/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kørekort Bil+MC
Fra : Bjafibsen
Vist : 917 gange
100 point
Dato : 14-08-07 16:41

Hej alle

Nu er jeg ved at nærme mig den alder hvor jeg skal til at tage kørekort, men da jeg også gerne vil have til motorcykel. Kom jeg til at tænke på at jeg har hørt at man kan tage det på samme tid og dermed spare nogle penge og tid?

Prøvede at søge lidt på køreskoler i Silkeborg om der var nogle der havde den løsning men syntes kun man finder det hver for sig.
Er det en special aftale man skal lave med køreskolen? og hvor kan man evt. få det? Bor selv i Kjellerup (midtjylland)

Håber i kan svare på det

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 110 point
Dato : 14-08-07 17:06

Penge sparer man ikke mere på den måde , for det er delt op nu, sådan at hver kategori skal tages for sig selv.

Der findes dog enkelte køreskoler der giver en smule rabat hvis man melder sig til begge dele på en gang.....typisk 15 % rabat, sådan at det samlet for kategori A+B "kun" kommer til at koste 16-17000,-

Prøv Funder køreskole v. Inge Laursen....

Funder Køreskole, Drewsensvej 50, 8600 Silkeborg Tlf.: 86 80 49 01

mvh dova

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-07 21:10

UHADA er det blevet så dyrt Dova. Før itiden var teorien den samme og motorcykel var noget vi fik på en formiddag. Men min broder har lige taget til "cykel" og det var med bane og alt muligt såehhh.....

Men husk på alle de der køreskoler snakker lidt sammen om priser, selvom det er forbudt. Så find een de etablerede ikke ka' lide. Det er som oftest tegn på at vedkommende ikke vil sidde til bords med de andre og aftale priser................

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-08-07 01:54

Citat
UHADA er det blevet så dyrt Dova

Ja gu' er det så...man regner i dag med ca 10-11000,- pr kategori.

Tidligere var det også sådan, at man kunne tage til lastbil så fik man automatisk til personbil....og buskort (uden erhverv) fik man også automatisk når man tog til lastbil, men den går ikke mere....hver ting for sig.

For f....... da, hvor er jeg glad for det ikke er nu jeg skal have mit kørekort....så ville det koste mindst 50000,- at få alle de stempler.

mvh dova

Kommentar
Fra : Bjafibsen

Dato : 15-08-07 15:29

Hej

Tak for svarende, ser lidt trist ud i forhold til hvad jeg regende med.
Men må vel bare se at komme i gang. så jeg kan få det kort :)

Mvh Bjarke

Godkendelse af svar
Fra : Bjafibsen

Dato : 15-08-07 15:31

Tak for svaret dova. Vil prøve at kontakte Funder køreskole.