/ Forside/ Teknologi / Administrative / Andre administrative / Spørgsmål
10  Teil 559
Spørgsmål om config?
Fra : Angelica
Vist : 541 gange
50 point
Dato : 24-08-07 16:41

Ved ikk om jeg stiller spørgsmålet det rigtige sted men jeg skal i et programoversigt se hva der ligger og kører i baggrunden men kan kun huske at man taster noget med config ind i kør men jeg ved der skal mere end kun den kommando kan bare ikk lige huske den..

Accepteret svar
Fra : kettedk

Modtaget 60 point
Dato : 24-08-07 16:44

Hvis du vil se, hvad der kører i "baggrunden", kan du bruge jobliste:

1. Tryk Ctrl+Alt+Delete, og klik på fanen Processor i vinduet der kommer frem.

Hvis du derimod vil se, hvad der starter op sammen med Windows, skal du bruge
msconfig, som du var lidt inde på. Du skal altså skrive "msconfig" og ikke bare "config".

//Kettedk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 16:44

Du taster bare ctrl+alt+delete

Så kan du se alt der kører.....

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-08-07 17:20

Tænker du på msconfig.exe ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-08-07 17:55

Ja det var msconfig kommando jeg søgte men fandt ikk det jeg søgte efter jeg prøver nemlig at slette nogle filer men de siger de bliver bruges af en person eller program.. hvordan kan jeg slå det fra så jeg netop kan slette filen..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 18:00

Ved at starte forfra (genstarte) og som det FØRSTE slette filerne.....

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-08-07 18:13

det hjalp ikk jo jeg kunne slette 1 men ikk de 3 andre..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 18:26

Og hvad er det for 3.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 18:26

Alternativt start op i fejlsikret tilstand....

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-08-07 18:28

nogle dll filer jeg skal slette da jeg prøver at fjerne noget spy ala et eller andet som kører på min pc..
C:\WINDOWS\system32\awvtq.dll
C:\WINDOWS\system32\wvusrrr.dll
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winccf32.dll

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 18:44

Så bør du nok gå en tur på www.malwarecheck.dk og lægge en log fra hijackthis (den findes også der) - De skal nok få dem fjernet....

Dem kan du nok ikke slette på andre måder.....

Kommentar
Fra : Angelica

Dato : 24-08-07 18:45

det er det jeg har gjort men han har bedt mig om at slette dem manualt men det kan jeg ikk lige med de 3.. nå men så skriver jeg lige til ham.. tak for hjælpen..

Godkendelse af svar
Fra : Angelica

Dato : 24-08-07 18:46

Tak for svaret kettedk.