/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Import af brugt bil
Fra : fupsi
Vist : 1072 gange
173 point
Dato : 29-01-03 23:03

Hej

Er der nogen der har tips til import af brugt bil fra Tyskland, hvor er der noget hjælp på internettet, og måske nogle hjemmesider i Tyskland med brugte biler (Renault Espace)

Fupsi

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 183 point
Dato : 29-01-03 23:08

Søg efter Renault Espace her
http://www.mobile.de/cgi-bin/search.pl

/Steffan

Kommentar
Fra : pong

Dato : 30-01-03 11:42

Pas på - det kan vise sig at blive en dyr fornøjelse at importere en bil fra Tyskland.
Check hos Told & Skat inden du køber bilen.

Held og lykke

Kommentar
Fra : Wollepete

Dato : 31-01-03 11:54

Hej....
som hovedregel skal du gå ud og finde den samme bil hos en dansk forhandler...Samme km, udstyr, årgang osv...
Af den pris der står i bilvinduet, skal du regne med at Told & Skat vil have en check af dig på 2/3 dele....
DVS at du ca for det som er den resterende 1/3 del kan købe bil i tyskland.. DET giver dig et godt billede af hvilken pris du skal holde dig under før det kan svare sig... Du skal dog passe lidt på.... Den vurdering som T&S giver dig er kun retningsgivende og de kan op til et år senere ( mener jeg ) tillade sig at sende dig en ekstra regning på afgift...!!!!

Gå ind på www.yahoo.de og søg på Auto, så dukker der en masse sider op med brugte biler.. evt www.autoboerse.de

HELD og LYKKE....

Kommentar
Fra : kimibsen

Dato : 06-02-03 20:31

Der findes en mængde steder hvor du kan søge efter din kommende bil, jeg gik ind i Google og skrev "autos angebote" og startede fre en ende. Da jeg havde fundet den bil jeg var intreseret i (Mercedes) ansøgte jeg om en anslået pris på registering hos Told & Skat, denne blev anslået til 80.000,- og da bilen kostede 10.000,-DM var dette ca. 40.000,- under hvad en tilsvarrende kostede i DK, bilen blev købt, synet og der blev betalt registreringsafgift (no problemos)
Hos Told & Skat kan du få en folder der fortæller dig om fremgangsmåden

Kommentar
Fra : fupsi

Dato : 07-02-03 07:32

Tak for tipsene!!!!

Her er lidt flere point, så kan det være der kommer flere gode tips inden jeg godkender et svar!!!!

fupsi

Kommentar
Fra : kristjaningi

Dato : 08-02-03 18:56

hello! can somebody tell me about were I can find used carparts in denmark (near copenhavn)I do really need parts from toyota

Kommentar
Fra : koni

Dato : 10-02-03 17:55

Renault i Skive har gjort det meget i Espace import. Her bliver du ikke snydt. Spørg efter Hans Kolding

Kommentar
Fra : pabloj

Dato : 14-02-03 22:34

www.bilpriser.dk kan man få et nogenlunde bud på afgiften.
Foruden www.mobile.de er der også www.das-inserat.de med brugte biler.

Kommentar
Fra : Scones

Dato : 09-06-03 10:32

Når du har fået vurderet bilen, som du importere. Kan du altid klage over beløbet....dette har en af mine kammerater gjort på en mercedes, som han importerede. Han fik ca 10.000 kr tilbage.
MEN!!! Det kan også ske at de hæver prisen!!!

Kommentar
Fra : johnnyf

Dato : 10-12-03 04:54

her kan du få hjælp og rådgivning, men det koster lidt www.autofrandsen.dk

Godkendelse af svar
Fra : fupsi

Dato : 21-05-05 16:51

Tak for svaret Steffansteffan.