaktivere det ?

Kommentar
Fra : Sveskeboy

Dato : 30-01-03 23:12

Har forsøgt mig med andre programmer uden resultat og mit tv-kort virkede ubeklageligt inden jeg satte nyt lydkort i

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 23:34

på mit kabel til tv er der et stik til grafikkortet(geforce 3)

og et stik til lydkortet,altså det sidder bag på computeren,

der hvor du sætter stikket til dine pc-højtaler.dvs du skal

bruge to stik 1. til billide og 1. til lyd.

på mit gå de to stik sommen i et dvs scanstikket,eller du

kan købe et seperat fra computer til anlæg,så kan du oss

høre musik fra pc på anlægget.Her er nogle link:

hvis du vil dele lyden på kun et lyddtik; http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=41&gruppeid=4&PHPSESSID=df7a6938ba29377f7282409804ab9d45

kablet til lyd:
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=25&partid=3&menuid=1&PHPSESSID=51557dfc5fe6aa49361fba6e04984a4b

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 23:37
Kommentar
Fra : Sveskeboy

Dato : 30-01-03 23:50

Det er SLET ikke tv fra grafikkortet vi snakker om her, det er et PCI tv-kort, og der er ingen lyd på nogen af kanalerne...
Men ellers tak for dit gode svar

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-03 04:02

Hej Morten!

1. Du skal frakoble dit onboard lydkort via BIOS hvis du har mulighed for det. Når PC'en stares op holder du DEL-tasten nede. Hvis du ikke kan frakoble der så deaktiver enheden via enhedshåndteringen!

2. Endvidere skal du gennemgå samtlige indstillinger og drivere vedr. punkterne "Lyde og lydenheder" og "Styring af lydeffekter" og indstille disse til dit nye lydkort.

3. Prøv evt. først at se åbne lydindstillingerne der hvor du kan stille på egenskaberne for afspilning - alle skal være slået fra undtagen lydstyrke og TV-modtagelyd, for indspilning skal der kun være flueben i TV-modtagelyd. Hvis dette ikke er nok skal du starte med pkt. 1.

Hvis dette ikke virker, kan det være at TV-modulet kun er lavet til det specielle lydkort; men det bliver du nødt til at ringe og spørge Medion om, idet der jo på side 57 i manualen står:

[citat]
Softwaren er tilpasset til det monterede radio-/TV-kort og det leverede bundkort. Hvis hardwaren kombineres på andre måder, kan der forekomme fejlfunktion.
[/code]

Men ellers kan jeg ikke rigtig forstå, at du synes lyden ikke var god nok, er da til det nyeste stereo lyd med subwoofer og surround m.m. - jeg har selv en PC mage til hvor jeg har tilsluttet 2 højtalere med subwoofer og det lyder virkelig godt; men smag og behag er jo forskellig.

Jeg håber, at det lykkedes for dig! - Men ellers pas på med at rode for meget i disse færdigsamlede PC'ere - de virker bedst hvis man ikke piller for meget.

Mvh
Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : Sveskeboy

Dato : 12-02-03 14:29

Tak for svaret Bjarne_H.

<quote>Bjarne_H
<br>
Softwaren er tilpasset til det monterede radio-/TV-kort og det leverede bundkort. Hvis hardwaren kombineres på andre måder, kan der forekomme fejlfunktion.

</quote>
Tror det er det der er galt, kan sgu ikke hitte ud af hvad det ellers skulle være, men ak for dit svar :D

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-02-03 01:23

Selv tak - håber, at du har fundet en løsning, ellers kan du måske have begge lydkort installeret og så bare deaktivere det ene af dem via enhedshåndtering - når du så vil se og høre TV så kan du måske få lyd på ved at aktivere Medion-lydkortet og deaktivere det andet lydkort via enhedshåndteringen.

Måske et forsøg værd at prøve!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : MogensFrost

Dato : 26-09-03 16:07

Hej

Jeg har selv et andet TV-kort installeret på min PC, og et PCI-lydkort udover det lydkort der er på bundkortet.

For at få lyd skal jeg enten føre et internt kabel fra TV-kortet til lydkortet, eller føre et kabel fra det mini-jackstik der er på TV-kortets udgang, til linie-indgangen på lydkortet.

Mvh.

Mogens

Kommentar
Fra : MogensFrost

Dato : 26-09-03 16:07

Hej

Jeg har selv et andet TV-kort installeret på min PC, og et PCI-lydkort udover det lydkort der er på bundkortet.

For at få lyd skal jeg enten føre et internt kabel fra TV-kortet til lydkortet, eller føre et kabel fra det mini-jackstik der er på TV-kortets udgang, til linie-indgangen på lydkortet.

Mvh.

Mogens