/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sprunget vandrør
Fra : jysch
Vist : 2243 gange
100 point
Dato : 12-08-07 16:38

Min søn har lige lejet et hus - og i aftes da de kom hjem sejlede hele huset - et rør til cisternen var sprunget og hele huset sejlede.

Det er et hus i 3 etager, og øverst er der soveværelse og bad og et rapo. Når de går på rapoet så falder loftpladerne ned i køkkenet. STuen har fået en stor plamage på gulvtæppet, men i gangen er det værst. I kælderen er der 3 rum og det ene er meget vådt.

Udlejeren er meget rådvild og da han kontaktede sin forsikring og skadehjælp, fik han at vide at det kunne de ikke tage sig af før mandag morgen. Sønnen fik en VVS mand til at komme og skifte røret, så de har vand og toilet, men ellers må de bare vente.

Er der noget vi kan gøre - eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 16:53

Ja...

Vente.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 16:54

Selvfølgelig begrænse skaderne - og tørre så meget op som muligt......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-08-07 16:56

Husk at anmelde til egen forsikring hvis der er skade på indbo.....

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 12-08-07 17:10

Ja anmeld det til egen forsikring. Indboforsikringen kan dække det skadede indbo.

Citat
Udlejeren er meget rådvild og da han kontaktede sin forsikring og skadehjælp, fik han at vide at det kunne de ikke tage sig af før mandag morgen.

Det er da godt at udlejeren også har meldt det til forsikringen.

Nu ved jeg ikke hvor i landet din søn bor, men hvis det er i et af de områder, hvor der var "skybrud" så er ventetiden da ikke så lang.

Sønnen skal gemme kvitteringen på rep. af røret til cisternen.

Og hold udlejer i ørerne, så der sker noget i morgen. Men husk det er kun din søns indbo, der bliver dækket af hans indboforsikring. Resten må høre under den husforsikring, som udlejer har.

Sjovt er det ikke når, der sker en vandskade.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 12-08-07 19:38

normalt vil forsikringsselskabet sende et skadeservicefirma i løbet af meget kort tid, en time eller to, men der kan jo have været travlt så de ikke har haft kapacitet til det. men prøv at ringe til dem igen og spørg hvad årsagen er til at der ikke er kommet hjælp.

Godkendelse af svar
Fra : jysch

Dato : 13-10-07 14:19

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-10-07 11:51

Selv tak

Håber at din søn fik skaderne dækket.