/ Forside/ Karriere / Erhverv / Markedsføring / Spørgsmål
10  arne.jako.. 250
danmarkskort - postnumre
Fra : lillelyst
Vist : 25951 gange
200 point
Dato : 26-08-07 10:00

Hej. Jeg har brug for at kunne finde en danmarkskort med angivelser over de nye regioner samtidig med at jeg kan få en oversigt over samtlige postnumre med bynavne.

Oplysningerne skal benyttes i forbindelse med vores hjemmeside.

På forhånd tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 26-08-07 10:11
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 10:20

Ellers skal du over i sådan noget.....

http://www.x-pointcentral.dk/xc/software.asp

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-08-07 10:26

lillelyst - husk lige at du godt må linke til kortet over postnumre, men du må ikke kopiere kortet ind på din hjemmeside uden tilladelse fra Post Danmark.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 26-08-07 10:44

På min hjemmeside har jeg brug for at kunne angive et hvilket som helst postnummer i Danmark i forhold til hvor vi kommer. Da vi udvider områderne med lynets hast, har jeg brug for en overskuelig oversigt for at jeg kan sammenstrikke logistikken optimalt.
I øjeblikket har jeg denne her fine side som angiver samtlige amters byer: http://www.dis-danmark.dk/kort/kort.htm

Siden her er helt ideelt til dette. Havde siden haft mulighed for at kunne vise mig postnummeret på det område jeg klikkede, havde jeg den absolutte optimale løsning på mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 10:51
Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 10:52

Der har været meget debat ang. at få nye postnumre da fler numre er overskridende i forhold til de nye regioner.....

Men det kommer der ikke - så der kan du ligeså godt bruge et "gammelt" kort.....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 26-08-07 10:59

der findes ikke noget Danmarks kort med samtlige postnumre og bynavne. det ville blive alt for stort.
Du kan evt. lave noget selv, hvor man klikker på kommune navnet og så kommer der et nyt kort frem over kommunen med postnumre og bynavne. Men pas på, det er ikke helt 100% sikkert at et postnummer ikke breder sig over 2 kommuner.
Beklager det færdige kort findes ikke.

Med venlig hilsen
hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 26-08-07 10:59

Tak for svaret refi. Det matchede mit behov helt optimalt.
Tak til jer andre også. God søndag

Venlig hilsen
Jørgen Ries
Lillelyst

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 11:05

Selv tak.....