/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
Gulørede terrapiner
Fra : idaw
Vist : 1501 gange
150 point
Dato : 20-08-07 14:22

Hej Hej!!

Her om sommeren,, har sådan nogle terrapiner godt af at komme ud og gå i haven? I hvor lang tidd evt? Hvad med vand?
Er der nogen dr ved hvordan man ser forskel på kønnene ved dem?

Mvh ida.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 160 point
Dato : 20-08-07 14:36

Gulørede terrapiner er sumpskildpadder, og skal hele tiden have adgang til vand kombineret med tørre områder de kan kravle op på....og så meget vand skal der være, at der er plads til at de kan svømme og ikke bare soppe, så hvis ikke de muligheder findes, bør de ikke komme ud og gå, de er forresten ret gode til at løbe og klatre, så der skal hegnes ind såfremt man laver et stort udendørsanlæg til dem, ellers er de væk inden du får set dig om.

Der er visse ting man plejer at kunne se forskel på kønnene, men ikke så længe de er små medmindre de ligefrem kønsbestemmes hos en specialist, men på de voksne dyr har hannerne typisk meget længere klør på forbenene og hannens hale plejer være længere og tyndere end hunnens.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 16-11-07 15:01

Tak for svaret dova.

Endnu endnu et godt svar:)