/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Abstinens
Fra : jesper.s
Vist : 3808 gange
120 point
Dato : 27-08-07 09:11

Hej.

Kan man få alternertiv medicin mod abstinens, naturmedicin el. lign, i stedet for risolid, som kan have bivirkninger?

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 27-08-07 09:14

Jeg kender ingen alternertiver. Men ved at det er godt og spise bananer.

Men pas på hvad du gør, abstinenser kan være livsfarlige. Hvis jeg var dig ville jeg tage en læge med på råd.

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 27-08-07 10:08

Medicin som kan tage abstinenser, er ofte vanedannende. Det er ofte medicin i Benzoedaizepin gruppen og kaldes også for "tørsprit" da det ved indtagelse af mere end foreskrevet af lægen, kan give følelsen af eufori.

Så hvis du vil vænnes fra et evt. alkoholmisbrug, skal du være meget varsom med hvor meget og hvor længe du indtager evt. Risolid, som er et Benzidiazepin. Hvad glæde har du af, at skifte fra alkoholmisbruger til pillemisbruger??

http://www.apoteket.dk/servlet/apoteket/substancedetails?substancetype=medicine&id=747

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 27-08-07 10:11

Benzidiazepin - stavefejl sorry skulle staves sådan - Benzodiazepin

Accepteret svar
Fra : knh15

Modtaget 120 point
Dato : 27-08-07 11:03

Hvis du er under lægekontrol, når du tager Benzoer er det ikke det værste og komme over abstinensperioden på. De bruger det på alle misbrugscenter til folk der kommer i bahandling. Under deres afgiftningsperiode.

Så det er kun en kort periode du skal tage det og under lægekontrol.

Det må være bedere og tage et middel, der godt nok er bivirkninger ved, end og blive ved med og drikke, det er det flerer bivirkninger ved.

Og helt lade være med og tage noget, kan give dig abstinenskramper som du kan dø af.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 27-08-07 17:17

Du kan anvende forskellige former for alternativ behandling, mindst alternativt er nok hypnose som har dokumenteret effekt på misbrugsproblemer.
Om der findes naturlægemidler ved jeg ikke, men du kan spørge en homøopat.

Hvis du føler dig ubehageligt til mode ved bivirkninger af en medicin som din læge foreslår dig, så burde selvsamme læge være rigtig god til at uddybe det der står på indlægssedlen, som ofte virker mere skræmmende end den statistiske virkelighed er.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 28-08-07 16:58

Hej. jesper.s

Det absolut bedste alternative middel jeg kan give dig,
og som jeg har erfaring med at det virker 100 % sikkert
hver gang det anvendes rigtigt,
er behandling af dit virkelige problem,
og det gøres udelukkende
uden medicin af nogen som helst art.

Med venlig hilsen
DkwM327

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 28-08-07 17:03

Abstinenser kan altså ikke kureres ved at bearbejde noget psykisk vedrørende misbruget. Abstinenser kommer også selvom grunden til man dropper misbruget er en udvikling væk fra det, så den går ikke....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-08-07 05:11

Citat
Hej.

Kan man få alternertiv medicin mod abstinens, naturmedicin el. lign, i stedet for risolid, som kan have bivirkninger?

JA__

NYT MISBRUG.
HAR PRØVET SAMTLIGE DIA/ DIO ELLER HVAD MAN KALDER EN lykke'
VIRKER BARE IKKE.

PRØV EN SPRØJTE FENEMAL___
DEN LUKKEDE´S ALTERNATIV. MEN SKIE UBEHAGELIG
DE FØRSTE PAR UGER/ MND

TVIVLER MEGET STÆRKT PÅ DU HAR abstinenser
OG PILLER PÅ ET TASTATUR___

TROR NÆRMERE DU VIL UD OG HAVE MERE guld.

MEN SKAL DA IKKE UNDRE MIG__________llol
SAD PÅ DEN LUKKEDE OG LAVEDE PC FOR DEM_
UDEN at få medicin, DØD TYRKER

DER ER SÆLGER PÅ LUKKEDE af:d

DET DU KAN FÅ FOR ABSTINENSER,
FÅR JEG FOR AT HOLDE OP MED AT TAGE DET FØRSTE-

OG MENNESKEHEDEN PÅSTÅR JEG ER tumpet
ER JEG ozzy MEN VILLE BARE GERNE HAVE HAFT
LIDT HJÆLP___ MEN FIK DET aldrig.
NED OG HANDLE EFTER KATTEN HAVDE LAGT
SINE pouter PÅ msn/ '

FUK HVOR SAVNER gamle RUSISKE SPAM/ msn________
DU HOLDTE MIG ALIVE______

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 30-08-07 00:12

jomfruane - Du har måske en stor viden om meget, men der er ting du mangler indsigt i,
bl.a med hensyn til bearbejdning af af årsager til absistinenser.
mvh

DkwM327

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-08-07 06:28

Citat
Abstinenser kan altså ikke kureres ved at bearbejde noget psykisk vedrørende misbruget

Misbrug giver abstinenser. Det handler om og få en behandling så man selv kan holde sig fra sit stof fremover.

For at kunne holde sig fra sit stof, så man ikke får abstinenser, handler det om og få ryddet op i sit sind og føelser.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 30-08-07 11:39

Det giver jeg dig fuldstændig ret i - knh15

mvh
DkwM327

Godkendelse af svar
Fra : jesper.s

Dato : 30-08-07 12:37

Tak for svaret knh15.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-08-07 14:12

glad for at du kunne bruge nogle af mine erfaringer.

Jeg har været hele turen igennem og har nu været ædru i 2 år og clean i 22 mdr.

Livet er skønt, når man tør se det i øjenene