/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
varelager ved ophør
Fra : cordsen123
Vist : 1159 gange
100 point
Dato : 13-08-07 15:52

vi skal ophøre med en mindre virksomhed p.g.a. pension. Vi har et varelager hvad gør man med værdien af dette, kan det afskrives eller hvad.jeg ved det ikke, så hjælp Cordsen123

Accepteret svar
Fra : henrikkrebs

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-07 16:09

Fysisk skal der jo ske noget med varelageret. Og bogføringen afspejler så 'bare' de virkelige forhold.

Kan varelageret ikke sælges, ja så må det jo kasseres. Udgiften til bortskaffelse er en firma-udgift.

Overtager I privat varelageret 'for det er jo godt at have', så skal der sættes en pris. Prøv at kigge på markedet for varepartier - det er ofte ret lave priser.
Privat overtagelse kan bogføres på forskellige måder. Nemmest er det som at opfatte det som endnu et salg. Hvis det ikke sælges til de bogførte værdi, ja så har du en gevinst eller et tab, helt som du plejer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 16:09

- Ubesvarede 1
- Besvarede 1
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 7

Du skal i hvert fald IKKE annulere det.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-08-07 17:00

Man er jo næsten nødt til at tro at profilen refi m.fl. er ansat som her på Kandu og det endda til at håndhæve uskrevne regler.
Muligheden for at annulere spørgsmål er da vist lavet for at imødekomme visse brugeres ønske.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-08-07 17:02

Jeg giver refi ret.
Man skal da ikke bruge tid på at besvare et spørgsmål, når det alligevel bare bliver annulleret.
Det er vel ikke meningen med dette forum eller hvad???????????

hawaii7

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 13-08-07 17:10

Tja, hvad er egentlig meningen? At skræmme brugere væk der bare bruger de regler der er nedskrevet???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 17:15

Citat
At skræmme brugere væk

Visse - JA.... Om det lykkedes er så en anden sag....

Godkendelse af svar
Fra : cordsen123

Dato : 13-08-07 17:25

Tak for svaret henrikkrebs.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 17:28

Det virkede

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 13-08-07 18:35

Tja - jeg synes da refi's bemærkninger er god forbrugervejledning. Havde jeg været opmærksom på statistikken, så havde jeg nok ikke svaret.

cordsen123 >> Glæder mig at du kunne bruge svaret. Rart at høre.