/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Spansk Vista til Dansk sprog
Fra : richardt
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 14-08-07 17:57

Købte en bærbar i spanien, da min pc døde.

Hvordan lærer jeg nu pc'en dansk eller engelsk uden at købe og installere ny Vista?
Det er en Acer Aspire 9302AWSMi med Vista Home Premium.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-07 18:41

Da min søn købte pc på Tenerife, formatterede han den da vi kom hjem, og derefter lagde han dansk xp på (der var vista ikke opfundet endnu) Så jeg tror ikke der er nogen vej udenom, at du må købe en dansk version

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 14-08-07 19:56

Det kan ganske enklet ikke lade sige gøre

Kommentar
Fra : richardt

Dato : 14-08-07 20:26

Der var en der mente at man kunne initiere en dansk sprogpakke, hvis man havde en. Jeg vil prøve at låne et medie med Vista Premium og installere den på en anden harddisk og så bruge min oprindelige kode med 5 x 5 tegn for at se om man kan spare en Vista licens.
Der kommer jo så problemet med at finde de drivere der hører til mit bundkort.
Har nogen prøvet noget i den retning?

Kommentar
Fra : kj

Dato : 15-08-07 10:33

Driverne til dit bundkort må du kunne finde hos ACER

Accepteret svar
Fra : b-and

Modtaget 50 point
Dato : 15-08-07 22:58

Gå på denne side http://pc-stuff.dk/everest.htm
her kan du læse om et program som hedder EVEREST Home Edition samt download programmet direkte.

Efter installation går du i > PC > Opsummering > her har du et overblik over alt det hardware som er installeret på din maskine, og ved at klikke på de direkte link kan du kommer du til producentens hjemmeside og/eller hente nye driver.

Det skulle kunne løse dit problem med driver…

Mht. sprogpakken – sorry men det kan ikke lade sig gøre. Hvis du ikke vil ha’ en ”spansk” pc – så er en formatering og nyt styresystem eneste løsning…

God arbejdslyst…

Kommentar
Fra : hotpop

Dato : 26-08-07 23:31

Eneste Vista man kan skifte sprog på, er Vista Ultimate.
Med mindre selvfølgelig der er tale om en MUI version.

Godkendelse af svar
Fra : richardt

Dato : 10-09-07 12:55

Tak for svaret b-and.
Ja jeg kan jo desværre forstå på dig og andre, at jeg må gå den tunge vej til microsoft og købe dansk. Jeg vil prøve at hente det foreslåede program og jeg har fundet ud af at Acer's opdateringer til PC'en er på 200 Mb, de anbefaler at hente hele pakken og udskifte alle dele.
Phy ha, nå men jeg må jo igang.
Tak til alle for bidragene.