/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
autosvar på mail
Fra : ipbirk
Vist : 1317 gange
100 point
Dato : 15-08-07 19:35

Jeg har indtil flere gange set nedestående ordlyd fra netnyt.tdconline.dk. Men jeg har ikke kunne finde "IKKE TILSTEDE ASSISTENT" er jeg hel fejl på den eller mangler jeg noget i min opsætning???

Autosvar på din mail

I din mail kan du oprette et svar, der sendes automatisk, hvis du er ude at rejse og ikke kan besvare mails.

Af Stina Christiansen 25/07-2007

Med 'Ikke til stede-assistenten' kan du let og hurtigt få Outlook til at give et automatisk svar, når du ikke er at træffe.

Gå i menuen Funktioner - Ikke til stede-assistent.
Sæt flueben ud for 'Jeg er til stede i øjeblikket' eller 'Jeg er ikke til stede i øjeblikket'.

Skriv din tekst, der indeholder oplysninger om, hvornår du igen er tilbage, og hvor de eventuelt skal henvende sig i dit fravær. Det automatiske svar bliver kun sendt én gang til hver afsender.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 15-08-07 19:42

Er det ikke - funktioner - meddelsesregler -??

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 15-08-07 19:49

Citat
Er det ikke - funktioner - meddelsesregler -??

Jeg har ikke noget der hedder funktioner-meddelelsesregler, jeg har outlook 2003

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 20:06

Outlook Express:
Funktioner > meddelelsesregler > post >
Der tre afsnit som du kan håndtere hvem og hvad der skal ske.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-08-07 20:15

I Outlook 2003 er det Funktioner - Indstillinger - E-Mailindstillinger - Avancerede E-Mailindstillinger

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-07 20:19

Ok jeg så ikke Outlook 2003

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 15-08-07 20:28

Citat
IOutlook 2003 er det Funktioner - Indstillinger - E-Mailindstillinger - Avancerede E-Mailindstillinger

Jeg kan stadigvæk ikke finde noget som ovenstående der kan indstilles

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-07 20:49

Hvorfor vil du have det autosvar !?!?

Jeg ville da tænke mig om før jeg installerede det

http://sikkerhed.tdconline.dk/publish.php?id=1536

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-07 21:25

Log på din udbyders webmail... her kan du opsætte dit autosvar

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-07 21:26
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-08-07 21:29

NNBB: Årsagen til det er lettere via din udbyder (webmail), er at det afhænger af hvilken opsætning du har. Hvis det er en hjemme PC... ikke tilsluttet en mailserver, så er du "lost" på andre måder, men det kan du læse om på:
http://office.microsoft.com/da-dk/outlook/HP012328301030.aspx

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 15-08-07 21:43

Derer to måder det kan lade sig gøre

Via din udbyders webmail

Eller hvis du er koblet op på en Exchange server

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-08-07 07:00

Ikke til stede-assistenten kan det ikke være "guiden regel" i Funktioner. Der kan man lave en hel masse automatiske ting. Jeg har godt nok aldrig prøvet den, for jeg synes ikke det er smart at skilte med, at man ikke er hjemme - så hellere checke sin mail dagligt på et bibliotek eller en netcafé, når man er ude at rejse og ikke har sin bærbare med.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 100 point
Dato : 16-08-07 07:48

Virker stadig kun hvis du er koblet op på en Exchange server.
Dit postprogram ved jo først at du modtager mails når du tænder for det, hvorimod serveren er online hele tiden, så i praktiske terner så vil en lokal regel/Ikke til stede assistent først fungere når du er tilstede.

Du kan ike se menupunktet i menuen funktioner fordi det ikke kan lade sig gøre uden en server.

Alternativt som nævnt længere oppe så skal du gøre det via din udbyders webmail

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 29-09-07 10:45

Tak for svaret Kortoververden.