/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Hvilken MC
Fra : egoland
Vist : 695 gange
100 point
Dato : 18-08-07 15:09

Har prøvet lidt MC her i sommer, og er blevet bidt - nu skal det være alvor. Men hvilken MC skal det være? Det må helst være en rimelig populær model, som det er nemt at skaffe stumper til, og det gør ikke noget, at den er noget brugt. Den skal nok være over 500 cc, men ikke over 750 cc. Den skal være simpel, og rimelig nem at gå til mekanisk, da jeg skruer selv. Stilmæssigt er det nok noget med nakedbike, måske lidt over i det offroad-agtige. Aldersmæssigt noget med i hvertfald 4-5 år på bagen, men så så længe pris/alder/stand hænger sammen, er det OK.
(Suzuki GS500E, transalp?)

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 18-08-07 15:37

At købe MC er jo det samme som at købe et legetøj og har intet med fornuft at gøre så du skal naturligvis købe den netop du forelsker dig i.

VH

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-08-07 17:22

Citat
Suzuki GS500E

God gennemprøvet model, holdbar, driftsikker, billig at vedligeholde og køre på, i flere år den mest solgte model på markedet.....du får ikke noget bedre i klassen.......eneste lille problem, der er ikke meget at skrue efter på sådan en, hvis det er noget du gerne vil

mvh dova

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 18-08-07 17:44

Problemet med en gs 500 kunne være, at jeg er ret høj, og at fruen mener at jeg ser dum ud på små MC-er

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 19-08-07 08:29

det kan være en suzuki dl 65o V-Strom eller dl 1000 du søger?
http://suzukimc.dk/composite-23.htm?ProductID=41&PageID=51
nilsg

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 19-08-07 11:06

Dender strom er fed, har kigget nærmere på den. Men er der mange af dem, og er den til at skrue på selv?

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 100 point
Dato : 19-08-07 18:39

de fleste japanere er til at skrue på - hvis man kan.
ellers er der en yamaha xt 500, 550 eller 600.
De er mere enkelt opbygget.
Der er kun halvt så mange cylindre og stempler.
Nilsg

Kommentar
Fra : Footprint

Dato : 21-08-07 20:26

Hej

Synes ikke du bør gå såmeget op i mekanikken, find en maskine som du synes er sjov at køre på, men mit råd er pas på med at købe en som har for lille en maskine, det bliver hurtigt lidt trivielt at køre så sådan en (synes jeg!!)

Jeg køre selv på en Honda CBR 600 og rent mekanisk er den også til at finde ud af, ikke så voldsomt kompliceret..

Men hvis du kun vil have en 500ccm kan du overveje en motoriseret havelåge som Honda CB500, de fås til fornuftige priser, og mekanisk meget nemme at gå til..

Men husk, det skal være sjovt at køre motorcykel...

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 22-08-07 12:50

Har prøvet en lille supermotard her i sommer: Skideskæg, men mangler noget "bøf". Måske er det den bane, jeg skal ud i?

Kommentar
Fra : egoland

Dato : 22-08-07 20:16

Nogen der har en mening om honda xl 500??

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 26-08-07 16:38

Tak for svaret nilsg.