/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
ild i kabeltromle
Fra : momomo
Vist : 976 gange
100 point
Dato : 11-08-07 11:03

er det rigtigt som nogle af mine fødselsdagsvendinder hævder at der kan gå ild i en kabeltromle der er i brug og kablet ikke er rullet hele ud? på forhånd rak for et hurtigt svar

hilsen momomo

Accepteret svar
Fra : vith

Modtaget 110 point
Dato : 11-08-07 11:07

Ja, det er ganske vist.
Hvis der er meget forbrug på, ken den blive så varm, at man ikke kan holde på den og evt. til sidst antænde. Så pas på med det!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-08-07 11:08

Ja det er rigtigt.

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 11-08-07 11:15

tusind tak hilsen momomo

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-08-07 11:34

- husk også at hive ledningen helt ud af støvsugeren...

God weekend

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-08-07 11:39

Det gælder ALT sammenrullet kabel

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 11-08-07 12:09

På kabeltromlen står hvor stor effekt man kan trække henholdsvis delvis sammenrullet og helt udrullet. MEN belastbarheden der opgives er ofte for optimistisk, så pas på og gør det til en vane at rulle kablet helt ud.

Kommentar
Fra : michaelsp

Dato : 11-08-07 16:13

Og det er ikke kun teori. Jeg har prøvet at stå med en smeltet kabeltromle.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 11-08-07 20:34

Jep, de kan smelte. Jeg har set det flere gange!

Men jeg har aldrig set eller hørt om en der gik ild i

- Anden

Kommentar
Fra : momomo

Dato : 11-08-07 22:30

Ja, nu er fødselsdagen forbi og jeg har haft besøg af min ing.søn som har forklaret mig det hele med w, kabeltykkelse m.m. - og jo jeg trækker hele ledningen ud af støvsugeren for ellers kan den jo ikke rundt i alle hjørnerne! tak for alle svarene k.h. momomo

Godkendelse af svar
Fra : momomo

Dato : 11-08-07 22:42

Tak for svaret vith.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 11-08-07 23:42

Selvtak!
Og tak for pointene!!

Kommentar
Fra : Skruen

Dato : 21-09-09 23:36

Det kan give et flot bål, jeg taler af erfaring