/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Formular - modtager
Fra : brokke44
Vist : 693 gange
500 point
Dato : 19-08-07 21:26

Jeg er ved at lave et spørgsmålfunktion i FP som formular.

Jeg har lavet formularens øverste felt som et rullefelt, hvor spørgeren kan vælge, hvem der skal modtage spørgsmålet. Hvordan får jeg FP til automatisk at sende spørgsmålet til den valgte modtager ?

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 20-08-07 07:43

Prøv at se dette link, kan det hjælpe?
http://hjemmesideskolen.dk/scripts/asppass/index.asp

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 20-08-07 08:49
Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-08-07 09:13

Tak for svaret Anli.

Det er der ingen hokus-pokus i - på nettet ligger der et utal af lignende scripts.

MEN det er ikke lige det, jeg eftersøger.

Forestil dig et ekstra felt (rulle), hvor spørgeren kan vælge, hvem den pågældende besked skal sendes til. Altså en anden end den, der normalt er defineret i "indstillinger for formular".
Det er denne funktion, jeg eftersøger

Accepteret svar
Fra : Anli

Modtaget 500 point
Dato : 20-08-07 14:04

Det tror jeg godt jeg har forstået, men så er det vel "bare" at definere en mail sender til hver enkelt bruger, eller hvad?
Sådan tror jeg at jeg ville udforme formularsender.
Men jeg er ikke den store script udvikler, jeg tænkte bare at man som sagt kan definere en mail sender til hver enkelt bruger.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 20-08-07 15:44

Det bliver vist for besværligt.

MEN

Fandt det selv: http://hjem.get2net.dk/ahome/koder/javascript_email_form_flere_emails_og_tak.htm
Og med en lille tilføjelse i formtaggen, virker det helt fint.

Den scriptside er iøvrigt rigtig god.

Da du er den eneste, der gad svare, får du poångerne.

Godkendelse af svar
Fra : brokke44

Dato : 20-08-07 15:48

Tak for svaret Anli.

De "rigtige" nørder (og det er vi vel ikke) får som regel røde knopper, når de ser FrontPage på tale, men så må vi andre amatører jo klare os, som vi kan

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 20-08-07 16:03

Hej brokke44
Takker for pointene og linket til scriptsiden