/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
at forme en tekst bestemt
Fra : Clausvell
Vist : 898 gange
45 point
Dato : 04-08-07 01:26

Hej alle natteravne

Jeg har vil gerne vide, om man i photoshop cs2 kan forme en tekst til disse kurver i dette logos top og bund, altså de "avanceret" former i ser i toppen og i bunden, da vi er nogen gutter der vil lave et sjovt rygmærke ud af dette oprindelige harley logo.

kan dette mon lade sig gøre...

Og hvordan gør man....

Glæder mig til at høre fra jer....

mvh clas

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 04-08-07 01:30

ups nu glemte jeg selvfølgelig logoet, det er nok fordi det er sent....

men her kommer linket til det

http://hardy99.de/assets/images/Harley-Davidson.jpg

sorry

mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 04-08-07 01:47

Citat
da vi er nogen gutter der vil lave et sjovt rygmærke ud af dette oprindelige harley logo.

Jamen det må I bare ikke, da det er et registreret mærke med copyright på

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-08-07 06:22

Hvis I er medlem af klubben og skal lave sjov til en fest eller lignende, må I vel godt. Men nu er I advaret, for som Dova siger, er der copyright på logo'er, og misbrug kan koste dyrt.

Så hvis I tør, skriver I teksten med Arial, så stort, som muligt. For at få det rette "swung", går I op på værktøjslinien og vælger det ikon, der ligner en fuglekikkert. Her har i masser af muligheder for at "skrue" på teksten.
Derefter vælger i Flytteværktøjet og går op i Filter og vælger Blødgør. Her kan i vælge en passende penselstørrelse, hårdhed, tryk o.s.v. Prøv jer lidt frem. Derefter trækker i simpelthen i bogstaverne, så de får den facon, I ønsker.
(Der kommer en lille boks, der fortæller, at I ikke kan bruge Filter, før der er lagt raster i bogstaverne. Det siger I selvfølgelig ja til, men så kan man ikke rette i teksten bagefter).

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-08-07 06:23

Det skal du da ikke bruge photoshop til. Det er et billedbehandlingsprogram.
Du kan bruge Adobe illustratot, Coreldraw eller noget ligende.

hawaii7

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 04-08-07 07:06

hvaderikkeibrug

hvor finder jeg det ikon der ligner en fuglekikkert, og hvordan ser det ud

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 04-08-07 07:36

Jeg har kun version 7,0 i Photoshop, men jeg går ud fra, at værktøjslinierne er nogenlunde ens.
Det ses kun, når du har valgt Tekstværktøjet (værktøjslinierne ændrer sig jo for hvert værktøj).
For mig ligner det en fuglekikkert, men rent faktisk er det et skævt T på en buet linie. Det ligger næsten yderst til højre lige ved siden af farve.
Prøv at holde markøren hen over de forskellige ikoner, så kan du se, hvad de hedder. Og denne fyr hedder altså "Opret fordrejet tekst".

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 45 point
Dato : 04-08-07 08:53
Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 04-08-07 10:47

Tak for svaret amandaKanDu.