/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Ejendomskøb.
Fra : scooter
Vist : 824 gange
300 point
Dato : 24-08-07 11:50

Er ved at købe en udlejnings ejendom sammen med en kammerat er der noget vi skal være obs. på der. Ved ikke om det skal være aps eller en anden mulighed.... hvad er bedst???
Hvad skal vi ellers være obs på ved køb af sådan en.... er der nogle faldgrupper???

MVH. Scoot.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-08-07 12:01

"er der noget vi skal være obs. på der." Sikkert masser.

Et enkelt indskud: Udover Aps bør du overveje "Kapitalafkastordningen". Det er enklere og har skattefordele. Jeg skal ikke kunne sige hvad der er bedst økonomisk. Tjek det selv.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 12:38

Umiddelbart lyder du ikke som om det er noget du skal gå ind i på nuværende tidspunkt......

Du virker meget på bar bund......

Så brug pengene til noget andet eller søg proff. hjælp....

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 24-08-07 12:58

Jeg tror du skal lidt obs på dette!

- Ubesvarede 3
- Besvarede 56
- Annullerede 12

Selvfølgelig er der mange ting, man ikke umiddelbart kan svare på.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 300 point
Dato : 24-08-07 13:08

Køb af ejendom:

1    Du skal sikre dig en rådgiver, til hvem du har tillid.
Din rådgiver skal kunne sikre dig et køb på absolut bedste betingelser og assistere dig i forhandlingerne til et indgået aftalegrundlag.

Markedet for ejendomme er oftest uigennemsigtigt og dermed ineffektivt.
Det lokale kendskab og den lokale indsigt er den mest afgørende faktor.

I forståelse af de muligheder og risici der ligger i ejendomme kræves en betydelig indsigt, uddannelsesmæssig og erfaringsmæssig kompetence.
Køb af investeringsejendomme kan sikre investor både en positiv pengestrøm, likviditet og formuetilvækst.
Ejendomme er mere værdifaste end f.eks. aktier eller obligationer.

Ejendomme vil næsten altid over tiden stige i værdi.
Alene i undtagelsestilfælde vil ejendomme over tid reduceres i værdi.
Enhver formue bør som udgangspunkt indeholde 15-30% af sin investering i investeringsejendomme.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 24-08-07 13:15

.. og det var så det Thomas.Haugaard fandt hos en eller anden udbyder af investeringsejendomme (må vi få at vide hvilken?)

Derudover er der - hvis du selv skal stå for administrationen - en lang række yderligere aspekter der skal tages hensyn til (men jeg har ingen erfaring, så jeg kan ikke tilbyde dig nogen liste).

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-08-07 14:45

er der nogle faldgrupper ....................................... Ja masser af faldgrupper og plattenslagere i den bance.

Bedste råd - lad en advokat kigge på salgspapirene inden i skriver noget som helst under.
En advokat, og allebedst en ejendomsadvokat skal være en i selv finder og ikke en sælger henviser til.

Følger i dette råd, kan det ikke gå helt galt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-08-07 15:35

Citat
er der nogle faldgrupper

Ja derfor bør du kontakte en advokat.

Citat
Er ved at købe en udlejnings ejendom sammen med en kammerat er der noget vi skal være obs. på der.

Ja, skal venskabet bevares !!!!!!!

Citat
Ved ikke om det skal være aps eller en anden mulighed.... hvad er bedst???

Tal med en advokat.

Citat
Hvad skal vi ellers være obs på ved køb af sådan en.... er der nogle faldgrupper???

Ja der er altid faldgrupper, hvis man ikke har forstand på at købe/drive en udlejningsdom.

Tag kontakt til en advokat før der bliver handlet. Har en byggesagkyndig set på ejendommen ????

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 24-08-07 22:24

Fremtiden ser jo ikke alt for godt ud.
Forvent krafige storme til vinter hvor mange hustage blæser ad h til. Intet er bygget til det klima man regner med er lige om hjørnet.
Kontroller også om du ligger lavere end det tilrådelige med hensyn til forventet stigning i vandnivueat.
Om der er afsat penge til dækning af disse globale katastrofer i Foghs skatteplan indtil 2015 ved jeg ikke.
Spar pengene til bedre formål. Køb måske noget hus i Spanien eller Italien og lej det ud.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-08-07 09:18

Hvorfor er der slet ingen der sp?rger om hvor mange lejligheder der er i ejendommen!!
Det har betydning ved salg af ejendommen.
Hem skal ordne vicev?rt funktionerne, administrationen m.m.?
Tag noget af de mange svar, smid over halvdelen v?k.
Du kan v?re skide lige glad med stormvejr, da du har en ejendomsforsikring m.m.

hawaii7

Godkendelse af svar
Fra : scooter

Dato : 10-09-07 07:15

Tak for svaret Thomas.Haugaard.