/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Gyldendals elektroniske...
Fra : medd
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 07-08-07 19:09

Jeg har fået problemer med Gyldendals elektroniske ordbøger efter formatering af min computer, og synes jeg har prøvet stort set alt for at få det til at virke.

Problemet er, at der ikke er nogle "ord" i ordbøgerne. Jeg kan altså sagtens installere dem og åbne selve programmet, men når det så er åbent, er det bare fuldstændig tomt. Jeg har prøvet at afinstallere og installere igen et utal af gange, men det hjælper intet.

Som nævnt øverst, har jeg næsten lige formateret min computer, hvilket betyder at jeg har måtte installere ordbøgerne på ny. Inden formateringen havde jeg ingen problemer med dette.

Det skal lige siges at jeg har både tysk-ordbog og engelsk-ordbog, men samme problem opstår ved dem begge.

Er der nogen der har nogle ideer om hvad der kan være galt?

På forhånd tak
- Medd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 19:10

Dataene ligger vel på CDerne......

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 19:16

Refi, du mener at jeg skal sætte cd'erne i? I det tilfælde, hjælper det ikke noget - stadig samme problem. Og jeg har heller aldrig skulle sætte cd'erne i efter installationen...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 19:18

Tjek lige hvor meget de installationer fylder ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 19:24

Kører du Vista....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 19:49

Det fylder 683 KB. Snakket med en ven, og hans installationsfiler fylder det samme, og de virker fint. Så dét er ikke problemet.

Og nej jeg bruger XP (:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 19:52

Citat
683 KB

Det må være skrivefejl - mener du ikke Mb

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 19:54

Nej, det står der. KB

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 19:54

Og du har Office installeret ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 19:58

Det kan ikke passe - der er noget galt i installationen.....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 19:58

Hmm.. Ja?
Men den bruger WordPad som editor, eller hvad det nu er den kalder det. Jeg kan ikke få den til at bruge Word fra office-pakken.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:02

Jamen jeg har geninstalleret den mange gange, og min vens fylder det samme, og han har ingen problemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:04

Wordpad er ikke nok - den SKAL b ruge mindst word

Men prøv lige at se her :

http://www.support.gyldendal.dk/Gyldendal/GyldenSupport.nsf/0/EE0A95480074DF6AC1256FDA00444FC7?opendocument

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:05

Hovsa - det er vist ikke samme ordbog

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:10

Jeg har altid brugt WordPad? Også inden formateringen.
Men jeg har Word installeret, men under installationen af ordbøgerne, hvor man kan vælge editor, er den eneste man kan vælge WordPad (som allerede er markeret), for de andre er bare "grå" og kan ikke vælges.

Og nej, det er ikke den ordbog du linkede til. Men tak ellers :D

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:15

Uanset hvad - størrelsen på installationen PASSER IKKE......

Hele databasen må ligge et andet sted - så lille en fil vil ikke engang kunne frembringe et skærmbillede....

Der er noget galt...

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:18

Hmm tja. Syntes godt nok det lød ret småt, men den bliver jo ved med at være samme størrelse selvom jeg geninstallere. Og når andre kan bruge den med den størrelse kan jeg vel også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:20

Er måske noget i opsætningen med at den skal vide HVOR databasen ligger....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:29

Jeg har prøvet at ændre opsætningen, og givet den præcise sti til databasen. Hjalp ikke.

Men jeg tænker lidt på om det kan være et program der forhindre ordbogen i at blive vist korrekt, for der er sådanne to faner - en til ordopslag og en til vejledningen - og vejledningen bliver heller ikke vist. Det er først noget jeg ser nu, men når vejledningen heller ikke bliver vist, kan det jo ikke være ord-databasen den ikke kan finde?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:31

Jeg tror simpelthen ikke den har installeret andet end startfilen.....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:36

Hmm, jeg ved det ikke. Og jeg kan jo ikke rigtig gøre så meget mere, når jeg har geninstalleret et utal af gange.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:39

Hvor længe varer installationen - hvor meget kopierer den.....

Det er vel unødvændigt at spørge om det er en original CD du har

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:42

Den varer ikke længe - 5 sekunder måske - men det ser ud til at den kopiere en del filer.

Og ja det er det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:50

Ergo kopierer den praktisk INGEN TING.....

Den installer under alle omstændigheder IKKE en CDrom.....

Det er ALT for kort tid....

DSå den er slet ikke installeret - og virker derfor ikke...

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:50

Okay, nu kan jeg så med 100 % sikkerhed konkludere at det er et eller andet på min computer der forårsager problemet. Har lige installeret dem på en anden computer i huset - med resultat.

Tror jeg prøver at gendanne min pc til lige efter formateringen

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 20:51

Den tog ikke længere tid at installere på den anden computer, så den kan åbenbart godt have installeret det hele (:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 20:54

Squtte på 5 sek......

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 22:03

Squtte? Hvad menes der med det? :b

Har prøvet at gendanne systemet nu. Intet resultat. Jeg fatter det ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 22:09

Squtte =sku ikke

Du kan IKKE installere en CD på 5 sek.....

Enten er den defekt - eller du laver en fejl under installationen....

Hvis du påstår du lige har prøvet den på en anden og det også "kun" tog 5 sek og virkede såååååå

Der er et eller andet der ikke stemmer.....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 22:11

Det har aldrig taget længere tid at installere de ordbøger. De fylder jo ikke meget.

Og ja, har lige installeret dem på en anden computer. Det tog ikke længere tid og de virker upåklageligt.

Hvis ikke jeg finder en løsning inden jeg går i seng i dag, så får du bare pointene Refi.
Tvivler lidt på vi finder en løsning, men forslag er stadig velkomne (:

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 22:16

Jeg er tør for forslag.....

Hvis det virker på en anden maskine men ikke på din - kan det jo kun være maskinen....

Eneste problem jeg kan se der er din Office......

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 22:23

Fordi den ikke bruger Office som editor?
Det gør den nemlig heller ikke på den anden computer - der bruger den også WordPad. Og det kan da heller ikke være rigtigt at man SKAL købe Office-pakken før man kan bruge de ordbøger?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 22:36

Jo - det kan det faktisk..... (minimum word)

Jeg troede du HAVDE office.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 22:37

Citat
Systemkrav til Gyldendals CD-ROM:
• Microsoft® Windows® 98/ME/NT/2000/XP/Vista.

• Microsoft® Word 95/97/2000/XP/2003+.

• Pentium 500+ Mhz, 128 MB ram. Cd-rom-drev

• Skærm: 1024x768 med min. 16-bit farver.

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 22:52

Jeg HAR også office :) Synes bare det virker lidt underligt at det er et krav. Men ja ja, der kan man bare se

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-08-07 22:57

Jeg har haft en del problemer med den engelske-danske version af det på min arbejdspcér. Det endte med at en supporter slettede en dll. fil. Det hjalp. Kan desværre ikke hjælpe mere, men det har virkelig drillet mig meget.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 22:59

Timeglas, du skulle vel ikke vide noget om hvad det var for en dll. fil og hvor jeg kan finde den?

Kommentar
Fra : timeglas

Dato : 07-08-07 23:01

Jeg kan prøve at undersøge det. Kan huske jeg skrev en mail om det til kollegaerne da det lykkedes så skal lige finde den mail igen.

mvh timeglas

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 23:02

Det kunne være en MS opdatering.......

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 23:19

Timeglas, tusind tak :)

Refi, du mener at jeg skal opdatere min computer?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 23:21

Næhhh....

Det kan være der er FOR opdateret til at køre med programmet......

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 23:24

Hmm tja, det kan det vel egentlig godt. Men man kan jo ikke sådan lige fjerne opdateringer, eller kan man?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 23:43

Sådan fjernes en opdatering til Windows XP

1.
Åbn Kontrolpanel.

2.
Klik på Tilføj eller fjern programmer.

3.
Marker afkrydsningsfeltet Vis opdateringer.

4.
Klik på den opdatering, du vil fjerne, og klik derefter på Rediger eller fjern.

5.
Følg derefter vejledningen på skærmen.

Vigtigt!

• Hvis du prøver at fjerne opdateringerne i den forkerte rækkefølge, vises der en advarsel med en oversigt over alle de opdateringer og programmer, der er installeret siden installationen af den opdatering, du prøver at fjerne. Advarslen nævner den opdatering, du prøver at fjerne, og advarer dig om, at hvis du fortsætter, vil de viste programmer muligvis ikke fungere korrekt. Klik på Nej, hvis du ikke vil fjerne opdateringen, eller hvis du foretrækker at fjerne programmerne og opdateringerne på oversigten, før du fortsætter. Ellers skal du klikke på Ja.

• Du kan ikke fjerne opdateringer, der blev installeret ved en kombineret installation, medmindre du geninstallerer operativsystemet. Ved geninstallation af operativsystemet bliver opdateringerne overskrevet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 23:44

Men pas nu på - der er jo ingen der siger der ER en opdatering - det er blot en mulighed.....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 07-08-07 23:50

Næh du har ret. Men det KUNNE jo være det.
Overvejer at formatere hele l*rtet en gang til og så håbe på at det virker, for SKAL bruge de ordbøger inden mandag.
På den anden side er det et stort arbejde at skulle gemme alle filer og bagefter til at installere alt på ny

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-08-07 23:56

Ja....

Livet er ikke nemt.....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 08-08-07 00:01

Næh

Men hvis en formatering var mit største problem i livet, ville jeg vist have et rimelig nemt liv

Afventer lige om der kommer noget nyt fra Timeglas :)

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 08-08-07 00:03

Kommentar
Fra : medd

Dato : 09-08-07 05:28

Nå, så fik jeg formateret computeren, og nu virker ordbøgerne sørme igen. Dejligt! Selvom der meget besvær med det, var det besværet værd.

Jeg lukker tråden og siger tak for hjælpen til Refi og Timeglas

Godkendelse af svar
Fra : medd

Dato : 09-08-07 05:30

Selvom jeg ikke fik løst problemet med din hjælp, Refi, får du pointene alligevel, som tak for hjælpen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-08-07 12:06

Hovedsagen det lykkedes....

Men det har nu nok været en opdatering....

Kommentar
Fra : medd

Dato : 09-08-07 14:40

Så håber jeg bare ikke at jeg får problemet igen, når jeg får opdateret hen af vejen. Men det må jeg jo tage derfra så.