/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Kastrering af dømte pædofile
Fra : Echz
Vist : 876 gange
20 point
Dato : 09-08-07 09:39

Sad og snakkede med nogle venner, og kom i tanke om at jeg for et par år siden hørte om en mand der havde skrevet et lovforslag om, at alle pædofile der var blevet dømt for seksuelle overgreb, skulle have hakket penis af.
Personligt støtter forslaget, de varige mén som nogle misbrugte børn får, bliver ikke retfærdiggjort af den pædofile sidder i fængsel i nogle år.

Men hvad er jeres synspunkt på forslaget ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-07 09:44

Fuldstændig enig

Den med den løftede pegefinger og en lille straf, hvorefter de kan fortsætte når de kommer ud igen, er simpelthen for vattet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-08-07 09:47

Altså nu behøves der jo ikke ligefrem det lille vedhæng for at begå overgreb.......så hvorfor ikke gå lidt længere og indføre dødsstraf for visse forbrydelser

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-08-07 09:52

Når det har været på tale fra offentlig side om kastrering, så er det ikke fysisk, men medicinsk. Og det må være nok.
Man må jo konkludere at det er en sygdom, og ikke et ondskabsfuldt sind der er medvirkende til at voksne vil gøre børn fortræd.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 09-08-07 09:53

Hæng alle lovovertrædere!

Hvorfor begrænse det til pædofile, hvad med voldtægtsforbrydere, eller mennesker der begår overgreb i det hele taget, straf vold med døden og voldtægt med kastration OG døden.

I går var der en cyklist der kørte over for rødt og skræmte et barn, je gså det, og je ger sikker på at barnet har fået varige men... dræb cyklisten.

Jeg så en mand der klappede sin datter bagi fordi hun var for længe om at komme ind i bilen, hug hans hænder af og dræb ham.

I forgårs var der en butikstyv i Føtex der talte grimt til butiksdetektiven, mon ikke det er traumatisk for den stakkels butiksdetektiv? Jeg siger Slå tyven ihjel.

Og lad os bare tage alle fartsynderne, fumlegængerne og avisbudene med

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 09-08-07 10:01

I første omgang vil jeg give dig ret.

Mine tanker flyver tilbage til da jeg var 11 år, der begyndet et 3 år langt mareridt for mig.

Nu har jeg nogenlunde fået bearbejdet det og har lært og acceptere at sådan var det for mig. Det var ikke min skyld, det var ikke mig der gjorde noget forkert, men det var/ er mig der fik/ har straffen.

Det er mit ansvar hvordan jeg er kommet videre i mit liv, uden mørke skyer og negative tanker.

Jeg er selv ædru alkoholiker og clean misbruger, disse to ting kan også få et menneske til og gøre utilgivelige ting, for at få fat i sit stof.

Børn er for en pædofil det samme som piller og alkohol er for en misbruger af disse stoffer.

Jeg syntes bestemt ikke det er i orden og misbruge børn eller noget som helst andet.

Jeg er enig i, at der skal meget hårde straffe til pædofile, det de gør er så slemt, at den krænkede ofte får et besværligt og traumatisk liv.

Mens den pædofile sidder i spjældet, burde der være behandlinger der får dem til og leve et liv så tæt på det normale som overhovedet muligt. Men lige som det er med andre misbruger, mig selv incl., er der fare for et tilbagefald og så kunne en kastaration komme på tale.

En behandling kræver jo selvfølgelig, at misbrugeren kaster håndklædet i ringen og indser, at han/hun ikke kan klarer det selv og må have hjælp til og leve ordentligt.

Men til og lemlæste et menneske fordi personen har en sygdom, det er og gå over den etiske grænse.

I dag hader jeg ikke mere min krænker, men syntes han var en stakkel. Han er død nu og det er jeg engetlig glad for, men ville også engetligt gerne have talt med ham.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 09-08-07 10:25

Altså jer der påstår at pædofili er en sygdom.......er det så også en sygdom at være bøsse, lesbisk, sadomasochist, regnfrakkefetischist o.s.v.

Gu er det ej....men hvorfor tror man så, at pædofile kan "kureres"....det kan de ikke, og ingen kunne vel finde på at sige, at det at være bøsse er en sygdom der kan kureres.

Den eneste forskel på eks. en bøsses og en pædofils seksuelle overbevisning er, at når det kommer til, at en pædofil udlever sin seksualitet, er der tale om et overgreb mod mindreårige......og derfor kolliderer det med lovgivningen, og derfor kan (og skal) pædofili straffes.

Men straffen falder jo ikke fordi en mand er pædofil (for det er sådan set ikke ulovligt at være)........men KUN fordi hans seksuelle overbevisning går ud over et barn.......på nøjagtig samme måde som hvis en person dømmes for vold mod mindreårig/børn uden der behøver være blandet et seksuelt motiv ind i det.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 09-08-07 10:35

"dova" Jeg tror ikke nogen her har udtalt at pædofilisme kan helbredes (kureres). Men derfor kan det stadig være en sygdom, og gud ved hvad som ligger til baggrund, og ligeledes bøsseri og andet du nævner.

Godkendelse af svar
Fra : Echz

Dato : 09-08-07 10:50

Ja jamen tak for dit svar ærede dova, synes dine synspunkter virker meget fornuftige...

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 09-08-07 12:00

Hej alle.

Et spørgsmål som ”Echz” stiller, kan virkelig få sindene i kog.
– Og hvad er så årsag til det?
– samt hvad er min kommentar?

En af årsagerne til at sindene kommer sådan i kog, mener jeg er at:

Når andre gør den fejl som man ved at man også selv gør, så bliver man meget oprevet,
og ”glemmer” tit hvad konsekvenser af ens holdninger og gerninger kan få,
samtidig med at man har særdeles svært ved at overskue konsekvenserne af
sine egne holdninger og gerninger.

Som nogen her skriver: - At man skal slå alle ihjel, som har gjort noget forkert – i forhold til
ens egen og eventuelt samfundets holdning!

Konsekvensen af det vil blive, at man slipper for, at indføre børnebegrænsning på jorden,
så de voksende miljøproblemerne på jorden, som blandt andet er opstået
på grund af Jordens overbefolkning, bliver løst på denne måde.

Min kommentar til dette er, at det med - døds – og andre straffe, er en dårlig ”Hovsaløsning”,
og at det er meget bedre, at løse problemerne på en fredelig og langtidsholdbar måde.

Med venlig hilsen
DkwM327

Kommentar
Fra : A-R-Ana

Dato : 20-04-08 17:04

JEG KAN HILSE JEG ALLE SAMMEN OG SIGE AT! JEG ER ET BARN SOM BLEV MISBRUGT AF MIN MORFAR FRA JEG VAR 6 TIL 10 ÅR GAMMEL..

for mig er jeg FULDSTÆNDIG ligeglad med om han fik en straf..!! Men til jer der har børn.. hvis jeres barn kommer og fortæller jer om en hændelse de har oplevet..
SÅ SORG FOR JERES BARN VED HVOR HØJ EN STRAF I ØNSKER DEM.. Det lyder enormt dumt..
MEN DET DER HAR SÅRET MIG ALLERMEST VAR..

AT MINE FORÆLDRE IKKE ENGANG ØNSKEDE HAM EN STRAF!! Det har såret mig mere end det at jeg er blevet udnyttet igennem 5 år!!

Det eneste de gjorde ved det var at konfrontere ham med det.. at de vidste han havde gjort det!!

Den eneste grund til han fik en dom var fordi min veninde sladrede i den klub jeg gik i.. og de kontaktede så kommunen og politiet.. og min morfar fik så en behandlingsdom..!!
Men havde min veninde ikke sagt det (Hun sagde det godt nok for at såre mig) Men så havde han ALDRIG fået en dom!!!!!!

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 21-04-08 10:47

Hej A-R-Ana og andre her på siden.

I er velkommen til at gå ind på min kommentar på:
http://www.kandu.dk/spg93607.aspx

- da mit indlæg der, også passer på denne her side.

Med venlig og fredelig hilsen.

DkwM327