/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatering af pc.
Fra : LoneG
Vist : 754 gange
100 point
Dato : 15-08-07 21:59

Hvordan djævlen formaterer vi vores pc?

Man kan jo ikke højreklikke på c-drevet og trykke formater når windows er opstartet....... vi har prøvet at boote med del, F11, F12 og ctrl+alt+esc, men intet af dette fører til noget. At indsætte cdén med Windows XP hjælper heller ikke (altså opstart fra denne), da man ikke på noget tidspunkt kan vælge noget formateringshalløj, som vi ellers havde læst.

Hjælp ønskes

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 15-08-07 22:03

i skal nok ind i bios og opsætte jeres boot menu.

Når i starter pc'en på skal man tit trykke del F12 eller et eller andet. Så kommer man ind i boot menuen, og et sted derinde står der first boot priority, og den skal så stå på det drev xp cd'en ligger i

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 15-08-07 22:07

ja, den er i orden, men når jeg så installerer windows, får vi aldrig valget om at formatere harddisken inden installationen.

?????????

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 15-08-07 22:09

Kan du starte cd'en op,?? Hvad er det for en maskine, bundkort???

Efter svar er det nok lettere at guide jer

Kommentar
Fra : LoneG

Dato : 15-08-07 22:11

ja, cdén starter. Bundkort?

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 110 point
Dato : 15-08-07 22:13

Citat
--------------------------------------------------------------------------------
ja, den er i orden, men når jeg så installerer windows, får vi aldrig valget om at formatere harddisken inden installationen.

Du trykker enter - F8 - og alt det der så fremkommer den med du har en partion med windows der vælger du L for slet partion og E for at godkende at slette -mener jeg det er eller omvendt så for du mulighed for at installere/oprette partion og formatere i fat32 eller ntfs både hurtig og normal

Godkendelse af svar
Fra : LoneG

Dato : 15-08-07 22:16

Tak for svaret frostys. Nu er den der - det var det med partitionsopdeling, yes yes den er god!

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 15-08-07 22:18

God fornøjelse