/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
hvad er Hypomagnesiæmi ?
Fra : hellobal1
Vist : 4961 gange
50 point
Dato : 02-08-07 18:59

ja hvad er det ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-08-07 19:07
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-08-07 19:37

Jeg undrer mig lidt.....Slår du Hypomagnesiæmi op på Google, får du 657 hits. Kender du ikke Google

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-08-07 20:01

Jeg søgte på Google nåede til side 10, som også er den "sidste" da efterfølgende vil være gentagelser og fandt dette

http://jenshedegaard.tripod.com/elektro/hypomagn.htm

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-08-07 20:04
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-08-07 20:41

Flot Valde tågehorn LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Og hvor på dit meget fine link, er der noget om Hypomagnesiæmi

Accepteret svar
Fra : sismofyt

Modtaget 50 point
Dato : 03-08-07 14:29

"Hypo" betyder "for lidt" eller "for lavt" (modsat "hyper" der betyder "for meget" eller "for højt"), endelsen "-æmi" handler som regel om noget det har med blodet at gøre. Så det må være noget i retning af "for lavt indhold af magnesium i blodet" - LÆS evt om magnesium og øvrige mineraler! Hvorfor har dette ord betydning for dig? Har du fået taget blodprøver for nylig?

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 15:29

Læs dette, så er du fri for at gætte så meget http://www.kandu.dk/spg107797.aspx#1207071

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-08-07 15:34

I det "link" du henviser til Klumme, står der noget om "Hyperkolesterolæmi"

Er det det samme som "Hypomagnesiæmi "

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-08-07 15:43

Ups.... nej da.

Dvs det ved jeg ikke. Der var så mange stavelser, at jeg ikke fik det hele med. Sorry

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 26-09-07 21:58

Sismofyt har fuldstendig ret.

For lavt magnesium i blodet er den direkte oversættelse.

Det lyder somom du har læst om bivirkninger ved et vanddrivende lægemiddel ?

Her kan du læse om hvilke symptomer du skal være opmærksom på:

http://www.netdoktor.dk/vitaminer/magnesium.htm

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 27-09-07 05:44

Tak for svaret sismofyt.