/ Forside/ Karriere / Offentlige / Klageinstanser / Spørgsmål
10  rotw 300
klage over parkeringsafgift!!!
Fra : beckski
Vist : 5175 gange
200 point
Dato : 21-08-07 17:14

Hej!
Jeg har klaget over en parkeringsafgift til Parkering København.
De har afslået, men jeg fastholder, at jeg ikke har parkeret hvor de påstår!
Hvor klager jeg nu? OG Hvordan?

Beck

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 21-08-07 17:29

Glem det. Der er mange der har prøvet at klage, men det gavner ikke noget. De tager altid et billed af bilen og af p-skiven, hvis det er den der stod forkert. De kan vel bevise overfor dig at de bil har holdt ulovlig parkeret. Hvis kommunen afviser en klage kan du rolig vente. der kommer så et par rykkere og så måske en indkaldelse til cevilretten. Kan du dokumentere du ikke har parkeret ulovlig, så har du gode kort på hånden.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-07 17:30

jamen jeg har jo ikke set et evt. billede af min bil parkeret der !!
det vil jeg se før jeg betaler !!

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 21-08-07 17:33

Du kan meddele at du ikke agter at betale da du ikke mener at have gjort noget galt hvorefter sagen kommer i retten

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 17:35

Citat
jamen jeg har jo ikke set et evt. billede af min bil parkeret der !!
det vil jeg se før jeg betaler !!

Fotograferer de fejlparkeringer?
Kan du modbevise deres påstand, så lad retten afgøre sagen.

Kommentar
Fra : karus

Dato : 21-08-07 17:49

Hold nu op

Du kan jo ikke have fået en parkeringsafgift hvis bilen ikke var der.
Hvordan skulle det gå til.
Betal og se glad ud. Alt andet bliver dyrere

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-07 18:45

Der har ikke været noget i forruden!!
De sendte en rykker og dermed blev jeg opmærksom på sagen.
Jeg har aldrig været der hvor de påstår !!

Hvem klager jeg til ??

Kommentar
Fra : karus

Dato : 21-08-07 18:50

Du har jo klaget, mere kan du ikke gøre.

Resten må du påvise i retten.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-07 18:58

Så jeg skal sagsøge parkering kbh ??
er der ikke noget som forbrugerklagenævnet eller andet man kan bruge ???
skal jeg ringe basta eller et eller andet rabiat tv-program op ??

Kommentar
Fra : karus

Dato : 21-08-07 19:11

Hvis du er så sikker i din sag, så GLEM DEN.
Du kan føre beviset i retten når de indkalder dig.
Du kan IKKE GØRE ANDET.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-07 19:14

de trækker skidtet over skatten, de idioter!!
så det er ikke en mulighed at vente ..................

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 19:32

Citat
Der har ikke været noget i forruden!!

Drengestreger, de har flyttet den over på en anden bil.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 21-08-07 19:35

det er svært at slippe for at betale. men det kan lade sig gøre. det kræver dog at du har en meget god grund til det og at du kan bevise din påstand.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 21-08-07 19:51

hvordan får jeg dem til at tage sagen op igen og se beviser for at det er min bil ???

de ku vel have skrevet forkert af fra nummerpladen ?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 21-08-07 20:42

For et år siden fik jeg en lap i forruden for at parkere for længe, jeg tog den og satte den over på bilen ved siden af, det nu et år siden, jeg har ikke hørt noget,

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 21-08-07 20:55

Citat
Du har mulighed for at skrive til Parkering · København, hvis du mener en afgift er uberettiget pålagt. Se Parkering · Københavns praksis her.

Afgørelse om pålæggelse af afgift kan dog ikke indbringes for højere administrativ myndighed og er ikke omfattet af forvaltningslovens § 19, jf. færdselsloven, § 121, stk. 2.

Får du ikke medhold af Parkering · København, og undlader du at betale afgiften, vil sagen blive overgivet til den kommunale pantefoged og herefter på din eventuelle begæring til Fogedretten.

Omkostninger forbundet med fogedsagsbehandlingen skal du selv betale, medmindre du får fuldt ud medhold i fogedretten.

Du har også mulighed for at rette henvendelse til Folketingets Ombudsmand med henblik på, at ombudsmanden kan vurdere Parkering · Københavns afgørelse.

sakset fra http://www.parkering.dk/p-service/p-afgift/klagevejledning

så da du allerede HAR klaget så er næste skridt enten fogedretten eller folketingets ombudsmand

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:15

Citat
For et år siden fik jeg en lap i forruden for at parkere for længe, jeg tog den og satte den over på bilen ved siden af, det nu et år siden, jeg har ikke hørt noget,

Fordi næste mand ikke læste hvad der stod, men betalte i troen han var den skyldige.
Det nummer har flere lavet.

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 21-08-07 22:18

Tak for svaret EXTERMINATOR.
jeg sku nok lige have læst lidt mere på lektien
jeg har nu sendt en klage til Hans

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 22-08-07 22:33

ok, det ser ud til at jeg STADIG ikke modtager mails fra kandu

men tak for points, og lad os endelig høre hvad der sker

Kommentar
Fra : smut3

Dato : 09-01-08 22:59

det er da godt nok at klage, men er vi nu også de gode hver dag. vi skal opfylde så meget, at vi glemmer lidt en gang imellem. det bør ikke ske, men lad ikke tiden løbe fra dig, så sker der ikke den slags uretfærdigheder hele tiden. glem ej at narkotika verden vil gøre livet surt for dig, de er der overalt for at tjene lidt til mere stof til alle brugerne hele tiden. pas på ikke at
lade tiden løbe af med dig, så du glemmer noget hver gang du skal parkere.

smut 3