/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Knallert kørsel Regler
Fra : rudik
Vist : 5475 gange
50 point
Dato : 16-08-07 18:49

Hej kære kandu.dk brugere.
Jeg er igang med at tage et kategori B kørekort (bil kørekort)
Jeg står desværre i den uheldige situation at jeg ikke har råd til en bil forikring endnu, så jeg havde tænkt mig at invister i en bette 30´er eller en 45´er.
Men hvad er reglerne, For de fleste brugte scootere og knallerter man købe, har fået fjernet begrænsningerne så de kan køre 60km/t.

Hvis jeg køre 60km/t og køre på en 30´er så kører jeg dobbelt s hurtigt som jeg egenlig er berettiget til at kører. tager politiet så mit kørekort til bil?

Hvis jeg køre 60km/t og køre på en45´er så kører jeg dobbelt s hurtigt som jeg egenlig er berettiget til at kører. tager politiet så mit kørekort til bil?

Vil kun have svar fra folk der ved noget om dette, og ikke tilfældige gæt.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-08-07 19:14

http://www.sikkertrafik.dk/3d853e80 bøde når du kører på knallert30

http://www.sikkertrafik.dk/4b843e80 klip i kørekortet når du kører på knallert45.

mvh
jakjoe

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-07 19:21

Og her politiets oplysninger.

http://www.politi.dk/da/borgerservice/korekort/klippekort/klippekort.htm#SubHeader6
Citat
Hvilke køretøjer gælder klippekortsordningen for

Du får et klip for færdselsovertrædelser begået i almindelig personbil, bus, lastbil, motorcykel, registreringspligtig knallert, traktor samt motorredskab.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:29

Citat
For de fleste brugte scootere og knallerter man købe, har fået fjernet begrænsningerne så de kan køre 60km/t.

Så sørger du bare for at købe en der IKKE er pillet ved

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-08-07 19:34

hehe, det har jo også noget at køre med at jeg synes at 30 er lidt langsomt og 45 også er.. :)

Vil det sige at jeg kan købe en 30´er og køre 120uden at der sker noget med kørekortet?

Men forstå mig ret, jeg vil ikke køre så stærkt, jeg vil jo ikke slå mig ihjel, kun halvt :D ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-08-07 19:41

Citat
Vil det sige at jeg kan købe en 30´er og køre 120uden at der sker noget med kørekortet?

Det vil sige at du nu BEVIDST forsøger at få svar på om det er iorden at bryde loven.....

Det er det ikke

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 16-08-07 19:46

Rettelse: Det betyder at jeg gerne vil vide hvad der sker, fordi jeg er interresseret i vores danske lov, fordi jeg godt vil være bekendt med følgerne af ulovlig færdsel i trafikken.

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 16-08-07 19:47

Tak for svaret jakjoe.

mange tak for svarende folkens..

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-08-07 19:51

Jeg siger også tak.

mvh
jakjoe