/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra scart til dvd (viasat+)
Fra : rkl
Vist : 598 gange
117 point
Dato : 27-08-07 13:34

Jeg har viasat+ med en pace460 m. indbygget harddisk. Jeg kan ikke benytte min harddisk uden at være tilsluttet parabolen og kan ikke kopiere fra harddisken til andet medie. Det kan sikkert klares hvis man skiller maskinen ad og installere en eller anden modded linux firmware at tømme harddisken, men nok ikke lige sådan..
Istedet overvejer jeg at finde en bille dvd-optager. Så kan jeg jo "sende" film fra pace'n (harddisken) via scart til dvd-optageren og på den måde få fat i filmene fysisk. Men da det jo er det eneste jeg skal bruge den, vil jeg ikke give alverden for den. Har i nogen forslag til en skrabet og ultra billig dvd-optager (behøver jo ikke harddisk) eller har i et bedre forslag til hvordan jeg kan få filme "ud" af maskinen?

pft - mvh Rasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 13:57

Den Pace460 er noget lo.. - desværre....

Den bedste løsning - Køb en ordentlig harddiskoptager og lav det sådan at du konsekvent optager på den i stedet.....

Selvfølgelig kan du købe en billig DVDoptager uden harddisk - det er den billigste løsning.....

Så kan du bagefter redigere i komputer....

http://www.pixmania.com/dk/dk/588654/art/philips/dvd-afspiller-recorder-dv.html

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-08-07 14:18

OK - ja Pacen giver ikke megen frihed! Troede måske man kunne få en dvd-recorder til 300-400 kr... Hvis de billigste koster 1000 skal jeg måske overveje at finde en anden hd-optager system, men pacen har stadig et par ting som bliver svært at undvære.
1) Jeg kan optage et program og se et andet samtidig - eller optage to samtidig (lyder som reklamen!. men det kan den, når det er visats kanaler og jeg har ikek behov for andet - slet ikke efter tv2 er kommet med)

2) Jeg kan klikke rundt i tv-oversigterne for den næste uge og trykke "R" når jeg vil have noget optaget uden at tænke på hvilken kanal satten står på og om der er konflikter.

3) Jeg har trukket et RF-kabel til soveværelset og med et såkaldt "magisk øje" kan jeg zappe på box'en derfra eller se mine optagelser.

Hvis du på stående fod kan anbefale et system, som kan klare ovenstående opgaver, er jeg meget interesseret i at høre nærmere.

vh Rasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 14:23

Du kan komme ned omkring 700.-

Billigere finder du nok ikke noget......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 14:26

Der findes så en nyere Pace (i fælge andre) der IKKE har problemet, men den kan du næppe få fra Viasat - så skal du selv ud at købe.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 14:29

Citat
Viasat har pt. flere modellere på deres liste over godkendte modtager. Fælles for dem er at Viasat bestemmer den første del af kanallisten. Nogle af modellerne skal have et Viasat-kort for at virke korrekt.

Triax 354, Strong 8700 og Thompson er bygget over samme indmad. Bla. Triax og Strong har også kortlæser til Conax.
Nokia 220S Kun kortlæser til NDS
Pace "pejsen", billig skrabet modtager der sælges til 1kr sammen med guld-abonnement.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-08-07 18:43

Jeg har samme + pakke hos Viasat og samme Pace model og den er faktisk blevet byttet en gang. Hvorfor vil du gerne have filmene brændt over. Viasat genudsender og genudsender da i et væk, så der er vel altid lejlighed til at få set det man vil
Følger lige spændt med.

Et andet forbandet problem med den er at jeg ikke kan finde ud af at lave en kanalliste med mine favoritprogrammer. Det er jo skide irriterende at skulle huske på alle kanalnumrene i hovedet. Har også en Thomsen reciever uden hd og i den kan du lave alle de liste du vil og blot vælge der i blandt.

Burde egentlig nok selv stille et spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 19:41

Citat
Fælles for dem er at Viasat bestemmer den første del af kanallisten

Ja - de er ikke dumme.....

Mit gæt - TV3 eller TV2 er en af de første kanaler.....

Det sjove - i andre lande er det andre kanaler der er først

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 27-08-07 21:21

helt ukorrekt refi. TV3 er først mens TV2 ligger på program nr. 114 (TV Nord)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 21:29

Jeg skrev også ELLER

Så den var god nok

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-08-07 22:10

Jeg optager stort set aldrig. Har indimellem behov for at optage til undervisningsbrug, men det er alt. Så nu har jeg fundet den gamle vhs frem, så må den klare de tre optagelser om året det drejer sig om, ihvertfald indtil jeg finder et godt tilbud på en brænder.

Og I er naturligvis velkomne til at smide et link til en firmware der gør det muligt at tømme harddisken..

vh Rasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 22:17

Citat
et link til en firmware

Det finder du IKKE.....

Der skal extern udstyr til.....

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 05-09-07 23:58

Ja det skal til nu - men det er naturligvis blot et spørsgmål om tid..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 08:52

Citat
men det er naturligvis blot et spørsgmål om tid

Selvfølgelig er det det.....

På et eller andet tidspunkt er recieveren sikkert med indbygget harddisk og brænder......

Uanset hvad - slipper du ikke for at købe nyt......

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 07-09-07 10:06

ja harddisken sidder der jo... Og den kan sagtens pilles ud og sætte i en 3.5" ... Så problemet den vej er slet ikke hardware men firmware/software..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 10:26

Hvor vil du hen med spørgsmålet ??????

Vil du til at skille al din elektronik ad for at kopiere en "stump" fra din harddisk

Enten afspiller du det på dit fjernsyn og samtidig kopierer til en brænder eller du venter til der der kommer en med indbygget brænder....

På en eller anden måde slipper du jo ikke udenom brænderren....

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 07-09-07 16:00

Ja jeg bad jo som udgangspunkt, folk (som vidste noget) om at komme med forslag til en snild og billig løsning. Du spiller din og min tid med at skrive en masse ubrugeligt gejl, hvor du med dine utroligt definitive konstateringer vist forsøger at overbevise nogen om at du ved en hel masse. Desværre er langt det meste bare løse udsagn og jeg har brug for konkrete svar. Hvis ikke du kan give dem foretrækker jeg at du lader tråden stå i fred..

Med venlig hilsen Rasmus

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-09-07 16:15

God weekend

Du ved åbenbart bedre selv.....

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 12-09-07 19:15

Ved måske bedre end dig, men ikke bedre end folk der ved noget..

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 07-10-07 12:46

købte en bluetinum DVD convcerter i ALDI. Problem løst ;)

Annuller spørgsmålet
Fra : rkl

Dato : 07-10-07 12:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål