/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
USB-kabinet virker ikke
Fra : PoChris
Vist : 904 gange
75 point
Dato : 18-08-07 16:41

Harddisken i min bærbare computer, Compaq Armada M700, gik for nylig i stykker, og da det var en måned siden, jeg havde taget backup, mistede jeg en del data. Naiv som jeg er, troede jeg alligevel, jeg kunne redde nogle filer ved at tage harddisken ud og sætte den i et USB-kabinet. Desværre virker det ikke, som jeg havde håbet. USB-kabinettet lyser rødt, når jeg sætter det til en anden computer, men det er vel meningen, det skal lyse grønt, eller hvad? Desuden undrer jeg mig over, at der går to USB-kabler ind i computeren. Hvorom alting er: Der dukker ikke noget nyt drev op under My Computer. Skal der ikke gøre det under alle omstændigheder, også selvom der ikke er data på den ødelagte harddisk? På pakken til USB-kabinettet står der i øvrigt, at der ikke skal installeres drivere til mit styresystem, Windows 2000 Professional, så det er ikke der, hunden ligger begravet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 16:49

Der er to USB kabler for at harddisken kan få strøm nok.

Prøv lige:
h-klik på denne/min computer og vælg administrer
og vælg så diskhåndtering
nu bør du kunne se hele din USB harddisk.

Gør vinduet stort
tryk på tasten "print screen"
åbn programmet paint
rediger > sæt ind
gem som >
filnavn = harddisk
filtype = jpg

gå til www.peecee.dk
klik på gennemse > find dit billede harddisk > åbn
klik på opload
læg adressen her ind så vi kan se din harddisk

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-07 16:50

Hvis den er gået i stykker, så drejer den vel ikke rundt, og så kan du jo ikke læse på den.

Har det måske noget at gøre med, at "jumperne" skal sættes til slave?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-08-07 16:51

http://www.pcworld.dk/art/8885?a=block&i=94

Læs her. Måske en hjælp

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 16:51

Citat
Harddisken i min bærbare computer, Compaq Armada M700, gik for nylig i stykker

Citat
USB-kabinettet lyser rødt, når jeg sætter det til en anden computer

Hvis en ting er i stykker hjælper det jo ikke at koble den til et andet sted...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 16:54

Der skal ikke sættes jumpere på en 2,5" HD og den skal være master i en USB HD holder og i den bærbare.

Og så lige. USB HD skal sættes til efter opstart af comp. og så evt en genstart.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 18-08-07 17:02

Refi, selvom harddisken er i stykker, behøver alle data jo ikke at være ødelagt, eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-08-07 17:04

Nej...

Men du kan ikke få den til at virke blot ved at skifte dens placering....

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 18-08-07 17:10

E.C., jeg går ud fra, det er det her, du mener: http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=63510&noresize=yes Desværre er der ikke noget drev at se.

Accepteret svar
Fra : akaup

Modtaget 85 point
Dato : 18-08-07 17:12

Prøv lige at læse denne tråd igennem:
http://www.kandu.dk/Spg98343.aspx

Mine data blev heldigvis reddet :->

Mvh. Akaup.

Kommentar
Fra : PoChris

Dato : 18-08-07 17:14

Refi, jeg troede i det mindste, der ville dukke et drev op, når jeg satte USB-kabinettet til computeren.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 18-08-07 17:18

Drevet er jo ikke "i live". En harddisk skal køre rundt, for at virke, ellers kan data ikke læses.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-08-07 18:25

har du to haddiske foruden den USB sat til.

Et problem kan være at din USB harddisk ikke får strøm nok

Godkendelse af svar
Fra : PoChris

Dato : 04-09-07 12:54

Tak for svaret akaup.