/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Opsigelse
Fra : klanger
Vist : 1829 gange
50 point
Dato : 14-08-07 13:53

Hej

Ja, så har jo lige lovet en god bekendt, at finde en opsigelses blanket til ham.....
for os der har computer kan jo finde det hele, ikke......!

Nu syntes jeg og havde ledt næsten over hele nettet, og ikke lige fundet noget jeg kan bruge.

Er der evt. en der ligger inde med en sådan, eller linket dertil...?

Personen er medlem af Dansk Funktionærforbund, men heller ikke på deres side fandt jeg hvad jeg søgte.

En opsigelse er nok ikke det sværeste, at lave (måske) men det kunne jo være der fandtes en sådan færdig blanket på nettet!

På forhånd tak!

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 60 point
Dato : 14-08-07 14:00

At sige op kræver ikke nogen bestemt blanket. Man meddelser bare selv (helst skriftligt at man siger op og at man ønsker at fratræde til den og og den dato og så eventuelt et par høflighedsfraser.

VH

Thomas

ps. hvorfor bruger han dog en ven til at spørge her når han kan få professionel hjælp som han ovenikøbet selv har betalt for hos sin fagforening eller hos sin tillidsmand.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-08-07 14:17

"Jeg opsiger hermed min ansættelse hos Firmaet A/S til fratrædelse xx.xx.20xx" underskrevet xxx dato xxxx"

Også det andet Thomas.Haugaard skriver kan jeg tilslutte mig.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-08-07 15:23

Jeg har aldrig i min tid på arbejdsmarkedet hørt om en opsigelsesblanket. Men måske i disse tider, men jeg tro det ikke. Husk at normal siger man til den 1. i en måned og så med den opsigelsesvarsel der gælder. Hvis ham vil sige op til d. 1. oktober skal arbejdsgiveren have opsigelsen inden d. 1. september. Opsigelses fristen står normalt på en ansættelseskontrakt.
Hvad man skriver er ikke så vigtigt. Man behøver ikke skrive grundet til opsigelsen.

Et par gode råd.
Gør det altid skriftlig ikke mundtlig.
Send den anbefalet til firmaet.
Hvis den afleveres personligt, så få en kvittering på at chefen har modtaget den.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-08-07 15:44

Funktionærloven §2 Stk. 6.
Citat
Opsigelse fra funktionærens side skal ske med 1 måneds varsel til ophør ved en måneds udgang, .. Dog ...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-08-07 18:22

Hvem siger vedkommende hører under funktionærlovem????????

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 14-08-07 18:38

Citat
Hvem siger vedkommende hører under funktionærlovem????????

Ikke mig!

Ikke desto mindre er det et korrekt citat, og personen er medlem af Dansk Funktionærforbund, så der var nok en chance for at det osse var et relevant citat.

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 15-08-07 15:55

Tak for svaret Thomas.Haugaard.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 15-08-07 16:04

Du er velkommen