/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Indesign-foto
Fra : jeb3
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 08-08-07 14:06

Hej.

jeg har nogle billeder, der skal laves ovale med diffus kant.

Jeg har helt styr på at lave kanten diffus, men når jeg har sat billedet ind, valgt ellipse, så ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, for at billedet bliver skårt i ellipseform?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-07 14:34

nu ved jeg ikke hvilket program du bruger - men vælger du at bruge elipsen skal du placere curseren hvor midten er og så kan du vælge at køre op og ned - eller til siderne så du kan rette til.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-08-07 14:36

derpå selvfølgelig vælge copy og paste som nyt image

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 08-08-07 15:14

Det skal du gøre i photoshop og ikke indesign.
I photoshop kan du lave ovale billeder med diverse kanter, gem dem som eps og importerer dem så i indesign.

hawaii7

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-08-07 15:24

Jeg har såmænd lavet det i indesign før. Kan bare ikke huske hvordan

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 08-08-07 15:47

puha... Det var i Photoshop jeg lavede det.
Har prøvet men får den melding, at den ikke kan fordi det er et smartobjekt - det er et foto fra digitalt kamera

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-08-07 17:08

Hvad er et smartobjekt?
Et foto fra et digitalt kamera er normalt i jpg, tiff eller måske raw og dem kan photoshop arbejde med.

hawaii7

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-08-07 10:05

Aner ikke hvad det er. Det er direkte fra digitalkameraet, men det er den melding, der kommer.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 06-09-07 10:59

Men hvordan gøres det så i photoshop?

Godkendelse af svar
Fra : jeb3

Dato : 01-11-07 11:40

Tak for svaret hawaii7. Håber du er lige så varm som dit navn lyder kunne vi godt bruge i det danske vejr.