/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
Alle hovedstæder i hele verden
Fra : jannipie
Vist : 8813 gange
100 point
Dato : 14-08-07 20:23

Hejsa

har lige set et program i tv hvor en kvinde lynhurtigt kunne lære alle hovedstæder i hele verden.. DET VIL JEG OGSÅ LÆRE!
Der er Point til den der kan lede mig til et link eller en liste over samtlige.
De skal selvfølgelig være opgivet i forbindelse med det land de hører til Og kan der findes et kort over hvor i verden de er placeret, så ville det også være helt perfekt.

Venligst

Janni

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 14-08-07 20:27
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-07 20:31

Der er da noget at skulle lære

http://tilbudet.dk/verdenslande.htm

Kommentar
Fra : jannipie

Dato : 14-08-07 20:44

Hmm.. ja der er godt nok noget at skulle lære!
Altså jeg skal vel give point til den der kommer først, det var en fin liste men jeg kan bedre lide den der har dem inddelt i verdensdele.. kan jeg dele pointene mellem jer eller give til begge?

Kommentar
Fra : jannipie

Dato : 14-08-07 21:06

Nej vent.. jeg har lige tjekket og på det første link er der ikke hovedstæder på alle stater i USA så point går til svar nr to. (hvis jeg kan finde ud af at give dem!?)
Og tusind tak for hurtigt svar, det var bare toppen!

Af hjertet
Janni

Godkendelse af svar
Fra : jannipie

Dato : 14-08-07 21:07

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-08-07 21:08

Selv tak

Kommentar
Fra : jasondk

Dato : 18-08-07 15:13

Til alle de som er interesseret i hvilken udsendelse det var Jannipie så, kan jeg afsløre at det var DR1's nye programserie "Ha' det godt" med Puk Elgård og Peter Geisling (Tidl. vært på Lægens Bord) sendt på tv d. 14. august 2007 kl. 19:30.

Den specifikke udsendelse handlede om Oddbjørn By' (norsk mester i hukommelse) nye bog "Memo", som handler om hukommelsesteknik. I udsendelsen lærer han Puk alle hovedstæderne i verden ved hjælp af associationsteknik. Udsendelsen er nærmere beskrevet på:

http://www.dr.dk/DR1/hadetgodt/Missioner/2007/0807093537.htm

Og skulle du selv ville øve dig på alle landes hovedstæder kan du gå ind på forfatterens hjemmeside og finde de lister som han anvendte til at lære Puk alle landene med.

http://oby.no/uProsjekt.php

Og vil du gerne have et kort at se på, kan jeg anbefale at klikke ind på:

http://www.lib.utexas.edu/maps/world_maps/world_pol_2007.pdf ( stor fil ! )

Og tænker du på at købe bogen - så kan jeg anbefale den ( har læst og kan selv alle lande nu )

Hilsen

Jasondk