/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Maling af mørke møbler
Fra : kirjo54
Vist : 1264 gange
40 point
Dato : 22-08-07 12:23

Jeg har en stol i mørkt træ, som jeg gerne vil have malet. Skal den slibes helt ned inden jeg går i gang med malingen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-08-07 12:29

Rens for fedt og giv en grunder, - derefter kan du male med den afsluttende farve.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-07 12:31

Det kommer an på hvad stolen er behandlet med nu og hvad du påtænker at male den med.

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 22-08-07 21:15

Knaster slår igennem klar lak, så brug knastelak eller spærregrunder, inden du maler.

Accepteret svar
Fra : annette-sejr

Modtaget 40 point
Dato : 22-08-07 21:54

Hvis stolen er behandlet med bjerge af gammel polish o.lign. skal du være omhyggelig med afrensning inden du maler. Brug en trærens og derefter en spærrende grunder inden du maler med slutmalingen. God arbejdslyst. Mvh. Annette

Godkendelse af svar
Fra : kirjo54

Dato : 23-08-07 08:03

Tak for svaret annette-sejr.