/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Jerusalem (kun relevante svar)
Fra : jesperp04
Vist : 993 gange
100 point
Dato : 12-08-07 23:09

Situationen i Jerusalem og Backpacker Tearooms i den gamle by:

--------------------------------------------------------------------------------

Er der nogen, som kender til situationen i Jerusalem og Backpacker Tearooms i den gamle by?
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 13-08-07 00:02

hahahahah tror du 3gang er lykkens gang???

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 00:10

Nej, men ring til den israelske ambassade.....

De er behjælpelige med den slags...

http://copenhagen.mfa.gov.il/mfm/web/main/missionhome.asp?LanguageID=100&Question2=&MissionID=22&MissionID=

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-08-07 00:20

Hm...beklager du, di historik er for ussel til at jeg har kyst til at hjælpe dig

Citat
- Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 22
- Slettede 0
Ialt 23

- det ligner en kpi af en statistik fra et utaknemmelig skarn - enig?

Man får intet ud af at opføre sig som dig, i et offentligt fora som dette, desuden er der så forfærdeligt få gratis fornøjelser i denne verden - men 'H-ø-f-l-i-g-h-e-d' er en af dem.
En anden gratis fornøjelse kunne være drilleri og jeg kan da, bare for sådan lige at drille dig lidt og for at vise dig (og evt. andre) hvad man kan gå glip af med en opførsel som din, idet du sagtens kunne have fået et svar, fra mig, på dit spørgsmål, jeg skulle såmænd blot have haft fat i telefonen. Dette ville så ikke have været gratis FOR MIG - men jeg havde gerne foretaget et ganske kort opkald for en som jeg vidste ville være glad for hjælpen og som måske oven i købet havde skrevet et (gratis..) tak!

Hav en god uge!

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-08-07 00:21

'tyrkfejlene' får du til gengæld med, ganske gratis, herfra

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-07 00:27

LOOOOL Det går forrygende

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-08-07 00:51

Undskyld men dette er et spørgmål der med stor sansynlighed annulleres og derfor bør man heller ikke forsøge at svare på dette, din

Du er tidsspilde

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 09:25

Nu har jesper sagt pænt UNDSKYLD - så giv ham lige en chance.....

Jesper - det bedste du kan gøre vil nok være at lave en ny profil og glemme den gamle...

Og allervigtigst - overhold Kandus regler - skrevne som uskrevne....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-08-07 16:08

Kode
Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål
Mvh. Jesper

- der var jeg hurtigere end Jesper...

PS: Ang. Jerusalem, kedlen koger, husk et tebrev...

Accepteret svar
Fra : WakinyanKiza

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-07 16:21

Min familie har netop været en tur i Jerusalem og situationen er sådan at man bliver tjekket i hoved og r.. og tildækket ved besøg på de jødiske pladser som ved grædemuren osv. som man altid har gjort... Så du kan roligt tage dertil... situationen der er som den plejer at være... og de fleste turister får lov at gå i fred...

Min far, hans unge kone og to pre-teenagepiger var afsted og det især pigerne syntes var mest irriterende var at de blev stirret på en del.

Håber det hjalp dig en smule.

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 13-08-07 16:51

Hej REFI
Tak for de gode råd, som du gav mig. Jeg vil kun annullere et spørgsmål hvis jeg ikke har modtaget et gyldigt svar. Jeg tager dine råd til efterretning.
Mvh. Jesper

Hej WakinyanKiza!
Tak for dit ordentlige og respektfulde svar.
Mvh. Jesper

Tak også til dig/jer, som gav mig rådet om at kontakte Den Israelske Ambassade.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 16:55

Citat
hvis jeg ikke har modtaget et gyldigt svar

Det er jo lidt relativt hvad DU kalder gyldigt.....

Respekter at "folk" trods alt bruger tid på dit spørgsmål selvom du måske ikke lige får det du gerne vil have......

Et "gyldigt" svar ville jo i dette tilfælde være ALT der har med spørgsmålet at gøre......

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 13-08-07 17:13

Jeg fandt denne tekst i Kandu.dk´s regler: "Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 3 måneder vil du automatisk modtage 5 ledige point. Så jeg kan se ud fra det, at det er helt legalt uanset hvad, at lukke et spørgsmål inden der er gået 3 måneder.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-07 17:18

Det er nemlig rigtigt Jesper.

Du skal ikke lade dig tryne. Du venter bare med at lukke, til der er gået tre måneder, og hvis der ikke er nogen som rammer præcist det svar du søger, så skal du bare anullere sp.

Hvad skal du med et halvt svar, og det er helt lovligt iflg. Kandus regler.

Så keep on the good work

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 17:23

Selvfølgelig er det legalt....

Du kan lukke det når du mener du har fået svar, om det så kun er efter 2 timer....

Du kan lade det være åbent i maksimalt 3 mdr. - så lukker Kandu det....

Så kan du lige så godt acceptere et af svarene ( inden de 3 mdr.) da nogen trods alt har brugt tid på at "forsøge" at hjælpe....

Er der SLET IKKE noget der kan bruges er det da iorden at annulere....

Ligeledes er der heller ikke længere mulighed for at SLETTE et spørgsmål - så hvis du får oprettet et spørgsmål du fortryder, ja så er du NØDT TIL at annulere - det er eneste mulighed....

Så tungt skal heller ikke tage det, men det ser umiddelbart fjollet ud når ALT bare bliver annuleret....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 13-08-07 17:25

Jeg håber edderbroderemig at Jesper fatter min skærende sarkasme. Hvis han fortsætter som hidtil, vil han ikke kunne få at vide hvad klokken er på Kandu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 17:26

Det er lidt et spil med at respektere hinanden....

Du siger vel også TAK hvis nogen forærer dig noget..... (selvom det ikke står i loven du skal)

Kandu´s måde at takke "hjælperne" på er et accepteret svar.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 17:26

Rolig nu "klumme"

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-08-07 17:57

Jeg er helt vild med din humor Jesper

Folk er ved at falde over hinanden for at fortælle dig, at du er en "sjuft" - du beklager og annulerer derefter dine spørgsmål - for at starte på en frisk! .... Du skal ikke finde dig i noget

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-08-07 18:04

Stakkels Jesper.....

Godkendelse af svar
Fra : jesperp04

Dato : 13-08-07 19:26

Tak for svaret WakinyanKiza.
Mvh. Jesper

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 15-08-07 14:11

Selv tak Jesper..
og skal du vide hvad klokken er, spørger du bare

Kommentar
Fra : jesperp04

Dato : 26-09-07 13:19

Jeg var i Jerusalem her i september. Det var roligt dernede. Det mest ubehagelige, som jeg oplevede i Jerusalem var sælgerne ved og i Damaskus Porten, der faldbød hinanden ved hjælp af råben og skrigen. Gode råd til besøgende til den gamle by i Jerusalem: Sig No til dem, som siger Will you see my shop for at undgå ubehageligheder. Tag ikke den pris for varerne der, som de først siger, men prut om prisen (få dem ned i pris).
Mvh. Jesper