/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
hvilket sd skal jeg vælge
Fra : biksemad
Vist : 429 gange
54 point
Dato : 20-08-07 20:12

hej jeg har købt mig et canon ixux 950is,jeg skal så have købt mig et sd hukkomelses kort,jeg vil købe et på 2 gb,men hvilket skal man købe,og hvad skal man gå efter,nogle hedder extreme og ulta speed osv,og hvad betyder hurtigheden på kortet,er det kun i overførelsen eller hvad,jeg kan se at aldi har kingston 2gb high speed på tilbud til 139 kr er det et ok kort,eller hvad skal man vælge gerne lidt information om hvad jeg skal gå efter og hvorfor
mvh jan

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-07 20:15

Find hellere ud AF, om kameraet kan tage så stort et kort.
Tvivler på du kan bruge et, der er større end 512 MB

Det står i instruktionsbogen.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 20-08-07 20:16

Hastigheden på kortet betyder ikke ret meget for et kompaktkamera. Det er mere aktuelt for brugere af spejlrefleks, der er hurtigere og har mulighed for at skyde i serie.
Vælg et mærkevarekort. F. eks. Kingston, San Disk eller Lexar. Så går du ikke galt i byen.
Det tilbud du nævner ser helt fint ud.
Køb bare 2 med det samme. Det er rart at have plads nok.
(siger ham der render rundt med 40 GB i tasken...)

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 20-08-07 20:17

Det er ikke noget problem at bruge 2 GB i Ixus 950is. Kameraet er så nyt at det kan håbdtere MINDST 4 GB.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-08-07 20:19

Citat
Kameraet er så nyt at det kan håbdtere MINDST 4 GB.
jeps.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 64 point
Dato : 20-08-07 20:21

SD-kort (Secure Digital)
SDHC-kort (Secure Digital High-Capacity)
MMC (MultiMediaCard)

32 MB hukommelseskort medfølger

Du kan bruge alle 3 korttyper......

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-08-07 20:53

Jeg ville skynde mig hen til Aldi hvis jeg var dig, og få købt et 2-3 stykker medens de har dem. Det er altid rart at have ekstra kort med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 20:55

Skulle du komme ud for et ikke virker, bytter de uden problemer - bare husk bon.....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-08-07 22:44

SD-kort i 2 GB kan købes billigere. Jeg har selv lige købt 4 stk 2 GB kingston high speed for 95.00 kr pr. stk. på QXL.
De er helt nysplintret så der er ikke noget at komme efter der.

Godkendelse af svar
Fra : biksemad

Dato : 22-08-07 15:49

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 16:08

Selv tak.....