/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Netværkskabler til fibernet?
Fra : Tobster
Vist : 961 gange
50 point
Dato : 20-08-07 14:45

Mine forædlre har fået fibernet, og jeg skal sætte det op for dem.
De skal have telefon, internet og tv koblet til.

Jeg ved at der skal "alm" netværkskabler til, men er blevet i tvivl om at der skal bedre til når nu der er tale om så høje hastigheder....?

Dette er vel ikek godt nok?
http://shopitonline.dk/product_card.php?prod_nr=506-99
Der står at det er godt op til 1 gb, men det er jo ingenting i dag....

Hvad skal jeg vælge til internet og tv?

Accepteret svar
Fra : Mad_Nuser

Modtaget 35 point
Dato : 20-08-07 15:04

hej Tobster
du kan rolig bruge almindelige uskærmede kabler,
jeg har selv fibernet 25/25Mb + telefon og tv
og bruger alnindelige netkabler.
mvh Mad-Nuser

Godkendelse af svar
Fra : Tobster

Dato : 20-08-07 15:05

Tak for svaret Mad_Nuser.

Perfekt - tak

Kommentar
Fra : myg

Dato : 20-08-07 15:05

Jo, det kan bruges, men....

Jeg har valgt at anvende STP kabler - altså skærmede cat 5 kabler. De er noget beskyttede mod indstråling, og for at det ikke skal være løgn har jeg købt de dobbeltskærmede. Det er en beskeden udgift, for at være nogenlunde sikker på at få det til at fungere godt.
Hvis de skal ligge sammen med el kabler skal du få så stor afstand mellem dem som muligt gerne 10 cm. Hvis ikke det er muligt, SKAL du bruge dobbeltskærmede kabler (jeg fik det at vide af en elektriker, der arbejder med disse ting).

Men som sagt de andre KAN også bruges.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-08-07 15:14

Man kan så undre sig over at du takker for et PERFEKT svar , men kun giver 2 stjerner